سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

مراسم کربلای حجاز برای سال دوم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی عامری، استاد حوزه علمیه شامگاه دوشنبه 30شهریور در مراسم یاد‌بود شهدای حج خونین سال 66 که در مسجد سبحان تهران برگزار شد گفت: جنگ و جریان دفاع مقدس به این دلیل ارزشمند است که در آن زمان موضوع صفا و صمیمیت در مرتبه اول قرار داشت و همه مردم با خلوص نیت به جریان جنگ نگاه می‌کردند، ما نیز باید در هفته دفاع مقدس یاد آن دلاور مردی‌ها را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه در این روز‌ها به دلیل بی تدبیری آل سعود و وهابیون ما شاهد بودیم که تعداد زیادی از حجاج کشور‌های مسلمان در خانه الهی کشته شدند، که جای تاسف فراوان دارد تاکید کرد: عده‌ای با ریش و عده‌ای با لباس خود اسلام در مقابل اسلام می‌ایستند، برخی نیز با اشکال دیگر در این راه قدم بر می‌دارند، اما تمام این‌ها در یک نقطه که دشمنی با اسلام است وحدت دارند و هرجا که جنگ و خونریزی باشد این افراد نیز حضور دارند.

حجت الاسلام عامری با بیان مطلبی از امام راحل(ره) مبنی بر اینکه "آن چیزی که مشکل اساسی دنیای امروز است آمریکاست" اظهار داشت: امروز دین‌هایی که گرایش به آمریکا دارند مصداق این حرف هستند، در کل این دین‌ها خشونت و وحشی‌گری هستند، امروز در سرزمین‌های اشغالی شاهد هستیم که به بهانه یک جشن ساختگی به مسجد الاقصی حمله کرده‌اند و مقدسات مسلمانان را مورد هجمه قرار داده‌اند.

وی با متمایز خواندن یهودیان با صهیونیست‌ها، تاکید کرد: منش فکری یهودیان واقعی کاملا با صهیونیست‌ها متفاوت است و هرگز یک یهودی با ایمان دست به اعمال وحشیانه نمی‌زند، اما یهودیانی که گرایش به آمریکا دارند متاسفانه در اندیشه این هستند که باید مسجد الاقصی تخریب شود.

استاد حوزه علمیه با بیان مطلبی درباره اختلاف نظر خاخام‌های یهودی با صهیونیست‌ها، اظهار داشت: بسیاری از این خاخام‌ها با قرائت امریکایی از دین یهود مخالفند، قرائتی که منجر به جنایات متعددی در غزه و کل تاریخ منحوس رژیم صهیونیستی از سوی این جانیان شده است.

حجت الاسلام عامری به مسیحیت آمریکایی نیز اشاره کرد و بیان داشت: جرج بوش با دست مایه قرار دادن اعتقادات مذهبی و برداشت‌های غلط از دین مسیحیت به عراق حمله کرد و دست به جنایت زد، فرانسه نیز دقیقا همین منش فکری را دنبال می‌کند و با حجاب و شعائر دینی دشمنی می‌کند.

وی اظهار داشت: رفتار‌های متحجرانه رژیم سعودی نیز هیچ تفاوتی با سردمداران رژیم صهیونیستی ندارد، جنایاتی که امروز عربستان در یمن انجام می‌دهد دقیقا همان رفتاری است که رژیم اشغالگر قدس با مردم مظلوم غزه می‌کند.

استاد حوزه علمیه با ریشه‌یابی رفتار متخاصمانه سران آل سعود، بیان داشت: سردمداران امروز عربستان با حمله به شیعیان در منطقه دست به جنایات متعددی می‌زنند، تحرکاتی که امروز ما در کشور سوریه شاهد هستیم همگی از سوی سران خبیث آل سعود و با توجیه نبرد با شیعیان شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام عامری با انتقاد شدید از رفتار دوگانه غرب در قبال ایران، خاطر‌نشان کرد: غرب با اسلام در ایران مخالف است، زیرا در ایران اسلام ناب در جریان است، اما هرگز این حقوق بشر ساختگی از سوی غرب در برابر جنایات مختلف صورت گرفته در عربستان جبهه گیری نمی‌کند و اعدام قاچاقچیان را در ایران دست مایه فشار بر ملت ما قرار می‌دهد.

وی اسلام عربستان را اسلام آمریکایی معرفی کرد و ادامه داد: وهابیت خبیث حتی مزار امامان شیعه را نیز تخریب کرده است زیرا دین آمریکایی دین تخریب و کشتار است.

استاد حوزه علمیه با یادآوری جنایات سعودیان در جریان حج سال 66، تصریح کرد: عوامل آل سعود برائت از مشرکین را بهانه قرار دادند و تعداد زیادی از حجاج بی‌گناه را کشتند، اتفاقی که به‌قول امام راحل(ره) هتک حرمت مکه بود.

حجت الاسلام عامری با تشریح ریشه فکری داعش، ابراز داشت: گروهک داعش نیز نماینده اسلام آمریکایی است، زیرا این بحث فراتر از شیعه و سنی است، در طول تاریخ هم ما شاهد بودیم که هیچ کدام از علمای اصیل اهل سنت دستور به تخریب اماکن مذهبی ندادند.

