سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

مراسم تجلیل از مادران شهدای طلبه و روحانی

خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای روحانیت از سوی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی و سازمان بسیج طلاب استان تهران شب گذشته در مسجد انصارالحسین(ع) برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام شاهانی، رییس سازمان بسیج طلاب استان تهران با اشاره به جایگاه و ارزش شهید و شهادت گفت: روحانیت باید ویژگی های شهدا را بیان کنند و چنین برنامه هایی باید به  صورت گسترده برای تجلیل و قدر دانی از پدران و مادران و همسران شهدا برگزار شود.

وی افزود: اگر می خواهیم جامعه با فرهنگ جهاد و شهادت و ارزش‌های والای آن ارتباط برقرار کند باید همواره یاد و خاطره و ویژگی های شهدا را برای مردم بازگو کنیم.

 حجت الاسلامشاهانی تاکید کرد: روحانیت باید در این مسیر پیشگام باشد تا یاد و نام شهدا زنده بماند.

 رییس بسیج طلاب استان تهران همچنین از برگزاری همایش روحانیون رزمنده استان، همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) خبر داد و گفت: در استان تهران حدود 1200 رزمنده روحانی داریم که تلاش می‌کنیم با برگزاری چنین همایش ها و نکوداشت هایی از مقام آنها تجلیل کنیم و قدر دان زحمات و مجاهدت های آنان باشیم. همچنین در این مراسم از خانواده شهیدان روحانی شهید محمود غفاری و شهید قهرمانی تجلیل به عمل آمد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید جواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی شب گذشته در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای روحانیت در مسجد انصار الحسین(ع) تهران که به همت بسیج طلاب تهران و جمعیت طلاب انقلاب اسلامی برگزار شد طی سخنانی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان و جاری کردن روحیه جهاد و مجاهدت را وظیفه روحانیون دانست چرا که بر اساس روایت هر کس در دل خود آرزوی شهادت نداشته باشد منافق است.

وی تاکید کرد: متاسفانه وعاظ ما نیز نسبت به موضوع مجاهدت و شهادت و بیان جایگاه آن در نزد خداوند متعال،قرآن کریم و روایات کم همت و کم عنایت هستند در حالی که مساله جهاد و مجاهدین و شهید و شهادت بسیار مهم است به طوری که در قرآن کریم حتی به صدای پای اسبان رزمنده ها و دود سلاح آنها قسم یاد شده است که نشان دهنده عظمت رزمنده و جایگاه جهاد و مجاهدت است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی هوایی در ادامه با اشاره به این که براساس معارف دینی تسلیم شدن در منافات با مقوله جهاد و شهادت است، افزود: شاهد بودیم که در زمان دولت اصلاحات به این ارزش‌ها کم توجهی شد و ما در این دوره ضررهای اساسی دیدیم که اعلام کردند دیگر تاریخ مصرف این مسائل و این جوانان تمام شده است.

وی  با بیان این‌که حتی این شهید امربه معروف نیز در بین طلاب ما مظلوم واقع شد گفت: ما برای انصراف مردم از یارانه وسط میدان می آییم اما جوان ما در میدان مبارزه با منکر مجروح شد یا جوانان دیگری در فتنه 88 شهید و مجروح شدند و کسی حرفی نزد.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که جریان روحانیت هنوز هدایتگر است، گفت:اگر عظمت جهاد و مجاهد در یک جامعه تضعیف شود حتما آن جامعه تسلیم خواهد شد اما امروز می‌بینیم یکی از بزگترین عواملی که باعث شده رهبری در بین مردم جای داشته باشد پیگیری ارزش های جهاد و شهادت است.

