سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

خانه رسانه طلاب

ابراهیم میرعزیزی،‌ مدیر خانه هنر و رسانه طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، انسجام جریان‌های مستقل طلاب و روحانیان فعال در عرصه هنر و رسانه را هدف از راه اندازی این مجموعه مطرح کرد و با ابراز امیدواری نسبت به کمک این مجموعه به فضای حاکم بر رسانه‌های انقلاب اسلامی، گفت: رسانه‌های انقلاب اسلامی کمی متشتت شده‌اند و نیاز به انسجام دارند.

وی در تبیین ضرورت حضور طلاب در عرصه رسانه ‌با بیان این‌که این مساله با ضرورت تبلیغ گره خورده است، اظهار داشت: امروزه دیگر نمی‌توان انتظار داشت که بدون استفاده از ابزار رسانه که با زندگی مردم عجین شده است و روز‌به‌روز به وابستگی‌های مردم به رسانه افزوده می‌شود، دین را تبلیغ و ترویج کرد. میرعزیزی با اشاره به این‌که بخش دیگری از ضرورت حضور طلاب با وظیفه مصلحانه آنان گره خورده است، افزود: حجم گسترده اطلاعاتی که به مردم ارائه می‌شود، نیازمند حضور گسترده طلاب و روحانیان جهت هدایت این داده‌ها به مسیر اصلی خود است.

مدیر خانه هنر و رسانه طلاب به آموزش دیدن و فعالیت طلاب و روحانیان در عرصه هنر و رسانه در دانشگاه‌ها و مراکز هنری اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت سازماندهی و انسجام آنها، بیان داشت: هر از چندگاهی اعلام می‌شود که فلان طلبه در فلان جشنواره برگزیده شد اما پیش بینی برای سازماندهی و انسجام آنها نشده است. مدیر خانه هنر و رسانه طلاب با بیان این‌که اعضای این مجموعه به‌صورت مستقل و جهادی برای این انسجام تلاش می‌کنند، ابراز داشت: در این صورت طلاب فعال در عرصه هنر و رسانه باهم آشنا شده، به هم لینک می‌شوند و می‌توانند زیر یک سقف و مرکز فعالیت کنند.

مدیر خانه هنر و رسانه طلاب اشتغال به تحصیل در پایه دوم به بالا در حوزه علمیه و دارا بودن کد طلبگی از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم را از شرایط عضویت در خانه هنر و رسانه طلاب مطرح کرد و افزود: روحانیانی که کد طلبگی‌شان فعال نیست، برای عضویت، باید در مرکز خدمات طلاب پرونده داشته باشند. وی اظهار داشت: خانه هنر و رسانه طلاب توسط جمعی از طلاب دانش‌آموخته در رشته هنر و رسانه در دانشگاه صدا و سیما و حوزه هنری تهران و یا در زمینه ارتباطات در دانشگاه باقرالعلوم و طلابی که در این زمینه ازنظر تجربی قوی هستند، راه اندازی شده است.

مسؤول بخش رسانه جمعیت طلاب انقلاب اسلامی از رایزنی و تعامل با معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران طی جلسه‌ای در آینده نزدیک خبرداد و افزود: بانک اطلاعاتی مرکز مدیریت حوزه استان تهران بسیار کامل است و می‌توان سازماندهی بهتری انجام داد. میرعزیزی گفت: بورسیه طلاب خبره و قوی از نظر نظری و عملی در این زمینه، در خود مجموعه از دیگر برنامه‌های خانه هنر و رسانه طلاب است تا طلاب با خیال راحت از وضعیت معیشتی، بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.

وی از برگزاری سلسله مباحث سینمای طراز انقلاب اسلامی در خانه هنر و رسانه طلاب خبرداد و بیان داشت: این جلسات اواخر سال جاری، به‌صورت هفتگی و باحضور اساتید رسانه و منتقدین برگزار می‌شود.میرعزیزی ابراز داشت: طلاب محترم جهت کسب اطلاع از برنامه‌های خانه هنر و رسانه طلاب می‌توانند عدد 2 را به شماره پیامک 02177796453 ارسال و در خبرنامه عضو شوند و یا به پایگاه الکترونیکی خانه هنر و رسانه طلاب مراجعه کنند. (http://www.khanetollab.ir/)