وی وهابیت را هم راستا با صهیونیسم دانست و گفت: وهابیون به دلیل ریشه نداشتن و دور بودن از اصالت دست به جنایت می‌زنند، دقیقا همانند اسراییل که به خود ریشه می‌دهد وهابیون نیز ریشه خود را تاریخی جلوه می‌دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان مطلبی در خصوص نقش آمریکا و انگلیس در منطقه، تاکید کرد: از وقتی که پای این دو کشور به منطقه خاورمیانه باز شد ما شاهد هستیم که فرقه سازی و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی نیز به‌وجود آمد.

حجت الاسلام عامری حکومت آل سعود را حاکمیتی منفعل خواند و تصریح کرد: سعودیان افرادی عیاش هستند و هیچ چیزی از خود ندارند و در تمام موارد مهم وابسته به غرب هستند.

وی با تقبیح رفتار غرب در قبال مردم مظلوم سوریه، گفت: امروز ما شاهد هستیم که اروپاییانی که با ارسال سلاح مردم سوریه را بدبخت کردند، در مقابل تلویزیون‌ها از مهاجران سوری حمایت می‌کنند.

استاد حوزه با هشدار در خصوص اتمی شدن عربستان، گفت: در سال‌های آینده قطعا کشور‌های غربی آل سعود را نیز مانند اسراییل به سلاح اتمی مسلح می‌کنند و قطعا جهان نیز هیچ واکنشی به این جریان نشان نخواهد داد.

حجت الاسلام عامری موضوع کشتار حجاج را مهم خواند و تاکید کرد: باید فاجعه حج سال 66 همیشه زنده نگه داشته شود و این جنایت برای تاریخ هر ساله از سوی مردم مرور شود.

وی با انتقاد از برخی رفتار‌های دو‌گانه در داخل کشور، گفت: برخی متاسفانه در مقابل برخی مسایل پیش پا افتاده موضع می‌گیرند اما متاسفانه نه به شعار مرگ بر آمریکا اعتقادی دارند و نه برای خطرات اطراف حرم حضرت زینب(س) احساس خطر می‌کنند.

استاد حوزه علمیه مردم ایران را ظلم ستیز خواند و گفت: در منش فکری ما بر اساس آیات قرآن از مظلوم حمایت می‌شود و بنا بر منویات مقام معظم رهبری مقابله با ظالم در اولویت تفکر ما قرار دارد.


وی ریشه تمام اتفاقات ناگوار در جهان را امریکا دانست و تصریح کرد: در فتنه 88 نیز ما شاهد بودیم که دست آمریکا در کار بود و عوامل آمریکا بودند که ایجاد تنش در جامعه می‌کردند.

حجت الاسلام عامری در پایان، تاکید کرد: در منش فکری ما وحدت همیشه در اولویت قرار دارد و مخالفت با جریان تفرقه بر انگیز میان شیعه و سنی نیز در خط مقدم تفکر جامعه اسلامی ما قرار دارد.

 

گفتنی است این مراسم به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی و عقیدتی نظارت حوزه 187 ناحیه مقاومت بسیج شهید مطهری برگزار شد./856/پ203/ص


نشست روحانیت اصیل برگزار شد

آیت الله کعبی پیشنهاد داد: 

روز سوم اسفند در تقویم روز امام و روحانیت باشد

نشست «روحانیت اصیل» عصر دوشنبه چهارم اسفند در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات حوزه علمیه شعبه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در این نشست آیت الله عباس کعبی به بررسی منشور روحانیت پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم بازخوانی این پیام و استخراج نظام فکری امام در مورد گذشته و حال و آینده روحانیت را باعث تحول در نهاد روحانیت و ساماندهی آن برای تحقق اهداف خود دانست و گفت: این پیام در واقع مکتب امام و ایدئولوژی حضرت امام است. احیای مکتب امام در دوران معاصر باعث احیای مکتب اسلام اهل بیت خواهد بود و منشور روحانیت راهبرد اصلی مکتب امام است.

وی با اشاره با سالروز صدور منشور روحانیت در سوم اسفند 67 توسط حضرت امامبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرد: به مناسبت هر سال سوم اسفند به نام «حوزه علمیه، امام و روحانیت» در تقویم نامگذآریشود تا این پیام از مظلومیت تاریخی در بیاید و طلاب در یک هفته توصیه‌های امام و رهبری از حوزه را مطالبه کنند.و این روزها به بهرمندی از دروس تاریخی امام تبدیل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرازهایی از سخنان امامخمینی در منشور روحانیت خاطر نشان کرد:  امام در منشور روحانیت حداقل در ده مورد کارنامه روحانیت را درخشان و موفق می داند لذا نباید به بهانهبرخی ضعفها کلیت روحانیت را نفی کنیم و زیر سوال ببریم. وی افزود: از نظر امام حذف و کمرنگ کردن نقش روحانیت در عرصه های راهبردی توطئه دشمن و انحرافی در انقلاب است. لذا نگاه امام به روحانیت بسیار عالی و مطلوب است.