این پژوهشگر حوزوی وضعیت بیان جهاد و شهادت را برای هادیان جامعه زنگ خطری دانست و بیان داشت:اگر امتی یاد شهادت را زنده نگه دارد و ارزش ها را در جامعه خود در جریان قرار دهد حیات طیبه ای برای آن امت ایجاد می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جلسات تجلیل از خانواده های شهدا و رزمندگان و ایثارگران را بسیار مهم، موثر و مفید ارزیابی و عنوان کرد: چنین جلساتی مقدس و روحانی است و ما وظیفه داریم این مطلب را تبیین کنیم که خداوند برای هر کسی باب شهادت را باز نمی‌کند بلکه آن را برای بندگان خاص خود در نظر گرفته است و مدال افتخار آن نصیب هرکسی نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی هوایی در پایان با تاکید بر این‌که هنوز روحانیون در جامعه ما جایگاه و احترام دارند گفت: اگر احیانا حرکت‌هایی انجام می شود به خاطر رفتار و عملکرد بعضی ها است و البته توطئه دشمنان نیز در این زمینه اثرگذار است اما اگر فرهنگ جهاد و شهادت را زنده نگاه داریم خواهیم دید که مجتهدها پرورش خواهند یافت.

 


عزاداری برای مادر ادب و تجلیل از مادران شهدای روحانیت

حجت الاسلام امیرحسین شاهانی، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری مراسم سوگواری همزمان با روز وفات حضرت فاطمه ام البنین(س)، همسر امیرالمومنین(ع) و مادر حضرت ابالفضل العباس(ع) در مسجد انصار الحسین(ع) خبر داد و گفت: این مراسم عزاداری طلاب به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون تهران و جمعیت طلاب انقلاب اسلامی و با حضور طلاب خواهر و برادر در روز یکشنبه 24 فروردین­ماه از ساعت 16:30 برگزار می‌شود.

وی درباره هدف از برگزاری این مراسم گفت: با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است و یک بعد این شعار مربوط به فرهنگ است و مخصوصا توسعه فرهنگ جهادی یکی از راه­های توسعه فرهنگ اسلامی و یاد کردن از شخصیت­های موثر در تاریخ اسلام، مکتب تشیع و اهل بیت(ع) است که یکی از این شخصیت­ها حضرت ام البنین(س) است.

 حجت الاسلام شاهانی درباره شخصیت حضرت ام البنین(س) افزود: حضرت ام البنین(س) مادری بود که با تربیت صحیح فرزندانش شهدای بزرگی را در دامن خودشان پرورش دادند، شخصیتی مانند حضرت قمر بنی هاشم(ع) را که تابع امام زمان خودشان و شیفته اسلام و علاقه­مند به قرآن بودند.

وی افزود: یک چنین خانمی که در عرصه­های دفاع از دین از یک فرهنگ بسیار بالایی برخوردار بوده و در زمانی که متعلق است به این بانوی بزرگوار است، تصمیم گرفتیم که تجلیلی از مادران، خواهران و همسران شهدا داشته باشیم و در جهت الگو قرار دادن همان شخصیت­های بزرگ که در زمان ما این الگوها مادران، خواهران و همسران شهدا هستند که اینها همانند حضرت ام البنین(س) سختی­های بسیاری را تحمل کردند و دلداده فرهنگ اسلام و قرآن بودند.

فرمانده بسیج طلاب تهران در ادامه ابراز داشت: در واقع تلاشی که انجام می ­شود در جهت همان شعارهای فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ­الله خامنه ­ای است و ما در ارتباط با تحقق بخشیدن این شعار گامی را در سال جدید برداشته­ایم و ان شاالله در مناسبت­های گوناگون و اسلامی با پرداختن به این موضوعات در جهت ارتقا سطح فرهنگ تلاش بیشتری خواهیم داشت.

وی درباره سخنران و مدعوین دعوت شده به این مراسم گفت: در این مراسم حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی به سخنرانی پرداخته و خانواده شهدا و طلاب بسیجی حضور خواهند داشت و در حاشیه این مراسم از تعدادی از مادران و همسران شهدای روحانیت تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام شاهانی افزود: در این مراسم از خانواده شهید حجت الاسلام شیخ محمود غفاری که یکی از شهدای روحانی دفاع مقدس و از شاگردان آیت الله حق شناس بودند و همچنین از خانواده شهید ابوالفضل قهرمانی که یکی از شهدای عزیز طلبه بودند که وی هم در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و خانواده بسیار قوی و مادر بسیار مستحکم دارند و از لحاظ روحیه دینی بسیار بالا هستند، تجلیل خواهیم کرد.

