سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

روحانیت شیعی یعنی پا به رکاب بودن برای مبارزه با ظلم

رسا: حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی در آخرین جلسه از سلسله نشست‌های «روحانیت انقلابی، روحانیت سکولار» که به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه 10 دی ماه در مدرسه علمیه مجد واقع در خیابان امام خمینی(ره) تهران برگزار شد اظهار داشت: شخصیت امام راحل بیشتر شخصیتی سیاسی و دینی است که دارای بعد‌های گوناگون است و می‌توان به علم فقه، علم اصول، تفسیر، معانی و بیان، علم حرف، مجموع علوم قریبه، علوم اجتماعی و غیره اشاره داشت و تا به حال ابعاد دیگری داشته‌اند که آن ابعاد پنهان مانده‌ است چراکه وی اهل خود ستایی نبوده‌اند.

حجت الاسلام هوایی ادامه داد: امام راحل(ره) در زمینه‌های دیگر هم صاحب نظر هستند و می‌توان گفت که نقل قول‌های ایشان یعنی‌های نقل قول از اسلام است و برای تمام زمان‌ها وی سخنانی ایراد کرده است و همچنین کتاب صحیفه امام(ره) در بر دارنده تمام جوانب اسلام می‌باشد، حتمآ طلبه‌ها باید با این کتاب آشنا باشند.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در تعریف روحانیت شیعی گفت: روحانی انقلابی و سکولار غیر توصیفی است و تعریف روحانیت شیعی یعنی پا به رکاب بودن برای مبارزه با ظلم وقتی که روحانی سکولار شد معنای واقعی روحانیت را درک نکرده است.

وی با اشاره به بیانات امام(ره) اظهار کرد: وقتی یک فرد در لباس روحانیت تخلف کرد نگویید روحانیت تخلف کرده‌ است بلکه اظهار کنید شخصی لباس روحانیت را پوشیده و تخلف کرده‌‌ است. 

حجت الاسلام هوایی خاطرنشان کرد: وقتی حرف سکولار پیش می‌آید خواستار مشخص شدن مرزها هستیم زیرا ما روحانی غیر انقلابی مبتنی بر شریعت اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) نداریم، اگر این چنین روحانی وجود داشت روحانی اهل بیت نیست زیرا راه اهل بیت راهی انقلابی بوده است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این‌که سند دین ما بر اساس شریعت اسلام ،قرآن و اهل بیت است گفت: دین ما براساس شریعت اسلام ،قرآن کریم و اهل بیت می‌باشد و اکثر آیات قرآن مجید سیاسی و یا اجتماعی است که عناوین گفته شده دارای اجزای مختلفی است.

وی با اشاره به این‌که دین اسلام برای رفع حاجت 27 شرط و حکم دارد بیان داشت: قرآن تنها برای احکام و اعتقادات نیست بلکه دربردارنده‌ همه چیز است، دینی که برای رفع حاجت 27 شرط و احکام دارد برای یک حاکم که رهبری جامعه را بر عهده دارد آیا سکوت می‌کند؟ این همه آیات و روایات درباره مسائل اجتماعی و سیاسی موجود است.

حجت الاسلام هوایی اظهار داشت: عبودیت و دوری از طاغوت بزرگترین راه انبیا است، این عبودیت در کنار طاغوت امکان پذیر نیست لذا باید از طاغوت اجتناب کرد که حضرت امام(ره) فرمودند یهودی‌ها بودند که به حضرت عیسی(ع) اجازه تشکیل‌دادن یک حکومت دینی را ندادند.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: با ظاهرسازی و کادو پیچ کردن بعضی مسائل فریب افراد را نخورید؛ به عنوان مثال رضاخان با ظاهر سازی وارد مجامع مذهبی شد اما در باطن قصد از بین بردن اسلام را داشت و این مردم دین‌مدار بودند که جلوی این عمل وقیحانه را گرفتند.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال از بین بردن طاغوت نباشید حتما این طاغوت شما را از بین می‌برد زیرا بر این عقیده‌اند که رب دنیا فقط خود هستند و خواستار این هستند که ما آنها را تبعیت کنیم.