وی ادامه داد: علیرغمدفاع تمام و کمال امام از روحانیت ایشان در این پیام هشدارهای تندی هم بهروحانیت می دهد که باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که پیام امام با اینکه26 سال از آن گذشته است همچنان برای امروز قابل استفاده است. کعبی بابیان اینکه این پیام امام بستر مناسبی برای تحول در حوزه و ماموریتهای امروزطلاب است اظهار داشت: جا دارد کمیسیونهایی برای پیگیری مطالبات وهشدارهای امام، در حوزه تشکیل شود و منشور روحانیت امام را احیا و عملیاتیکنند.

عضو خبرگان رهبری افزود پیش از این دشمنان در صدد نفوذ افراد به حوزهبودند ولی امروز در صدد هستند حوزه بسازند و خودشان طلبه پرورش دهند. ویبه همایشی که توسط یک روحانی نما در واشنگتن برگزار شد اشاره کرد و گفت جریانی موسوم به جریان روحانیت سنتی نجف و قم که جایکاه انها در وانشگتن است شبکه ماهواره ای سلام را دارد.

در این همایش به نام روحانیت چالشها راهکارها و افقهای آینده،  تعداد زیادی از روشنفکران فراری و معاندین و ضد انقلاب و متحجر حضور فیزیکی یا با ویدیو کنفرانس داشتند تاکید داشتند که نحوه مواجهه ما تا کنون با حوزهنادرست بوده و همیشه آنها را نقد می کردیم است و باید به جذب روحانیون ساکت بپردازیم. این عضو جامعهمدرسین با اشاره به تاکید امام خمینی در پیام منشور روحانیت به تقویتجامعه مدرسین، خاطر نشان کرد جامعه مدرسین را نباید تضعیف کرد چرا که سببترویج مرجعیت بدلی می شود چرا که دشمنان قصد مرجع‌تراشی دارند تا مرجعیت اصیل را حذف کنند. کعبی بابیان اینکه امام به گونه های مختلف روحانیت اشاره می کند افزود: باید جریان شناسی روحانیت راه انداخته شود و جریانهای اصیل حوزه را از جریانمتحجر و اسلام امریکایی تمییز داد. به عقیده امام جریان غالب حوزه علمای انقلابی هستند.

بین استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در مکتب امام، بین درس و بحثو بین مسوولیت احتماعی تفکیکی نیست و نظام حوزه یک نظام تعلیم و تعلم صرف نیست بلکه نظامی است که علم و عمل را با هم در آمیخته است، اظهار داشت: همان گونه که ایستایی، انفعال، محافظه کاری و گوشه گیری در نظر امام مطلوب نیست، از آن سو همبرخی به اسم انقلابی‌گری و حق و عدالت در مجموعه‌های طلبگی، هنجارشکنی می‌کنند و سوژه دست دشمنان می‌دهند که این هم مخالف نظر امام است لذا یک عقلانیت انقلابی لازم است.

کعبی اضافه کرد: اگر روحانیت انقلابی متحد نشود و تجزیه شود حاکمیت دست متحجرین می افتد و سکولاریسم تقویت می‌شود.هر حرکتی باید به سمتی برود تا دشمنان مایوس شود.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

وی با تاکید بر اینکه امام همچنین از خطر انقلابی نماها که به نام عقلای قوم وارد کار می شوند و ارزشها را قبول ندارند هشدار دادند گفت: اینها همان تکنوکراتهایی هستند که معتقدند دوران انقلاب اسلامی تمام شده است و دوران جمهوری اسلامی شروع شده و اقتضائات خاص خود را دارد!

 عضو خبرگان رهبری گفت: فتنه 88نقطه اتصال روشنفکر سکولار غربزده و جریان متحجر در حوزه شد.

وی با اشاره به برخی اختلافات در انتخابات اخیر گفت: یک انحراف تازه باعنوان گذر از روحانیت در سیاست در حال شکل گیری است که به بهانه اختلاف برخی علما قصد دارند مشورت با علما را کنار بگذارد این در حالی است که امروز بزرگان روحانیت با هم تفاهم دارند.

کعبی با اشاره به تفکر امام مبنی بر اینکه خدمت به نظام اسلامی کاری مقدس است بیان کرد: نباید روحانی فاضلی که کار اجرایی می کند و یا امام جماعت و قاضی شده است را تحقیر کنیم..

امروز باید حوزه های علمیه از لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا کند تا نیازهای نظام اسلامی را برطرف کنند تا حاکمیت دینی با  قدرت ادامه پیدا کند.

پیش از سخنان آیت الله کعبی، از آیت الله روح الله قرهی ار علمای برجستهتهران و استاد فقه، اصول، فلسفه و اخلاق حوزه علمیه امام مهدی(عج) و نیز جانباز دفاع مقدس بهعنوان روحانی اصیل و همچنین استاد حسن رحیم‌پور ازغدی به دلیل روشنگریهایشدر برابر جریان تشیع لندنی و اسلام امریکایی تقدیر و تجلیل شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلامعلایی جانشین رییس سازمان بسیج طلاب در سخنان کوتاهی به نقش بسیج طلاب درمبارزه با تحجر پرداخت و با اشاره به خواص مردود در صدر اسلام عنوان کرد هرگونه اهانت به روحانیت و انحراف در سازمان روحانیت از سفارت انگلیس منشامی گیرد. وی با بیان این که امروز تشیع انگلیسی هیچ ارادتی به مراجع و بزرگان دین ندارد گفت: عده‌ای طلبه بی سواد که از امریکا و انگلیس خط می گیرند با رسانه و ماهواره که در اختیار دارند به اسلام ناب و مراجع حمله میکنند

 

این نشست با همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه شعبه تهران، سازمان بسیجطلاب تهران، جمعیت طلاب انقلاب اسلامی، خانه رسانه طلاب، ستاد ترویجاحکام تهران، کانون نخبگان تبلیغ و مجمع نمایندگان طلاب تهران و ستاد مردمی مبارزه با تحجر و اسلام امریکایی برگزار شد.