وی شهید غفاری را شهید این قشر نامبرد و درباره فعالیت­های ستاد شهدا برای این شهید گفت: در حال حاضر مشغول به انجام نگارش کتاب و ضبط برنامه ­های متنوع از این شهید هستیم که انشالله بعد از تکمیل آن را به عنوان کار فرهنگ عرضه خواهیم کرد و حتی زندگی نامه این شهید بزرگوار قابلیت این‌که یک فیلم بتوان از آن تهیه کرد را دارد و این شهید بزرگوار از شهدای جنگ تحمیلی بوده و در عین حال یکی از فرماندهان و عزیزانی است که در سال­های اول جنگ به شهادت رسیده و ما در این مراسم از همسر محترمشان و دختر بزرگوارشان تجلیل خواهیم کرد.

حجت الاسلام شاهانی درباره دلیل انتخاب این دو شهید در این مراسم گفت: این دو شهید به خاطر این­که نقش روحانیت را در دفاع مقدس ما بیشتر به نمایش بگذاریم انتخاب کرده ­ایم زیرا در این خصوص از روحانیون و حضور آن­ها در دفاع مقدس کمتر صحبت می ­شود و ما در همین شهر تهران بیش از پانصد شهید روحانی داریم که باید از خانواده آن­­ها تجلیل شود.

وی افزود: افراد شاخص در شهدا در اولویت هستند و شهید محمود غفاری از جمله کسانی بود که بسیار موثر بوده و سابقه مبارزاتی داشته و قبل از انقلاب زندان رفته و با ساواک به مبارزه پرداخته و یک انسان عارف و بسیار خدوم بوده و مطیع امام(ره) و تابع ولایت فقیه و دوستار مردم و مستضعفین بوده و یک چنین شخصیتی را باید زوایای پنهان زندگی شان را برای مردم بازگو کنیم و هدف معرفی این الگوهاست که می­تواند در فرهنگ کشور ما تاثیرگذار باشد.

فرمانده بسیج طلاب تهران درباره فعالیت­های ستاد در رابطه با تجلیل از خانواده شهدا در طول سال گفت: ستاد تشکیل شده در سازمان بسیج طلاب با حضور برادران و خواهران به صورت نوبتی به خانواده­های شهدا سر زده و به آن­ها سرکشی می­کنیم و از این خانواده­ها اسنادی که مربوط به این شهدا است مانند دست نوشته­ها، وصیت­نامه­ها، کتاب، شعر و مقالاتی که این شهدا دارند همه را جمع آوری و بایگانی کرده و از آن­ها به نحو مطلوب نگهداری به می­شود و در آینده به نسل جدید و جوانان این مرز و بوم منتقل می­کنیم.

وی در رابطه با همکاری نهادها در برگزاری این مراسم گفت: یکی از دستورات و فرمیشات مقام معظم رهبری که در سخنرانی اخیرشان در سال جدید از آن یاد کردند همکاری با سازمان­های فرهنگی مردم نهاد است که ما از آن­ها پشتیبانی می­کنیم و یکی از این گروه­ها جمعیت طلاب انقلابی است که این جوانان عزیز با مجموعه سازمان بسیج طلاب همکاری می­ کنند و انشالله ما این برنامه را فردا برگزار خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، مسجد انصارالحسین(ع) واقع در خیابان نامجو کوچه شهید رجایی انارکی می‌باشد.


جلسه نقد فیلم آرگو

همزمان با روز مبارزه ملی با استکبار

خانه رسانه طلاب برگزار می‌کند

نقد و تحلیل فیلم ضد ایرانی آرگو

همراه با نمایش قسمتهایی از فیلم

زمان یکشنبه 12 آبان بعد از نماز مغرب و عشاء

مکان: خیابان شهید نامجو، میدان شهید نامجو، خیابان شهید رجایی انارکی، مسجد انصارالحسین علیه السلام

(بزرگراه شهید صیاد شیرازی، تقاطع دسترسی محلی به سمت میدان نامجو، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید اجاره دار،

خیابان شهید رجایی انارکی، مسجد انصارالحسین علیه السلام)

کارشناس: ابراهیم میرعزیزی

جمعیت طلاب

کمیته فرهنگی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی


خانه رسانه طلاب

ابراهیم میرعزیزی،‌ مدیر خانه هنر و رسانه طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، انسجام جریان‌های مستقل طلاب و روحانیان فعال در عرصه هنر و رسانه را هدف از راه اندازی این مجموعه مطرح کرد و با ابراز امیدواری نسبت به کمک این مجموعه به فضای حاکم بر رسانه‌های انقلاب اسلامی، گفت: رسانه‌های انقلاب اسلامی کمی متشتت شده‌اند و نیاز به انسجام دارند.

