سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

پیشنهاد گرامی داشت فاجعه فیضیه و شهدای طلبه

 

-انقلاب اسلامی ایران را شاید بتوان مردمی ترین انقلابی نامید که در فرآیندی حدود 15 ساله، با آگاهی و رشد شجاعت و همدلی همه مردم توانست تومار یک حکومت خودکامه را در هم پیچید. 

به نظر در این میان بتوان حوزه علمیه و روحانیت و طلاب را پیشگام این حرکت الهی و مردمی دانست.

 

-#روحانیت_اصیل از آغاز همراه با حضرت امام خمینی(ره) و در پیشانی نهضت ضد استبدادی در کنار مردم مظلوم جانفشانی کرد و علاوه بر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشت و شکنجه دید و به تبعید رفت و جمعی نیز به شهادت رسیدند. 

 

-نقطه عطف و درخشان مبارزه حوزه و طلاب با طاغوت، در فاجعه فیضیه سال 1342 رخ نمایان کرد و در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام، شاگردان صادقین در خون تپیدند. این حادثه مقدمه قیامهای بعدی مردم و نقطه شروع سراشیبی حکومت طاغوت بود.

 

-مع الاسف از آنجا که این فاجعه در ایام نوروز و دوم فروردین اتفاق افتاده است، مورد توجه و بررسی مناسب قرار نمى گیرد.  

از این رو شایسته است، هر ساله، سالگرد قمری آن گرامی داشته شود و در سالروز شهادت امام ششم، یاد و خاطره طلاب شهید انقلاب زنده گردد.

انقلابی که با علم و فقاهت برگرفته از مکتب جعفری آغاز و با غیرت و شجاعت مدرسه حسینی ادامه یافت و پیروز شد. 

 

*به یقین شهدای انقلاب، در اعلی علیین نیازی به این چنین مراسمی ندارند، اما در مسیر تحقق حوزه و طلبه انقلابی، تذکر و اسم شهدا به این راه برکت خواهد بخشید.  

*لذا پیشنهاد می شود مراکز مدیریت حوزه و مدارس علمیه سراسر کشور در 25 شوال در کنار عزاداری پرشور و شعور برای رییس مذهب تشیع، #شهدای_طلبه علی الخصوص شهدای مظلوم فیضیه و نیز شهدای طلبه مدافع حرم را نیز تکریم نمایند. 

 

#جمعیت_طلاب_انقلاب_اسلامی

6شوال 1439 

30 خرداد 1397

 

 

 ایتا 

https://eitaa.com/jtollab

 

 سروش 

http://sapp.ir/jtollab?