حجت الاسلام هوایی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) گفت: اگر ضربه‌ای به ایران وارد شود تا صدها سال حکومت اسلامی وجود نخواهد داشت و دیگر خبری از اسلام نخواهد بود زیرا رکن اسلام بر 5 پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است، که مهم ترین رکن آن نیز ولایت می‌باشد زیرا با وجود ولایت است که 4 رکن دیگر به معنای واقعی خود می‌رسد.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: انسان‌ها دارای عقل هستند اگر شخصی در جامعه اسلامی بخواهد زندگی کند و مبانی اسلام را خواستار باشد، چه کسی بهتر است رهبری کند؟ شخصی که با شریعت اسلام میانه‌ای ندارد یا فردی که بر احکام و شریعت اسلام آگاه است؟!

وی ادامه داد: روحانیت قیدی توصیفی است که باید انقلابی باشد و بعد از انقلابی بودن واجب است که از نظام، شهدا و حق با استناد دفاع کند.

حجت الاسلام هوایی بیان داشت: فقیه یک منصب حقوقی اسلامی است و برای خدا مهم است که زیر پرچم چه شخصی بوده‌اید زیرا جامعه یک منظومه می‌باشد، ولایت مسلط بر این‌ها است و در زمان غیبت فردی که نزدیک به اولیا است رهبری را بر عهده خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که یک طلبه باید بر مسائل دینی مسلط باشد افزود: یک طلبه باید بر مسائل دینی ، سیاسی و اجتماعی مسلط باشد چون مسائل گفته شده ریشه در دین دارد و اگر کسی دین را با این ترکیب نفهمد دین را درک نکرده است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با خواندن مطالبی از صحیفه امام خمینی(ره) که در رابطه با تعریف روحانیت از دیدگاه ایشان بود گفت: مطالعه کردن، پرکار بودن‌، نظم در مطالعات، در درس مثل اموات نبودن، ساده زیستن، در بین مردم بودن، پرهیز کردن از تشریفات، تکیه گاه بودن برای مظلومین، تواضع و فروتنی داشتن،‌‌‌‌ در راه خودسازی تلاش کردن، توجه به فقه جواهری و غیره داشتن از دیدگاه‌های امام(ره) است و طلاب باید این کتاب ارزشمند صحیفه امام را در دستور مطالعه قرار دهند.

 


خسروپناه:حوزه در 20 سال اخیر باندازه 200 سال رشد کرده است.

پیشرفت عظیم حوزه بعد از انقلاب/ چه سکولاریسمی روحانیت را تهدید می‌کند

 مهرنیوز: رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه نظام به حوزه علمیه نشاط، هویت، جسارت و قدرت داده است، گفت: حوزه بعد از انقلاب اسلامی خصوصاً در 20 سال اخیر به اندازه 200 سال رشد کرده است.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، امروز 9 دی ماه در حوزه علمیه آیت الله مجتهدی، با تبریک یوم الله نهم دی و اشاره به اینکه نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، در مورد روحانیت و خطر سکولاریسم به ارائه سخن پرداخت.

وی گفت: سکولاریسم در سه معنا در دنیای امروز رواج دارد: 1- جدایی دین از نیازهای دنیوی که از آن به سکولاریسم الحادی تعبیر می شود. این گروه معتقدند دین هیچ نقشی برای رفع هیچ یک از نیازهای فردی، اجتماعی و دنیوی و اخروی ندارد. معنای دوم جدایی دین از نیازهای اجتماعی که از آن به سکولاریسم سیاسی اجتماعی تعبیر می شود که این معنا و مفهوم از سکولاریسم در دنیای غرب بیشتر رواج دارد.

وی با بیان اینکه معنای سوم سکولاریسم جدایی دین از معنویت است که از آن به سکولاریسم معنوی تعبیر می شود، اظهار داشت: معنویت های نوپدید که اکنون در جامعه ما رواج یافته نتیجه این معناست.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

خسروپناه با طرح این سؤال که معنای حوزه و خطر سکولاریسم به چه معناست؟، یعنی کدام یک از اقسام سکولاریسم حوزه را تهدید می کند؟، بیان کرد: مطمئنا نوع اول سکولاریسم که در حوزه ها وجود ندارد، چون اجتماع نقیضین است. سکولاریسم معنوی هم تهدیدی برای جامعه است و برای حوزه تهدید محسوب نمی شود. همه حوزوی ها معتقدند که عرفان و اخلاق را باید از دین گرفت؛ اگر تهدیدی هست از سکولاریسم اجتماعی است.

