سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

درخواست توصیه از محضر امام مد ظله

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر فقیه فرهیخته حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

پس از سالها آرزوی طلاب تهرانی به واقعیت پیوست و عن قریب با مولا و مقتدای خود امام خامنه ای دیدار خواهند کرد و از رهنمودها و توصیه های ایشان محظوظ خواهند شد. .

ایشان در دیدارهای گذشته خود با طلاب و روحانیون در شهرهای مختلف و به خصوص حوزه علمیه قم راهبردها و نقشه راه دقیقی را برای حوزه های علمیه ترسیم نموده اند و اینکه تا امروز تا چه میزان طلاب و اساتید و مسئولین حوزه توانسته اند در راستای منویات ایشان قدم بر دارند سخن دیگری است.

اما اینکه ایشان وقتی را برای دیدار با طلاب تهرانی منظور داشته اند اتفاق مبارکی است که می تواند توصیه های خاص ایشان برای طلاب تهرانی بر برکت آن بیفزاید.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی ضمن تشکر از معظم له که افتخار این دیدار را به طلاب و روحانیون تهرانی داده اند از محضر امام و مقتدای خویش که پرورش یافته حوزه عملیه می باشد تقاضامند است در مورد مسائل ذیل اگر صلاح می دانند توصیه هایی به فزندان و شاگردان خود داشته باشند.

حضرت امام مد ظله

1. حضرتعالی اخیراً به طور مکرر پیرامون سکولار شدن حوزه علمیه و انقلاب زدایی از حوزه هشدار داده اید... امروز در حوزه علمیه و در پوشش عناوین مقدس استاد، آیت الله و مرجع تقلید و حتی علامه در صدد سکولار کردن و انقلاب زدایی از حوزه بر آمده اند. حال وظیفه طلاب جوان انقلابی در برابر این آیتالله ها و علامه های ساختگی که مروج اسلام امریکایی و یا تحجر و سکولاریزم در حوزه هستند چیست؟

2. حضرت امام راحل(ره) در نامه معروف خویش بر ضرورت تشکیل بسیج طلبه و دانشجو تاکید داشتند و امروز یکی از راهکارهایی که می تواند منجر به انقلابی شدن طلاب و حوزه گردد تقویت سازمان بسیج طلاب و روحانیون است. اما مع الاسف بسیج طلاب با نقص ساختاری مواجه است و این امر سبب شده از ظرفیت عظیم طلاب بسیجی-انقلابی، که تعدادشان کم هم نیست استفاده مناسب نگردد. لذا از فرماندهی معظم کل قوا خواستاریم که دستوری در راستای تغییر ساختار سازمان بسیج طلاب متناسب با این قشر که سبب چابکی و حضور بیشتر آن در صحنه های انقلاب گردد، صادر فرمایند همچنین توقعات خود را نیز از طلاب بسیجی بیان دارند.

3. همان گونه که حضرتعالی استحضار دارید و بدان معتقد نیز می باشید، امروزه تشکلها نقش اساسی در پیش برد اهداف نهادها و اقشار دارند? با این وجود ساز و کاری برای ایجاد و ثبت تشکلهای طلبگی و حوزوی که در کارهای سیاسی و انقلابی فعالیت می کنند وجود ندارد و بخشهایی از حوزه تنها به کارهای فرهنگی و تبلیغی آن هم با این پیش شرط که وارد مسائل سیاسی نشوند و یا فقط در کلیات ورود نمایند مجوز می دهند. لذا به نظر حضرتعالی آیا اصولاً وجود چنین تشکلهایی در حوزه ضرورت دارد و اگر چنین است برای تحقق آن چه باید کرد؟

4در بهمن ماه سال نود در خطبه های نماز جمعه یکی از نقاط ضعف انقلاب اسلامی عدم رشد متوازن اخلاق نسبت به سایر عرصه هایی است که در آن پیشرفت داشته ایم. بی شک حوزه علمیه مهمترین نهاد اخلاقی کردن جامعه است و شاید کوتاهی حوزه این عقب ماندگی اخلاقی را موجب شده است. حال به نظر حضرتعالی برای رفع این نقیصه حوزه چه وظیفه ای دارد؟

در پایان ضمن تشکر مجدد از امام خویش تاکید میکنیم طبق فرموده حضرتعالی ما خود را سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی میدانیم و از قصور و تقصیراتی که در تحقق حوزه مطلوب شما داشته ایم پوزش می طلبیم. انشاء الله دعای خیر شما عاقبت به خیری فرزندان شما را در پی داشته باشد.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

22/12/95