سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

ریشه سکولاریسم در حوزه، عدم خودسازی است

 

حجت الاسلام و المسلمین تقوایی:

ریشه سکولاریسم در حوزه، عدم خودسازی است

آنچه درذیل می آید متن سخنانحجت الاسلام و المسلمین تقوایی در دومین جلسه از سلسله نشستهای «روحانیت انقلابی – روحانیت سکولار» است که به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی روز پنج شنبه هفتم دی ماه در حوزه علمیه خاتم الاوصیاء عجل الله فرجه برگزار شد.

ریشه سکولاریسم هوای نفس است!

قال الصادق (علیه السلام): «اطلب السلامة اینما کنت وأی حال کنت لدینک وقلبک وعواقب امورک الله عز وجل فلیس من طلبها وجدها فکیف من تعرض للبلاء وسلک مسالک ضد السلامة وخالف اصولها بل راى السلامة تلفا والتلف سلامة» (مصباح الشریعه)

سکولارها کسانی هستند که از دین وسیله‌ای درست می‌کنند برای کمک به دشمنان دین را وسیله قرار می‌دهند برای ضربه زدن به اسلام. یک زمان فردی خودش می‌رود گوشه‌ای و کار به حکومت ندارد این بد است اما بدتر از اینها کسی است که دین را وسیله قرار می‌دهد برای کمک به نظا‌های مادی دنیا. از ابتدای انقلاب... اینها جلوی امام ایستادند. آمدند حتی بعضی از کسانی که امام در موردشان می‌فرمود حاصل عمر من است، منافقها دور و برش را گرفتند و او را دقیقا بردند در اهداف آمریکا و اسرائیل. روحانی که در حد مرجعیت بود بعدا پس از رحلت امام رساله هم داد، اما شده بود ملعبه دست منافقان و آب می‌ریخت در آسیاب امریکا.

این کسی بود که ایده‌اش این بود که هر کس عبادت خودش را بکند کافی است. برای نماز شب شهید مطهری بیدارش می‌کرد. معلوم می‌شود با آن همه سوابق، در راه دین خدا کار نکرده بود. در کشتن هواهای نفسانی کار نکرده بود. ریشه اینجاست. خیلی خطرناک است.

بعد از رحلت امام خطوط مختلفی بود کسانی که جلوی امام و رهبری جبهه گیری کردند غالبا خودسازی نکرده بودند. تیپ روحانی بودند که استعمار زده بودند. دین را نفهمیدند. روحانیت سکولار یعنی همین!

مخالفین عرفان سکولارند.

همین کسانی که الان عرفان و عرفا را می کوبند. در اسلام علامه حسن زاده نابغه است اما خانه ایشان را سنگسار می کنند به جرم معرفت و عرفانی که دارد. در هر علمی تخصص دارد و آنچه در وجود او سیطره دارد جنبه عرفانی اوست. بعد خانه اش را سنگسار می کنند. از پل پرتابش می کنند پایین. اینها کمک به بی دینی نیست؟ اینها کمک به لامذهبی نیست؟

امام صبغه‌اش عرفان بود. عرفان امام در فقه و اصول و تفسیر و اخلاق ایشان بود. درست در نقطه مقابل کسانی که در مقابل ایشان و رهبر انقلاب ایستادند. اینها در راه عرفان چقدر کار کردند؟

نقطه‌ای که ما ضربه می خوریم از همین است که درس می خوانیم ولی خودسازی نمی‌کنیم. عالم نیستیم عالم­نما هستیم. بعد از اینکه در جامعه رفتیم چون اوهام و خیالات را زیر پا نگذاشتیم و هوای نفس را نکشتیم، به را حتی با پول ما را می فریبند با یک سری افکار مسموم فریبمان می دهد.

تقوایی

روحانیون سکولار انرژی هسته‌ای را تعطیل کردند.

انرژی هسته‌ای برای ما نعمت بزرگی است چون انرژی تجدیدپذیر است و به همین دلیل ارزشش از نفت بالاتر است.  دشمنان می‌خواستند این از ما بگیرند بوسیله کسانی که لباس روحانی داشتند. به کجا بردند انرژی هسته‌ای ما را؟ کاملا برنامه هسته‌ای ایران تعطیل شد. چه کسانی این کارها را کردند؟ روحانیون. روحانی سکولار یعنی همین. در زمانی که مقام معظم رهبری تاکید داشتند باید انرژی هسته‌ای را حفظ کرد، اما چون آن افراد اوهام خود راکنترل نکردند آمریکا به راحتی گولشان زد.