 این محقق و مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سکولاریسم اجتماعی هم ساختهایی دارد که می تواند تهدیدی برای حوزه باشد، تصریح کرد: سکولاریسم اجتماعی دارای پنج ساحت است که با نقش روحانیت تنافی دارد. از آیه 44 سوره مائده می توان برای بیان وظایف حوزویان استفاده کرد.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه نفی احکام اجتماعی اسلام در اثر شبهات جدید دنیای مدرن یکی از این ساحتهاست، گفت: هیچ روحانی احکام اجتماعی اسلام را نفی نمی کند، اما شبهات در دنیای مدرن ایجاد شده است که باعث شده برخی از افراد در حوزه ها پیدا شوند که احکام اجتماعی اسلام را فدای اینها کنند؛ مانند منشور حقوق بشر و یا کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان که برخی افراد تحت تأثیر اینها تفاوت ارث زن و مرد و یا احکام دیه را رد می کنند و نتوانستند از احکام اجتماعی اسلام دفاع کنند.

وی افزود: این افراد نمی گویند که اسلام احکام اجتماعی ندارد، بلکه می گویند: با توجه به شرایط روز این احکام دیگر کاربرد ندارد، پس این نگاه تهدیدی برای حوزه است.

این کارشناس فلسفه و کلام اسلامی بیان کرد: ساحت دوم سکولاریسم اجتماعی، تعطیلی احکام اولیه اجتماعی اسلام در اثر مصالح اجتماعی یا تزاحم احکام است. زمانی اتفاق می افتد که حکم اولی به دلایلی تحقق پذیر نیست و به سراغ حکم دومی می رویم اما باید تلاش کرد تا شرایط برای اجرای حکم اولی فراهم شود. اگر این کار اتفاق نیفتد بخشی از سکولاریسم اجتماعی است که تحقق پیدا می کند. مثلا قاضی در اسلام باید مجتهد باشد، وقتی چنین چیزی میسر نیست باید حکم ثانوی وجود داشته باشد و تعدادی کارشناس مجرب آموزش ببینند. اما باید برنامه ریزی صورت گیرد تا حکم اولیه اجرا شود اگر این برنامه ریزی وجود نداشته باشد یعنی سکولاریسم اجتماعی در حال گسترش است.

خسروپناه با بیان اینکه سومین ساحت سکولاریسم اجتماعی، نفی نظام سازی در حوزه مسائل اجتماعی اسلام است، گفت: احکام اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... باید به نظام تبدیل شود. امام(ره) برای اینکه حکومت اسلامی را پایه گذاری کند اول نظام فقه سیاسی و اجتماعی و فقه حکومتی را بنا نهادند. اکنون برای اداره بخشهای مختلف جامعه نظام فقه فرهنگ، فقه هنر و ... نیازمند نظام فقهی هستیم. همان کاری که شهید صدر در «اقتصادنا» انجام داد.

وی با اشاره به اینکه ساحت چهارم سکولاریسم اجتماعی این است که برخی بگویند ما قبول داریم اسلام، احکام سیاسی و اجتماعی دارد اما ما با جمهوری اسلامی مخالفیم، گفت: این سکولاریزاسیون است. این افراد بهانه شان این است که این نظام نتوانسته همه احکام اسلام را پیاده کند. باید به این افراد گفت احکام اسلامی، اصلا اجرا نشود بهتر است یا اینکه 50 یا 60 درصد آنها اجرا شود؟!

دکتر خسروپناه با بیان اینکه بی تفاوتی حوزه ها نسبت به نظام جمهوری اسلامی هم ساحت پنجم سکولاریسم اجتماعی است، بیان کرد: عده ای نه جمهوری اسلامی را نفی می کنند و نه اثبات می کنند، بلکه نسبت به آن بی تفاوت هستند. این افراد ادای مقدس مأبی دارند و می گویند ما با سیاست کاری نداریم.