وی در تبیین ضرورت حضور طلاب در عرصه رسانه ‌با بیان این‌که این مساله با ضرورت تبلیغ گره خورده است، اظهار داشت: امروزه دیگر نمی‌توان انتظار داشت که بدون استفاده از ابزار رسانه که با زندگی مردم عجین شده است و روز‌به‌روز به وابستگی‌های مردم به رسانه افزوده می‌شود، دین را تبلیغ و ترویج کرد. میرعزیزی با اشاره به این‌که بخش دیگری از ضرورت حضور طلاب با وظیفه مصلحانه آنان گره خورده است، افزود: حجم گسترده اطلاعاتی که به مردم ارائه می‌شود، نیازمند حضور گسترده طلاب و روحانیان جهت هدایت این داده‌ها به مسیر اصلی خود است.

مدیر خانه هنر و رسانه طلاب به آموزش دیدن و فعالیت طلاب و روحانیان در عرصه هنر و رسانه در دانشگاه‌ها و مراکز هنری اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت سازماندهی و انسجام آنها، بیان داشت: هر از چندگاهی اعلام می‌شود که فلان طلبه در فلان جشنواره برگزیده شد اما پیش بینی برای سازماندهی و انسجام آنها نشده است. مدیر خانه هنر و رسانه طلاب با بیان این‌که اعضای این مجموعه به‌صورت مستقل و جهادی برای این انسجام تلاش می‌کنند، ابراز داشت: در این صورت طلاب فعال در عرصه هنر و رسانه باهم آشنا شده، به هم لینک می‌شوند و می‌توانند زیر یک سقف و مرکز فعالیت کنند.

مدیر خانه هنر و رسانه طلاب اشتغال به تحصیل در پایه دوم به بالا در حوزه علمیه و دارا بودن کد طلبگی از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم را از شرایط عضویت در خانه هنر و رسانه طلاب مطرح کرد و افزود: روحانیانی که کد طلبگی‌شان فعال نیست، برای عضویت، باید در مرکز خدمات طلاب پرونده داشته باشند. وی اظهار داشت: خانه هنر و رسانه طلاب توسط جمعی از طلاب دانش‌آموخته در رشته هنر و رسانه در دانشگاه صدا و سیما و حوزه هنری تهران و یا در زمینه ارتباطات در دانشگاه باقرالعلوم و طلابی که در این زمینه ازنظر تجربی قوی هستند، راه اندازی شده است.

مسؤول بخش رسانه جمعیت طلاب انقلاب اسلامی از رایزنی و تعامل با معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران طی جلسه‌ای در آینده نزدیک خبرداد و افزود: بانک اطلاعاتی مرکز مدیریت حوزه استان تهران بسیار کامل است و می‌توان سازماندهی بهتری انجام داد. میرعزیزی گفت: بورسیه طلاب خبره و قوی از نظر نظری و عملی در این زمینه، در خود مجموعه از دیگر برنامه‌های خانه هنر و رسانه طلاب است تا طلاب با خیال راحت از وضعیت معیشتی، بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.

وی از برگزاری سلسله مباحث سینمای طراز انقلاب اسلامی در خانه هنر و رسانه طلاب خبرداد و بیان داشت: این جلسات اواخر سال جاری، به‌صورت هفتگی و باحضور اساتید رسانه و منتقدین برگزار می‌شود.میرعزیزی ابراز داشت: طلاب محترم جهت کسب اطلاع از برنامه‌های خانه هنر و رسانه طلاب می‌توانند عدد 2 را به شماره پیامک 02177796453 ارسال و در خبرنامه عضو شوند و یا به پایگاه الکترونیکی خانه هنر و رسانه طلاب مراجعه کنند. (http://www.khanetollab.ir/)


حجت الاسلام عطری نژاد: زهد، بصیرت میآورد

بخشهایی از بیانات حضرت حجت الاسلام عطری نژاد در هیات ماهانه طلاب تهران در جمه اعضای جمعیت طلاب انقلاب اسلامی که در تاریخ 14 تیر 92 در محل دفتر جمعیت برگزار شد.