شهدای حج به دلیل مبارزه حق علیه باطل به شهادت رسیدند

 خبرگزاری رسا: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم گرامیداشت شهدای حج با عنوان کربلای حجاز که عصر دیروز در مسجد امام حسین(ع) تهران برگزار شد گفت: گردهمایی برائت از مشرکین دنیا را به لرزه انداخته است.

آیت الله محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم الاسلام) با تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر (ع) و همچنین سالروز شهادت شهدای حج خونین گفت: روزهای در پیش رو از همیت زیادی برخوردار است

 دشمنان تلاش می کنند که عقائد ما را تضعیف کنند، با بیان شبهات می خواهند به هدف خودشان برسند و لذا شناخت نسبت به امام معصوم یکی از وظایف مهمی است که باید هریک از ما به آن توجه داشته باشم.

وی افزود: چرا این شهدا در حج سال 1366 به شهادت رسیدند؟ اساسا این سلسه کاروان شهدا که در تاریخ اسلام از زمان طلوع اسلام آغاز شده تا به امروز تداوم داشته و استمرار خواهد داشت از ویژگیهای مکتب اسلام و شهادت در راه خداوند متعال است، شهادت رسالت و شعار اسلام است این شهادت برای رویارویی حق علیه باطل اتفاق افتاده است خداوند متعال می فرماید: الذین آمنوا یقاتلون فی سبیل الله والذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت فقاتلوا أولیاء الشیطان إن کید الشیطان کان ضعیفا.  (نساء 76)

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم الاسلام) به شهادتهایی که در تاریخ اسلام رخ داده است اشاره و تاکید کرد: حادثه تاریخی کربلا و به دنبال آن تا زمان جنگ تحمیلی، شهدای 17 شهریور و تا شهدای مکه مکرمه همچنین شهدایی که در عراق، لبنان، سوریه، بحرین و دیگر کشورهاس اسلامی شاهدیم برای چیست؟ برای دفاع از دین و اسلام اتفاق افتاده، برای حفظ ارزشها، ارزشهایی که ائمه اطهار(علیهم الاسلام) در دوران زندگی خودشان برای آن جهاد کردند و همه آنان در صدر این لیست به شهادت رسیدند.

آیت الله اختری به نقش دشمنی شیطان اشاره و تصریح کرد: در مقابل ما، شیطان و دشمنان اسلام و دشمنان قرآن بوده اند باید به این نکته توجه کنیم،  هر کجا یک مسلمان کشته می شود دست ناپاک  آل سعود به آنها آغشته است تمام این تکفیری ها که می شنویم، طالبان، القاعده، النصره، داعش ساخته و پرداخته آل سعود است، یعنی با پول اینها و تفکر مستکبرین جهانی مانند انگلیس و امریکا ایجاد شده اند.

وی به آغاز مراسم برائت از مشرکین در ابتدای انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن برای مخافت با این حرکت به مبارزه پرداختند زیرا دیدند این حرکت دنیا را به لرزه در می آورد، اما الان می بینیم که در داخل امریکا پرچم آن کشور به آتش کشیده می شود و علیه انگلیس و امریکا در کشور خودشان شعار داده می شود. امروز می بینیم این مردمی که شهادت را از مقتل امام حسین(ع) آموخته و به میدان آمده اند، همیشه سرافراز اند، این مکتب امام باقر (ع) است.دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم الاسلام) به جایگاه علمی امام باقر(ع) پرداخته و افزود: امام باقر(ع) تبلور جایگاه علمی امامان است، امامان قبل از ایشان فرصت نمایاندن علم خود را نداشتند اما این امام عزیز فرصت پیدا کرد علم پیامبر(ص) را بشکافد و لذا پیامبر (ص) به جابر فرمود: تو فرزند علی ابن حسین(ع) را می بینی، سلام من را به او برسان، او علم را می شکافد.

وی در پایان سخنان خود  این روزها را روزهای دعا دانست و برای سلامتی مقام معظم رهبری و عظمت ایران و مسلمانان دعا کرد.

در پایان این مراسم مستند قربانگاه زائران با حضور گارگردان این مستند پخش شد.