وی در ادامه سخنانش با بیان خدمات متقابل انقلاب و حوزه به یکدیگر گفت: حوزه در بعد از انقلاب اسلامی خصوصا در 20 سال اخیر به اندازه 200 سال رشد کرده است که این ناشی از برکت انقلاب اسلامی و نفس قدسی امام(ره) و هم تدبیر قدسی مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری با تدبیر، علم، حلم حوزه را جهت دادند، بدون اینکه بخواهند دستور دهند در عرصه های مختلف جهت دهی کردند.

این کارشناس با بیان اینکه نظام به حوزه علمیه نشاط، هویت، جسارت و قدرت داده است، بیان کرد: تدریس فلسفه در حوزه با مشکلاتی همراه بود اما اکنون در قم مجمع عالی حکمت اسلامی داریم. برخی از روحانیون به زبانهای مختلف مسلط هستند و هویت طلبگی دارند.  

وی با بیان اینکه علم، تقوا و بصیرت لازمه فعالیت است، گفت: برخی علم و تقوا دارند اما بصیرت ندارند. حادثه نهم دی حادثه درس آموزی است، مردم مؤمن متدین و آگاه به شرایط زمان از حکومت، نظام و ولایت حمایت کردند؛ هم کمر فتنه گران را شکستند و هم چشم فتنه را کور کردند. بنابراین مسئولیت حوزویان سنگین است و طلاب باید تفقه در دین داشته باشند و با بصیرت عمل کنند.

گزارش تصویری: 

 


ریشه سکولاریسم در حوزه، عدم خودسازی است

 

حجت الاسلام و المسلمین تقوایی:

ریشه سکولاریسم در حوزه، عدم خودسازی است

آنچه درذیل می آید متن سخنانحجت الاسلام و المسلمین تقوایی در دومین جلسه از سلسله نشستهای «روحانیت انقلابی – روحانیت سکولار» است که به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی روز پنج شنبه هفتم دی ماه در حوزه علمیه خاتم الاوصیاء عجل الله فرجه برگزار شد.

ریشه سکولاریسم هوای نفس است!

قال الصادق (علیه السلام): «اطلب السلامة اینما کنت وأی حال کنت لدینک وقلبک وعواقب امورک الله عز وجل فلیس من طلبها وجدها فکیف من تعرض للبلاء وسلک مسالک ضد السلامة وخالف اصولها بل راى السلامة تلفا والتلف سلامة» (مصباح الشریعه)

سکولارها کسانی هستند که از دین وسیله‌ای درست می‌کنند برای کمک به دشمنان دین را وسیله قرار می‌دهند برای ضربه زدن به اسلام. یک زمان فردی خودش می‌رود گوشه‌ای و کار به حکومت ندارد این بد است اما بدتر از اینها کسی است که دین را وسیله قرار می‌دهد برای کمک به نظا‌های مادی دنیا. از ابتدای انقلاب... اینها جلوی امام ایستادند. آمدند حتی بعضی از کسانی که امام در موردشان می‌فرمود حاصل عمر من است، منافقها دور و برش را گرفتند و او را دقیقا بردند در اهداف آمریکا و اسرائیل. روحانی که در حد مرجعیت بود بعدا پس از رحلت امام رساله هم داد، اما شده بود ملعبه دست منافقان و آب می‌ریخت در آسیاب امریکا.

این کسی بود که ایده‌اش این بود که هر کس عبادت خودش را بکند کافی است. برای نماز شب شهید مطهری بیدارش می‌کرد. معلوم می‌شود با آن همه سوابق، در راه دین خدا کار نکرده بود. در کشتن هواهای نفسانی کار نکرده بود. ریشه اینجاست. خیلی خطرناک است.

بعد از رحلت امام خطوط مختلفی بود کسانی که جلوی امام و رهبری جبهه گیری کردند غالبا خودسازی نکرده بودند. تیپ روحانی بودند که استعمار زده بودند. دین را نفهمیدند. روحانیت سکولار یعنی همین!

مخالفین عرفان سکولارند.