-یکی از خلاهایی که از دیر زمان بین طلبه‌های تهران است مجتمع نبودن آنهاست. با هم بودن، همفکری کردن، از توانمندی‌‌های هم استفاده کردند اینها خیلی کم است. قبل از انقلاب فی الجمله طلبه‌های تهران در قم جمع‌هایی داشتند، اما بعد از انقلاب طلبه‌های تهران اجتماع منسجمی نداشتند. جمع شدن برای اهداف الهی و انقلابی کار ارزشمندی است.

-اینکه در جمعیت طلب انقلاب اسلامی ملاک‌ها مطالبات مقام معظم رهبری است این هم بسیار زیباست چرا که تیز بین‌تر از ایشان سراغ نداریم که هم تاییدات ویژه الهی نصیبشان شده است و هم ذکاوت شخصی خودش هم دارد. اینکه مبنا این است بسیار عالی است.

- باید بدانید خیلی وقتها اساس نامه هست، نیرو هست همه امکانات هست حرکت آغاز می‌شود، اما برخی مقدمات جانبی که این افراد این جمع باید داشته باشند وجود ندارد لذا حرکت آن تشکل روه به باطل می‌رود یا متلاشی می‌شوند و اصلا به جایی نمی‌رسد. اخلاق مهمترین ابزار این کار است اگر مجریان یک جنبش متخلق نباشند، توفیقی نخواهند داشت. اگر اخلاق باشد با تلفیق علم با سرعت می‌توان موثر واقع شد مانند شمشیر تیز برندگی دارد.

-در روایت نبوی حضرت رسول صلی الله علیه و آله می فرماید پای منبر کسانی بروید که شما رو از پنج چیز به پنج چیز منتقل می‌کنند. چه کنیم مردم با ما باشند؟ حضرت این پنج مورد را بیان می‌کند. معلوم است کسی که می‌خواهد این امور را به مردم منتقل کند خودش باید بیشتر اینها را داشته باشد.

-اول: مردم را از شک به یقین سوق دهد. ما با باورهای مردم سروکار داریم. باید عقاید به باور دل بنشیند. آقا مجتبی بارها می‌گفت  عقل کارش استدلال است و به تنهایی به نتیجه مطلوب منتهی نمی‌شود باید باور قلبی ایجاد شود.

-دوم: مردم را از ریا به اخلاص برساند. این‌جا خیلی حساس است شیر افکن است. الهی شدن شرط اول هر کاری است. تمام این فعالیتها، تلاشها و تحمل مشقتها وقتی ارزش دارد که برای خدا باشد. یک عمر می‌طلبد انسان تمرینهای سخت انجام دهد و خودش را بیازماید که کمی بوی خدا بگیرد. آقا مجتبی می‌فرمود من یقین دارم اگر تمام دنیا را کف دست حاج آقا (امام خمینی) بگذارند حاضر نیست یک کار مکروه عمدی انجام دهد. این است که می تواند کاخ سفید را نوک انگشتش بچرخاند! ما هم باید در جاده‌ای که امام راهش را باز کرد حرکت کنیم.

- سوم: مردم را از کبر به تواضع منقل کند. هیچ کس بدون تواضع نمی‌تواند در قلب مردم جا باز کند. ابتدا سلام کردن به بچه ها و جوانان خیلی برکت دارد و پیامبر همین گونه بود. جوانان باید تواضع را در ما ببینند آن گاه می‌توان بر آنها اثر گذاشت.

- چهارم: مردم را از رغبت و دلبستگی به زهد بکشاند. این از پرتگاههای اساسی است. از امیرالمومنین روایت داریم هر کس نسبت به دنیا زهد بورزد تبصرک الله.. خدا شخصا به تو بصیرت می دهد. اینکه مقام معظم رهبری مدام از بصیرت می گویند که باید برای مردم بصیرت ایجاد کرد، ابتدا باید خودمان بصیر باشیم. چگونه جلوی چشم ما باز می‌شود تا آن طرف پرده را ببینیم؟ باید دلبستگی‌ها را کم کنیم.