سوالات جمعیت طلاب انقلاب اسلامی از نامزدها

امام خامنه ای: «حاشیه‌نشین شدن حوزه علمیه‌ به حذف شدن مى‌انجامد. وارد جریانات اجتماع و سیاست و مسائل چالشى نبودن، بتدریج به حاشیه رفتن و فراموش شدن و منزوى شدن مى‌انجامد. لذا روحانیت شیعه با کلیت خود، با قطع نظر از استثناهاى فردى و مقطعى، همیشه در متن حوادث حضور داشته است....اگر روحانیت می‌خواست در حاشیه و در پیاده‌رو حرکت کند و منزوى شود، دین آسیب می‌دید. ... و روحانیت هدفش حفظ دین است.» 29/7/1389

به فضل الهی بار دیگر در خرداد، ماه حماسه‌ها، شاهد حماسه حضور و شعور سیاسی مردم ایران خواهیم بود و 24 خرداد آوردگاه بصیرت مردم انقلابی خواهد بود.در ایام تبلیغات، همه نامزدها و کارشناسان در مورد اولیتهای مردم و کشور سخن گفته و بعضا برنامه‌هایی ارائه دادند، به درستی اولویت‌سنجی کرده و از مشکلات اقتصادی و مهار تورم رفع مشکل بیکاری و ... سخن می‌گویند و باید هم این چنین باشد. اما در این میان به نظر می‌رسد با توجه به اهداف و آرمان‌های انقلاب، برخی مطالبات دیگر مردم ورهبری در ظل توجهات به مسایل اقتصادی مورد غفلت واقع شده است و بار دیگر خطر نامتوازن بودن توسعه و پیشرفت به مشام می‌رسد.

رییس جمهور در طراز انقلاب اسلامی نباید همچون رییس جمهورهای سایر نقاط دنیا هم و غم خود را تنها بر امور اقتصادی و سیاسی مصروف دارد. مع الاسف پس از مناظره فرهنگی نامزدهای محترم نیز بخشی اساسی از پرسش‌های مهم فرهنگی بی جواب باقی ماند و یا نامزدهای محترم در وقت محدود برنامه فرصت بیان تفصیلی مطالب خود را نداشتند. به هر حال به نظر می رسد جدای از مطالبات اقتصادی و سیاسی هنوز برخی مطالبات و سوالات بنیادین وجود دارد که نامزدهای محترم بایستی موضع خود را در قبال آنها شفاف و روشن برای ملت بیان نمایند.

حضرت امام تاکید دارند: «حفظ کنید؛ حفظ کنید آن حالى که در اول نهضت داشتید. شما نهضت براى شکم نکردید، شما نهضت براى اتاق و حیاط نکردید، شما نهضت نکردید براى اینکه یک مقامى پیدا بکنید.» (صحیفه امام‏12: 381) ازا ین رو جمعیت طلاب انقلاب اسلامی بر مبنای رسالتی که برای خویش تعریف کرده است در راستای مطالبات رهبری و مراجع عظام ضمن تایید و تاکید بر حل مسایل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم در خواست می کند نامزدهای محترم ریاست جمهوری نکات خویش را در مورد مسایل مطروحه ذیل در برنامه های خود اعلام نمایند و اگر تا کنون در میان سخنان خود به این امور اشاره ای داشته اند از ستادهای آنها تقاضا می شود با استخراج آنها پاسخ تنقیح شده ای به این پرسش‌ها ارائه نمایند

.1- نقش و جایگاه حوزه با توجه به نقش و جایگاه نهاد حوزه علمیه و علما و فضلا و طلاب، در پیروزی انقلاب و سپس در تداوم آن، در دولت شما این نهاد مقدس و افراد آن چه جایگاه و نقشی خواهند داشت و نحوه تعامل شما با حوزه علمیه چگونه خواهد بود؟

2- اخلاق و سبک زندگی امام خامنه ای: «ما اگر پیشرفت همه ‌جانبه را به معناى تمدن‌سازى نوین اسلامى بگیریم ... این تمدن نوین دو بخش دارد: یک بخش، بخش ابزارى است؛ یک بخش دیگر، بخش متنى و اصلى و اساسى است. به هر دو بخش باید رسید. آن بخش ابزارى چیست؟ بخش ابزارى عبارت است از همین ارزشهائى که ما امروز به عنوان پیشرفت کشور مطرح می‌کنیم: علم، اختراع، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسى و نظامى، اعتبار بین‌المللى، تبلیغ و ابزارهاى تبلیغ؛ اینها همه بخش ابزارى تمدن است؛ وسیله است. البته ما در این بخش در کشور پیشرفت خوبى داشته‌ایم. .... اما بخش حقیقى، آن چیزهائى است که متن زندگى ما را تشکیل می‌دهد؛ که همان سبک زندگى است که عرض کردیم. این، بخش حقیقى و اصلى تمدن است؛ بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالى‌ (23/07/91)«یکى دیگر از ضعفهاى ما این است که ما به موازات علم، به موازات پیشرفتهاى علمى، پیشرفت اخلاقى و تزکیه‌ى اخلاقى و نفسى پیدا نکرده‌ایم؛ این عقب‌ماندگى است. البته امروز در مقایسه‌ى با قبل از انقلاب، بمراتب و مراتب بهتر است - در این هیچ شکى نیست - اما باید پیشرفت میکردیم. در علم پیشرفت کردیم، در سیاست پیشرفت کردیم؛ باید در معنویت و در تزکیه‌ى نفس هم پیشرفت میکردیم. ... بنابراین ما از تزکیه‌ اخلاقى و نفسى غفلت کردیم.» (14/10/90)با توجه به این فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه شما برای تحقق سبک زندگی اسلامی و پیشرفت اخلاقی در راستای تمدن سازی اسلامی چیست؟