همین کسانی که الان عرفان و عرفا را می کوبند. در اسلام علامه حسن زاده نابغه است اما خانه ایشان را سنگسار می کنند به جرم معرفت و عرفانی که دارد. در هر علمی تخصص دارد و آنچه در وجود او سیطره دارد جنبه عرفانی اوست. بعد خانه اش را سنگسار می کنند. از پل پرتابش می کنند پایین. اینها کمک به بی دینی نیست؟ اینها کمک به لامذهبی نیست؟

امام صبغه‌اش عرفان بود. عرفان امام در فقه و اصول و تفسیر و اخلاق ایشان بود. درست در نقطه مقابل کسانی که در مقابل ایشان و رهبر انقلاب ایستادند. اینها در راه عرفان چقدر کار کردند؟

نقطه‌ای که ما ضربه می خوریم از همین است که درس می خوانیم ولی خودسازی نمی‌کنیم. عالم نیستیم عالم­نما هستیم. بعد از اینکه در جامعه رفتیم چون اوهام و خیالات را زیر پا نگذاشتیم و هوای نفس را نکشتیم، به را حتی با پول ما را می فریبند با یک سری افکار مسموم فریبمان می دهد.

تقوایی

روحانیون سکولار انرژی هسته‌ای را تعطیل کردند.

انرژی هسته‌ای برای ما نعمت بزرگی است چون انرژی تجدیدپذیر است و به همین دلیل ارزشش از نفت بالاتر است.  دشمنان می‌خواستند این از ما بگیرند بوسیله کسانی که لباس روحانی داشتند. به کجا بردند انرژی هسته‌ای ما را؟ کاملا برنامه هسته‌ای ایران تعطیل شد. چه کسانی این کارها را کردند؟ روحانیون. روحانی سکولار یعنی همین. در زمانی که مقام معظم رهبری تاکید داشتند باید انرژی هسته‌ای را حفظ کرد، اما چون آن افراد اوهام خود راکنترل نکردند آمریکا به راحتی گولشان زد.

گفتگوی تمدن‌ها بیان شده بود. کدام تمدن‌ها؟ به عنوان مثال امریکا یک تمدن است. ایتالیا یک تمدن است. فرانسه یک تمدن است. مصر یک تمدن است. چین یک تمدن است. ایران هم یک تمدن است. در حالی که تمدن امریکا اساسش بر جنایت است. البته دولت امریکا منظور است که اینها هم با دولت آمریکا رابطه داشتند. شکر خدا الان دولتهای ما را راه نمی‌دهند. آن موقع همین رئیس جمهور فرانسه رئیس جمهور ما را قبول کرد ... فرانسه تمدنش بر اساس بی‌سدینی و همجنس بازی است. این روحانی سکولار نیست؟ چون خودش را نساخته بود. ایتالیا چه تمدنی است؟ جنایتهای آنها را چه کسی خبر ندارد؟ جنایتهای آلمان را چه کسی خبر ندارد؟ چین که اصلا دینی نیست. جز جنایت کاری کردند در دنیا؟

امام می‌گوید رابطه ما با امریکا مثل گرگ و میش است. اما اینها چه کار کردند؟ مگر گرگ و میش با هم رابطه دارند؟ اینها داشتند رابطه برقرار می کردند. در مقاله هایشان نوشتند مذاکره مستقیم با امریکا. البته در این خصوص اگر مقام معظم رهبری بفرماید ما تابعیم. اما مساله اینجاست که کار آنها به کجا کشیده شد. به چه بهایی؟ به بهای از دست دادن ارزش ها. چرا؟ چون شهواتشان را نتوانستند کنترل کنند.

وقتی در مجلس اعلام کردند کسی هست که ماشین نگرفته باشد، فقط یک نفر بلند شد آن هم حاج آقا ابوترابی بود. ایشان هم  عارف بود. مشکل ما کجاست؟ اینجاست که گروهها رفتند زیر نظر لابی های اقتصادی که اموالشان را از کجا آوردند؟ بهضی هایشان رسوا شدند و به عنوان مفسد اقتصادی معرفی شدند. وقتی اموال فاسد اینها وارد مال این گروههای سیاسی شد مشکل آغاز شد.