گفتگوی تمدن‌ها بیان شده بود. کدام تمدن‌ها؟ به عنوان مثال امریکا یک تمدن است. ایتالیا یک تمدن است. فرانسه یک تمدن است. مصر یک تمدن است. چین یک تمدن است. ایران هم یک تمدن است. در حالی که تمدن امریکا اساسش بر جنایت است. البته دولت امریکا منظور است که اینها هم با دولت آمریکا رابطه داشتند. شکر خدا الان دولتهای ما را راه نمی‌دهند. آن موقع همین رئیس جمهور فرانسه رئیس جمهور ما را قبول کرد ... فرانسه تمدنش بر اساس بی‌سدینی و همجنس بازی است. این روحانی سکولار نیست؟ چون خودش را نساخته بود. ایتالیا چه تمدنی است؟ جنایتهای آنها را چه کسی خبر ندارد؟ جنایتهای آلمان را چه کسی خبر ندارد؟ چین که اصلا دینی نیست. جز جنایت کاری کردند در دنیا؟

امام می‌گوید رابطه ما با امریکا مثل گرگ و میش است. اما اینها چه کار کردند؟ مگر گرگ و میش با هم رابطه دارند؟ اینها داشتند رابطه برقرار می کردند. در مقاله هایشان نوشتند مذاکره مستقیم با امریکا. البته در این خصوص اگر مقام معظم رهبری بفرماید ما تابعیم. اما مساله اینجاست که کار آنها به کجا کشیده شد. به چه بهایی؟ به بهای از دست دادن ارزش ها. چرا؟ چون شهواتشان را نتوانستند کنترل کنند.

وقتی در مجلس اعلام کردند کسی هست که ماشین نگرفته باشد، فقط یک نفر بلند شد آن هم حاج آقا ابوترابی بود. ایشان هم  عارف بود. مشکل ما کجاست؟ اینجاست که گروهها رفتند زیر نظر لابی های اقتصادی که اموالشان را از کجا آوردند؟ بهضی هایشان رسوا شدند و به عنوان مفسد اقتصادی معرفی شدند. وقتی اموال فاسد اینها وارد مال این گروههای سیاسی شد مشکل آغاز شد.

نعمت رهبری آگاه

.... داشتن چنین رهبری که کاملا به ریشه های جنایتکار ممالک مخالف اسلام آشناست خیلی نعمت بزرگی است. انقلاب های منطقه به کجا رسیده است؟ قیام کردند کشته دادند به اسم اسلام هم این کار را کردند چون مردم عاشق اسلامند و متوجه شدند چیزی جز اسلام اینها را نجات نمی‌دهد. اما چه کم دارند؟ رهبر. روحانیت آنها روحانیت خیانتکار است. روحانیت طالب هوای نفس است. شهید مطهری می گوید مشکل روحانیت سنی این است که دولتی است. از دولت حقوق می گیرد. روحانیت شیعه مستقل از دولت است. حوزه‌ها را خدا اداره می کند و امام زمان. روحانیت آنها زیر نظر چه دولت هایی است؟ دولت هایی که دست جنایتکار آمریکایی – اروپایی-اسرائیلی را می بوسند.

یکی از نقطه‌های اوج عرفان دست‌یابی به ولایت و ایمان اعظم است که در آن مقام سر نفس بریده شده و ولایت خدا در قلب می آید. مقام طلبی و خودخواهی آخرین چیزی است که از انسان خارج می شود. علامه حسن زاده از بعضی مراجع هم به لحاظ علمی بالاتر است ولی در برابر مقام معظم رهبری تواضع دارد.  اما بعضی علنا می گویند امام اشتباه می کرد. اینکه امام با امریکا مخالفت می کرد مال زمان امام بود الان آن دوره نیست و راه امام به درد نمی خورد.  شما که می روید امریکا و اروپا راهتان آن طرفی است. میگه شما در خانه نشستید نمی دانید در عالم چه خبر است. یعنی طبق نظر این آقایان حتما باید خودفروشی کنیم.

اینها که فتنه گری کردند خیلی ضربه زدند به نظام ....چه خیانتی کردند؟ انتخابات سالم را زیر سوال بردند. در آمریکا اوبامای ملعون که رای آورد رامنی به او تبریک گفت. گرگند اما برای حفظ وحدت دور هم حلقه می زنند. انتخابات را چه کسانی زیر سوال بردند؟ خیلی ها که سالها نان این نظام را خورده بودند .... اسلام یعنی سازشگری با دشمنان و تعطیلی انرژی هسته‌ای؟ اسلام یعنی مخالفت با ولایت فقیه؟ ولایت فقیهی که مشروعیت نظام برای اوست و مشروعیت او از امام زمان است. من کان من الفقهاء حافظا لدینه صائنا لنفسه ... فللعوام ان یقلدوه

راه نجات راه شهداست

«وسلک مسالک ضد السلامة وخالف اصولها بل راى السلامة تلفا والتلف سلامة» راه هلاکت را سلامت می دانند. راه نجات راه امام زمان است. راه سلامت راه شهداست. راه شهید اشرفی اصفهانی است که در اوج علم و عرفان در مقابل امام مثل نوکر بود. اسمی از مرجعیتش مطرح نکرد. خیلی مقام علمی داشت. شهید دستغیب شهید صدوقی شهید مدنی هر کدام عالمی بودند. دنبال امام خودی نشان دادند. محض تبعیت بودند و این راه شهدای ماست. کار به جایی رسید که در جمهوری اسلامی گفتند تقلید کار بوزینه است در حالیکه نظام عرفان بر اساس تبعیت است. ... اگر واقعا حجت دارید به خدا حجت علامتش تبعیت است... من عقایدی متفاوت دارم. مجتهد است نظر دارد و لو با رهبر اختلاف دارد ولی از نظر حکومتی تبعیت مطلق و این راه عرفان است. ضربه های نظام از کجا بودند؟ هر جا مخالفت شده با ولی فقیه نظام ضربه خورده است.