3- امنیت اخلاقیامام خامنه ای: «یکى از حقوق اساسى مهم مردم این است که در آرامش روانى و در امنیت روانى زندگى کنند؛ در کشور امنیت اخلاقى برقرار باشد. » (28/11/91)تعریف شما از امنیت اخلاقی چیست و برای برقراری این مهم چه برنامه و راهکاری دارید؟

4- عرصه سیاست خارجی و منافع امت واحده اسلامینگاه حضرت امام به انقلاب اسلامی یگ نگاه جهانی و فراملی بود و بر ایجاد تشکیل بسیج جهان اسلام و حتی حزب مستضعفین عالم سخن گفتند. با توجه به اندیشه حضرت امام و مقام معظم رهبری نگاه دولت شما در سیاست خارجی در مورد صدور انقلاب و تشکیل امت واحده اسلامی به خصوص با توجه مساله بیداری اسلامی چیست؟

5- نگاه تولید و علم انسانی اسلامی یکی از دغدغه های مهم رهبری در دهه اخیر تحول در علوم انسانی و تولید علم و جنبش نرم افزاری بوده است. در این راستا و با توجه به پرسشهای قبلی نگاه دولت شما به این موضوع چگونه است و چه رویکردی درباره مهم اتخاذ خواهید نمود؟ بی تردید یکی از راههای تولید علم برگزاری جلسات و کرسی های آزاد اندیشی است اعتقاد شما به این اصل و نحوه اجرای ان چیست؟

امید است با تفضل الهی و همت مردم سربلند و حماسه ساز ایران و عنایت حضرت حجت آنچه خیر و صلاح کشور است رقم بخورد.


تشکر از حضرت آیت الله جنتی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای: شوراى‏ نگهبان‏، عماد ملت و دین و مایه‏ى اطمینان و سکینه‏ قلب مؤمنین است و در حقیقت نبض نظام اسلامى به شمار مى‏رود. وقتى شوراى‏ نگهبان‏ مثل همه‏ دوره‏هاى گذشته‏ آن قوى و قاطع و دقیق باشد، موجب آرامش کسانى مى‏شود که دلشان براى اسلام مى‏تپد و آرزویشان تحقق اهداف اسلامى و شریعت حقه‏ى نبویه است. (21/ 03/ 1368)

خدمت عالم مجاهد پرهیزکار، دبیر محترم شورای نگهبان قانون اساسی حضرت آیت‏اللّه شیخ احمد جنتى‏ ادام الله ظله

سلام علیکم

پس از چند روز جلسات فشرده شورای محترم نگهبان نهایتا اسامی نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام گردید و اولین گام حماسه سیاسی به مبارکی رقم خورد.

شورای محترم نگهبان قانون اساسی و به خصوص شخص حضرتعالی در این ایام مانند انتخاباتهای گذشته در معرض اهانتهای دشمنان نظام قرار گرفت و این بار علاوه بر دشمنان خارجی برخی از عناصر داخلی نیز با راهکارهای گوناگون قصد اثرگذاری بر افکار عمومی علیه آن شورای محترم را داشتند و با گفته ها و اقدامات و رسانه های خود سعی در فشار بر شورای نگهبان و تحت تاثیر قرار دادن اعضای آن شورا در بررسی صلاحیتها نمودند.

با این وجود شورای محترم نگهبان، همان گونه که انتظار می رفت با عدالت، صلابت و قاطعیت بدون توجه به جوسازیها بدون مصلحت سنجی و تنها بر اساس قانون کار بررسی صلاحیتها را انجام داد.

از این پس نیز شورای نگهبان نیز ممکن است آماج حملات غیرمنصفانه برخی افراد و جناحها قرار گیرد که یقینا اعضای محترم شورا با علم به این اقدامات تنها بر اساس قانون و امانتی که ملت در اختیار قرا داده است به وظیفه شرعی و ملی و انقلابی خود عمل نمود.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی به عنوان بخش کوچکی از جامعه وظیفه خود می‌داند از زحمات خالصانه و آگاهانه حضرتعالی، فقهای گرانقدر و حقوقدانان بزرگوار شورای نگهبان صمیمانه سپاسگزاری کرده و از خداوند متعال توفیقات روز افزون برای آن شورای محترم را طلب نماید.

بی‌شک قانونمداری شورای نگهبان طلیعه یک انتخابات پرشور و نوید دهنده حماسه سیاسی خواهد بود.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

اول خرداد هزار و سیصد و نود و دو  هجری شمسی

 


عذرخواهی سریع از امام و امت و تغییر رفتار مسوولین

حجت الاسلام مهدی عامری، عضو کمیته سیاسی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: با توجه به فرمایشات امام خامنه ای در دیدار با مردم آذربایجان شرقی و تاثر ایشان از عملکرد مسئولین در وقایع اخیر، لازم است همین امروز و به سرعت سران قوا، نمایندگان مجلس، رسانه‌ها و افارادی که با استفاده از تریبون‌های مختلف موجب دامن زدن به اختلافات و حاشیه سازی شدند و آرامش مردم را برهم زدند، از پیش‌گاه خدا و امام زمان(عج) و از محضر امام خامنه ای و ملت ایران رسما عذرخواهی کنند.