نعمت رهبری آگاه

.... داشتن چنین رهبری که کاملا به ریشه های جنایتکار ممالک مخالف اسلام آشناست خیلی نعمت بزرگی است. انقلاب های منطقه به کجا رسیده است؟ قیام کردند کشته دادند به اسم اسلام هم این کار را کردند چون مردم عاشق اسلامند و متوجه شدند چیزی جز اسلام اینها را نجات نمی‌دهد. اما چه کم دارند؟ رهبر. روحانیت آنها روحانیت خیانتکار است. روحانیت طالب هوای نفس است. شهید مطهری می گوید مشکل روحانیت سنی این است که دولتی است. از دولت حقوق می گیرد. روحانیت شیعه مستقل از دولت است. حوزه‌ها را خدا اداره می کند و امام زمان. روحانیت آنها زیر نظر چه دولت هایی است؟ دولت هایی که دست جنایتکار آمریکایی – اروپایی-اسرائیلی را می بوسند.

یکی از نقطه‌های اوج عرفان دست‌یابی به ولایت و ایمان اعظم است که در آن مقام سر نفس بریده شده و ولایت خدا در قلب می آید. مقام طلبی و خودخواهی آخرین چیزی است که از انسان خارج می شود. علامه حسن زاده از بعضی مراجع هم به لحاظ علمی بالاتر است ولی در برابر مقام معظم رهبری تواضع دارد.  اما بعضی علنا می گویند امام اشتباه می کرد. اینکه امام با امریکا مخالفت می کرد مال زمان امام بود الان آن دوره نیست و راه امام به درد نمی خورد.  شما که می روید امریکا و اروپا راهتان آن طرفی است. میگه شما در خانه نشستید نمی دانید در عالم چه خبر است. یعنی طبق نظر این آقایان حتما باید خودفروشی کنیم.

اینها که فتنه گری کردند خیلی ضربه زدند به نظام ....چه خیانتی کردند؟ انتخابات سالم را زیر سوال بردند. در آمریکا اوبامای ملعون که رای آورد رامنی به او تبریک گفت. گرگند اما برای حفظ وحدت دور هم حلقه می زنند. انتخابات را چه کسانی زیر سوال بردند؟ خیلی ها که سالها نان این نظام را خورده بودند .... اسلام یعنی سازشگری با دشمنان و تعطیلی انرژی هسته‌ای؟ اسلام یعنی مخالفت با ولایت فقیه؟ ولایت فقیهی که مشروعیت نظام برای اوست و مشروعیت او از امام زمان است. من کان من الفقهاء حافظا لدینه صائنا لنفسه ... فللعوام ان یقلدوه

راه نجات راه شهداست

«وسلک مسالک ضد السلامة وخالف اصولها بل راى السلامة تلفا والتلف سلامة» راه هلاکت را سلامت می دانند. راه نجات راه امام زمان است. راه سلامت راه شهداست. راه شهید اشرفی اصفهانی است که در اوج علم و عرفان در مقابل امام مثل نوکر بود. اسمی از مرجعیتش مطرح نکرد. خیلی مقام علمی داشت. شهید دستغیب شهید صدوقی شهید مدنی هر کدام عالمی بودند. دنبال امام خودی نشان دادند. محض تبعیت بودند و این راه شهدای ماست. کار به جایی رسید که در جمهوری اسلامی گفتند تقلید کار بوزینه است در حالیکه نظام عرفان بر اساس تبعیت است. ... اگر واقعا حجت دارید به خدا حجت علامتش تبعیت است... من عقایدی متفاوت دارم. مجتهد است نظر دارد و لو با رهبر اختلاف دارد ولی از نظر حکومتی تبعیت مطلق و این راه عرفان است. ضربه های نظام از کجا بودند؟ هر جا مخالفت شده با ولی فقیه نظام ضربه خورده است.    