حجت الاسلام عامری تصریح کرد: مسوولین علاوه بر عذرخواهی رسمی باید از این پس با  رفتار و منش خود این عذر خواهی را اثبات کنند چون مردم انقلابی ایران تاب تاثر رهبری عزیز را ندارد.

عضو کمیته سیاسی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی با بیان این‌که خدا را شاکریم که امام خامنه ای امت خویش را محرم دانسته و حرف‌های خود را با امت در میان می گذارد اظهار داشت: باز شاکریم که امام امت به این ملت اعتماد دارد و سر در چاه سخن نمی گوید و این اثبات عملی شعار ما اهل کوفه نیستیم امت است.

وی افزود: از سایت‌ها، جراید و گروه‌ها و هواداران افراد و احزاب مختلف نیز میخواهیم رفتارشان را اصلاح کنند و فرمایشات امام امت را به نفع گروهی خاص مصادره نکنند.

حجت الاسلام عامری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم از امروز با تغییر رویه‌ای که ایجاد می‌شود جو رفاقت و همدلی در کشور حاکم شود و رقابت سالم و اخلاقی  انتخاباتی را شاهد باشیم.

 

رسا نیوز


موضع آقا مجتبی علیه مدعیان آزادی بیان دوم خردادی

 

اشاره: نوشتار پیش رو بخش مختصری از مباحث حضرت آیت الله تهرانی در دهه اول ماه محرم سال 1380 شمسی با موضوع قیام امام حسین(ع) بر اساس تعاون می باشد. مباحث تعاون در فضای خاص فرهنگی و سیاسی دوره دوم خرداد بیان شده و به نوعی موضع گیری رسمی این مرجع تقلید و استاد اخلاق بر ضد سیاستهای فرهنگی دولت اصلاحات می باشد. این سلسله گفتارها در کتابی با نام تعاون به عنوان جلد اول از مجموعه قیام و انقلاب امام حسین(ع) توسط موسسه مصابیح الهدی (حفظ و نشر آثار معظم له) به چاپ رسیده است 

اعانه بر اثم به نام آزادی 

اگر علم داری مبغوض مولا دارد در جامعه واقع می شود، اگر قبول داری اسلام و دین را وظیفه ات این است که جلوگیری کنی؛ نه اینکه بستر باز کنی و بگویی «آزادی، آزادی»! این مثل معروف است که به شمر گفتند چرا امام حسین را کشتی؟ گفت «اگر من نمی کشتم عمر سعد می کشت»؛ این شد مجوز برای کشتن امام حسین(ع)؟ امام حسین(ع) برای همین قیام کرد. گفت حتی اگر همه بروند، من تک و تنها می ایستم. من هیچ وقت نمی آیم اثم و عدوان را امضا کنم. 

امام در تحریرالوسیله می فرماید نوشته هایی که گمراه کننده است، نگه داشتنش، خواندنش، درس دادنش و درس گرفتنش حرام است. اینجا گفته می شود و گاهی هم به خیال خودشان می خواهند از بعضی از آیات قرآن استفاده کنند - که ما حمل بر صحت می کنیم و می گوییم ن شاءالله بی سوادند و نمی فهمند و مغرض نیستند- این است که می گویند «آقا، پس آزادی بیان چه می شود؟»

اگر بگویی «من شبهه را در جامعه منتشر می کنم، تو برو جوابش را بده»؛ بعد هم این آیه را بخوانی که «فَبَشّرْ عِبَادِ، الذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْـسَنَه»،(زمر، 17و 18) این حرف مثل این است که کسی ایدز گرفته باشد و بگوید «من خونم را به مردم تزریق می کنم، تو هم برو مردم را معالجه کن»! یا یک معتاد بگوید «من بین مردم هروئین پخش می کنم و معتاد درست می کنم، تو برو ضررهایش را به مردم بگو تا مصرف نکنند یا اگر مبتلا شدند، مداوای شان کن»! این منطق است یا مغالطه است؟! 

ثانیاً بگو که شبهه را در ذهن چه کسی وارد کرده ای، تا من بروم و از ذهنش بیرون آورم؛ من که نمی دانم این نشریه خبیث و کثیف و ضد اسلام تو -که امام(ره) می فرماید اضلال و ضد قرآن است ـ به دست چه کسی رسیده است، تا بروم جوابش را بدهم. آیه «االَـذِیــنَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتبِعُونَ أَحْسَنَه» هم برای کسی است که صحیح را از سقیم و بلکه أصح را از صحیح تشخیص دهد و این را بفهمد که این حرفی که تو با لعاب شیرینی داری به او می دهی وسطش ویروس ایدز است و بیچاره اش می کند.

بنابراین آزادی بیان به طور مطلق را هیچ عاقلی نمی پذیرد؛ اما در یک جامعه اسلامی باید آزادی را «اسلام» تحدید کند. حالا می گویی اسلام زور گفته است؟! من از شما سوال می کنم که اگر در جامعه ای که بعد جسمانی مطرح است، بگویند «برای حفظ سلامتی مردم، پخش هروئین ممنوع است»، آیا این زورگویی است؟ اسلام می گوید حق بگو، حق بشنو و به حق عمل کن و تا پای جان هم بایست؛ تشخیص حق و باطل هم کارشناس دارد. 

کارشناس دینی باید سه ویژگی را با هم داشته باشد: «علم»، «تقوا و عدالت» و «ترک هواهای مشروع» و سخن چنین کسی حجت شرعی است. جهتش هم این است که بحث، بحث زندگی جاودانه اخروی است. چون طبیب ظاهری جسمانی اگر اشتباهی کرد، نهایتش این است که آدم سه چهار روز زودتر می میرد؛ اما اینجا بحث مرگ ابدی است و لذا انسان در شبهات و بیماری های روحی باید به یک چنین کارشناسی که دارای این شرایط است، مراجعه کند.

سکوتی برابر جنگ با خدا

روایت از امام صادق(ع) است که در پاسخ به سوال فضیل بن عیاض فرمودند: اگر شخصی منکری را دید و می توانست جلویش را بگیرد ولی انکارش نکرد، این دوست دارد که خدا نافرمانی شود؛ هر کس که دوست داشته باشد که خدا نافرمانی شود، با دشمنی به جنگ با خدا رفته است. گاهی ممکن است یک کلمه یا سکوت در برابر منکر، صدق اعانه کند و تهیه اسباب برای منکر باشد که حرام است. نباید بی تفاوت بود.

... تکلیف شرعی ام می دانم و خدا را شاهد می گیرم که فقط برای خدای خدا می گویم که این جریان و این حرکت که از ناحیه دشمنان اسلام به سمت جامعه ما آمده است، تأییدش به هر شکل که باشد چه لفظاً، چه کتباً و چه عملاً، حرام است مسلماً و در حکم محاربه با امام زمان(عج) است.

فریب یک سنخ عقب نشینی مقطعی و تاکتیکی دشمن برای اینکه در دراز مدت به اهداف شومشان برسند را نخورید. خوشحالم اینها نتوانستند به اهدافشان برسند. والله، به خدا قسم نتوانستند. اینها فکر می کردند که طبقه جوان ما و بخصوص مراکز آموزشی ما را زودتر می توانند فریب دهند. چون جوان ها صافی ضمیر هستند و اهل کلک نیستند، اینها گفتند سر جوان ها را زودتر می شود کلاه گذاشت؛ برای همین از این راه وارد شدند. ولی اعتقاد من این است که نتوانستند؛ گرچه می خواهند به ما تحمیل کنند و بباورانند که توانسته اند.

خاطره ای از امام(ره)

من یک قضیه را نقل می کنم که شنیدنی است. دو سه ماه قبل از آنکه امام(ره) به پاریس بروند من رفتم نجف خدمت ایشان؛ هر روز هم آنجا خدمت ایشان بودم و خصوصاً راجع به ایران صحبت می کردیم. یک روز که من خدمتشان بودم به تعبیر خودمان داشتم مسائل را تحلیل می کردم. من به ایشان عرض کردم که اعتصاب ها در ایران شروع شده و خلاصه اگر این وضع بخواهد ادامه پیدا کند ممکن است خدای نکرده مردم از پا درآیند. اما یکی از این دو چیز می تواند پشتوانه نهضت باشد: اول اینکه وضع اقتصادی مردم خوب باشد تا بتوانند دوام بیاورند و شش ماه و یک سال ادامه دهند تا ریشه آنها را بکنند؛ ولی شما خودتان می دانید که وضع اقتصادی مردم خوب نیست. دوم اینکه سطح بینش فرهنگی و ایمانی مردم به قدری قوی باشد که هر نوع فشار اقتصادی را تحمل کنند؛ که این دومی را هم می دانید که رضا خان و پسرش پنجاه سال، نیم قرن، در ایران تلاش کردند که جامعه را به سوی لائیک ببرند. پس این را هم می دانید که الآن جامعه از لحاظ بی دینی در چه وضعی است؛ شما برای این مشکل فکری کرده اید؟ امام(ره) رو کرد به من و گفت فلانی، دومی؛ - عین تعبیرش را می گویم - گفت: «فلانی، رضا خان و پسرش پنجاه سال کوبیدند تا مردم را بی دین کنند ولی نتوانستند.»

شما دیدید که هر چه این مرد گفت، شد. چه بینشی داشت! حالا ممکن است شما بگویید که من غلو می کنم، اما والله در میان علما مرد بی نظیر تاریخ است. من به دشمنان اسلام و آنهایی که فکر می کنند می توانند این مردم را بی دین کنند می خواهم بگویم که اشتباه می کنید. این مردم بی دین نمی شوند. آنها که شمشیر را از رو بسته بودند و پنجاه سال کار کردند آن هم آن طور، نتوانستند؛ چه رسد به این دشمن ها که حالا می خواهند محتاطانه و دست به عصا جامعه را به سمت لائیک بکشانند. اینها کف روی آب هستند و می روند. البته شما باید به تکلیف شرعی تان عمل کنید. تکلیف شرعی این است که تأیید این خط و این حرکت ضد اسلام و ضد قرآن حرام است مسلماً؛ اما این را هم بدانید که اینها نخواهند توانست به هدفشان برسند. «فأمّا الزّبد فیذهب جفاءً» (رعد: 17) کف روی آب می رود.