 


روحانیت انقلابی - روحانیت سکولار

 امام خمینی رحمه الله علیه: باید مراقب بود که تفکر جدائى دین از سیاست از لایه‏هاى تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند و یکى از مسائلى که باید براى طلاب جوان ترسیم شود همین قضیه است، (منشور روحانیت- صحیفه امام? جلد 21- صفحه 279)

امام خامنه ای حفظه الله تعالی: حوزه های علمیه باید خود را سرابازان نظام بدانند، برای نظام کار کنند، در خدمت تقویت نظام حرکتت کنند، بنابراین حوزه های علمیه نمی توانند سکولار باشند. (19 مهر 1391، دیدار با طلاب و روحانیون و فضلای خراسان شمالی) 

سلسله نشستهای روحانیت انقلابی - روحانیت سکولار برگزار می شود: 

سه شنبه: 5 دی - ساعت 15 - حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام لویزان (روبروی دانشگاه شهید رجایی) - سخنران حجت الاسلام سیدعباس نبوی

پنجشنبه: 7 دی- ساعت 9 - حوزه علمیه خاتم الاوصیاء عجل الله فرجه (خیابان دماوند. ایستگاه فرودگاه. خ شهید رجبی)- سخنران آیت الله تقوایی

شنبه: 9 دی- ساعت 12و نیم- حوزه علمیه آیت الله مجتهدی رحمه الله علیه- سخنران حجت الاسلام خسروپناه.

یکشنبه: 10 دی - ساعت14- حوزه علمیه مجد (حسن آباد)سخنران حجت الاسلام موسوی هوایی

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی


انقلاب اسلامی فرزند حوزه است.

 

حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، شامگاه روز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «روحانیت انقلابی، روحانیت سکولار» که به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) لویزان برگزار شد گفت: کسی در اصل مطلب انقلاب مانده باشد نمی‌تواند یار رهبر باشد. قبل از سفر اخیر مقام معظم رهبری به قم نزد آیت الله نوری همدانی بودم ایشان فرمودند در حوزه قم مدرسی داریم که می گوید مارا چه به سیاست! در حالی که انقلاب اسلامی فرزند حوزه علمیه است، انقلاب اسلامی فرزند قم است و سخنان چنین افرادی و لو استاد حوزه باشند از پایه و اساس بی معناست.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این‌که امام از مدرسین بنام حوزه علمیه قم بودند گفت: امام فحلی بودند و تمام علما از شاگردان امام هستند. وی خطاب به طلاب و روحانیون تصریح کرد: برخی از ما به جای این‌که کمک کنیم ماشین انقلاب به پیش برود چوب لای چرخ می‌گذاریم! عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با اشاره به این‌که برخی در رابطه با انقلاب‌های منطقه می‌گویند بیداری انسانی گفت: این بیداری‌ها اسلامی است نه انسانی و آنها اشتباه می‌کنند. حجت الاسلام شجونی افزود: هنوز امام به جماران نرفته بودند من از سفر لیبی و مصر و از دیدار با قذافی و انور سادات می‌آمدم، جوانان مصری به خطیب احترام زیادی می‌گذاشتند و تا می‌فهمیدند من خطیب هستم کلی احترام می‌گذاشتند و از امام و ایران تعریف می‌کردند، وقتی آمدم برای امام گزارش کردم که انقلاب شما به همه ممالک اسلامی رفته است و جوانان لیبی و مصر به شما سلام رساندند، امام نگاهی به من انداختند و فرمودند «انشالله انشالله دعاکن دعاکن». عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر تلاش طلاب به تقویت علمی خود گفت: طلاب باید همیشه و همه جا یادداشت داشته باشند در یک دفتر نکات و مطالب مورد توجه و آیات و روایات را بنویسند.

طلاب باید تلاش کنند به تدریج همه مطالب را آموخته و توانایی عمل در هر پستی برای انقلاب را کسب کنند. عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با اشاره به تهاجمات فرهنگی غرب گفت: غربی‌ها در چهار کشوری اسلامی هند، ترکیه، عراق و ایران چهار مزدور خائن کاشتند که مظاهر تمدن و بی‌حجابی را بیاورند و مردم را نسبت به روحانیت بدبین کنند. حجت الاسلام شجونی افزود: هندوستان زمان امام زین العابدین (ع) مسلمان شد و هزار سال کشور اسلامی بود اما سیصد سال انگلیسی‌ها رفتند در هندوستان و این کشور را به جایی رساندند که هر چیزی را می‌پرستیدند. وی با بیان اینکه رضاخان تلاش کرد بغض نسبت به روحانیت را در دل مردم بکارد گفت: همه مراجع مثل امام و همه وعاظ مثل شهید مطهری نشدند و نباید انتظار داشت همه طلاب یک جور باشند.

عضوشورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خطاب به طلاب و روحانیون خاطرنشان کرد: انقلاب فداکار می‌خواهد به دنبال حد اعتدال نباشید بلکه به دنبال رهبری باشید و پای انقلاب بایستید، این وظیفه طلاب است. حجت الاسلام شجونی با اشاره به کثرت دیدارهای مقام معظم رهبری با دانشجویان نسبت به طلاب اظهار داشت: طلاب در مساجد نشسته‌اند و از نظر انقلابی بودن روبه راه هستند و حوزه مانند دانشگاه نیست که دنیا آنها را تحریک کند تا چموشی کنند. وی تاکید کرد: طلاب هرجا می‌روند با دانشجویان رفیق شوند و سعی در تبادل اطلاعات داشته باشند. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تحریک طلاب برای اقدامات تند نسبت به انتخابات، به طلاب هشدار داد و گفت: فیلتر شورای نگهبان در مقابل نفوذ فتنه‌گران و ساکتین فتنه ایستاده است و رهبری نیز مراقب اوضاع هستند صحیح نیست طلاب وارد فضای پیشگویی‌های انتخاباتی بشوند و از درس بمانند.

حجت الاسلام شجونی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: رویه جامعه روحانیت مبارز رو به جوان گرایی بوده است و بازهم جوان گرایی خواهد کرد. وی همچنین با هشدار نسبت به القائات دشمنان تاکید کرد: مرجع تقلیدی نداریم که ولی فقیه را قبول نداشته باشد و در خط ولایت نباشند، جنجال و اختلاف بدتر از قمار و شراب خواری است و طلاب و روحانیون باید مراقب باشند گرفتار جنجال و اختلاف نشوند. عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ افزود: ولایت فقیه در قرآن و روایات اهل بیت(ع) نیز آمده است و از آن طریق نیز قابل اثبات است. حجت‌الاسلام شجونی همچنین در رابطه با امام موسی صدر گفت: من چهار بار برای جشن آزادی لیبی دعوت شدم، به ما گفتند اگر اسم امام موسی صدر را بیاورید قذافی ناراحت می‌شود اما من عمدا اسمش را می‌آوردم، قذافی می‌گفت موسی از لیبی خارج شد و بعد از آن گرفتار شد. وی با تاکید بر این که باید انقلاب را با چنگ و دندان حفظ کنیم گفت: اگر مقام معظم رهبری در فتنه 88 نبودند بعضی روحانیان به انقلاب لطمه وارد کرده بودند. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این‌که خاندان پهلوی به مردم اهمیت نمی‌دادند و در سخنرانی های خود حتی یک بسم الله هم نگفتند گفت: مقام معظم رهبری داغ بر دلش است که شبانه روز مجبور به سخن گفتن است. وی با اشاره به شرایط پیش و پس از انقلاب گفت: 57 سال پدر و پسر پهلوی مملکت را خراب کردند و در این چند ساله نیز دشمنان با کودتاها و جنگ‌ها و تحریم‌ها نگذاشتند که ما خودمان را پیدا کنیم تا بتوانیم نظام را بسازیم. این روحانی مبارز دوران ستم‌شاهی با اشاره به درایت‌های امام و رهبری اظهار داشت: من چندین سال حرص این انقلاب را می خوردم که برای آن به زندان هم رفته‌ام اما الان خیالم راحت است که در راس مملکت رهبری قرار دارد که حواسش به همه جا است و غصه همه جا را می خورد از مردم بحرین گرفته تا جوانان غرب. عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت صداوسیما گفت: هیچ رژیمی به قدر جمهوری اسلامی فیلم‌ها و سریال‌های دینی و درست و حسابی نساخته است، طلاب باید برای انقلاب کار و تلاش کنند و مانند کسانی نشوند که یک گوشه‌ای نشسته‌اند و فقط غر می‌زنند. وی در پایان با بیان این‌که 80 کشور به ما فحش می‌دهند و رادیو تلویزیونشان ناسزا می‌گویند خاطرنشان کرد: دشمنان میلیاردی پول خرج می‌کنند برای خراب کردن انقلاب ما و ما باید در راه انقلاب ایستادگی کنیم. 

گزارش تصویری