- پنجم: باید مردم را از غش به نصیحت سوق دهد و خیرخواه مردم باشد.

- یکی از عوامل موثر در موفقیت این است که خیال ما از خانواده‌مان راحت باشد. یعنی به گونه‌ای زندگی کنیم که خانه ما آرامگاهی برای ما باشد. چگونه این گونه می‌شود؟ باید یک وقت اساسی مهم برای خانواده گذاشت. در سنن النبی هست که حضرت رسول(ص) شب خود را سه بخش می‌کرد. بخش اول که سر شب مخصوص خانواده بود. یک بخش مربوط به کارهای حکومتی و بخش سوم برای عبادت. یکی از عوامل موفقیت رهبری که توانسته بچه‌های خود را این گونه بار بیاورد این است که ایشان به شدت برای خانواده وقت می‌گذارد. مدیر مدرسه علوی که یکی از پسرهای اقا آنجا درس می‌خواند تعریف می‌کرد دفترچه پیوند اولیای پسرش را همه را خود آقا امضا کرده بود! ایشان ان زمان رییس جمهور بود ساعت هفت شب منزل می‌آمد تا ساعت نه و نیم – ده به خانواده و کارهای فرزندان می‌رسید و ساعت 10 که فرزنداشان می‌خوابیدند بر می‌گشت نخست وزیری آن زمان.

- پس اگر قرار باشد این فعالیتها موثر واقع شود مجریان آن به ساز و کارهایی نیاز دارند یکی مباحث مالی و بعد علمی است که انشاء الله وجود دارد. بعد یک امور شخصی و بحث روحی، روانی، معنوی و اخلاقی استکه این روایت حضرت رسول(ص) این بخش را تامین می‌کند.


برای پیشرفت اخلاقی، باید مطیع امر رهبری باشیم

 

اولین جلسه از سلسله نشستهای «انقلاب، اخلاق، حوزه»  
خبرگزاری رسا ـ تولیت مدرسه علمیه خاتم الاوصیا(عج) تهران با تاکید بر این‌که باید کاملا مطیع فرامین رهبر معظم انقلاب باشیم ، خواندن علوم دینی بدون اطاعت از امر رهبری را بی‌فایده دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست «انقلاب، اخلاق، حوزه» از سلسله نشست­های راهبردی حوزه و روحانیت، بعد از ظهر روز سه شنبه هشتم اسفندماه به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی و پایگاه بسیج طلاب شهید غفاری در مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست حجت الاسلام و المسلمین مقدس خیابانی، تولیت مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج)، ضمن توصیه به طلاب مبنی بر این‌که ما در زمینه اخلاق و خودسازی باید ابتدا از خود شروع کنیم افزود: قرآن و روایات بر حفظ کلمه توحید و توحید کلمه تاکید بسیار دارند و این به معنای آن است که ما باید در همه چیز از جمله گفتار و کردار به مسئله توحید توجه داشته باشیم.

این استاد اخلاق افزود: ما ضمن عبرت از تاریخ و الگوگیری از بزرگان دین باید در همه امور فرامین الهی، آیات و روایات و اطاعت محض از انبیا و ائمه معصومین(ع)، فقها و مراجع دین و به ویژه مقام معظم رهبری را حفظ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مقدس با توجه به سخنان سال گذشته رهبری در نماز جمعه افزود: طبق بیان ایشان ما در همه عرصه‌های سیاسی، علمی، صنعتی و ... پیشرفت داشته‌ایم لکن در اخلاق و معنویت رشدی نکرده­ایم و باید این نقطه ضعف به وسیله روحانیت و طلاب حوزه‌های علمیه برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم تبریز گفت: لزوم حفظ وحدت و حفظ آرامش به خصوص از سوی طلاب یک امر ضروری است چرا که در غیر این صورت عدم رضایت مقام معظم رهبری را در پی خواهد داشت.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) خاطرنشان کرد: ما باید کاملا مطیع فرامین رهبر معظم انقلاب باشیم چرا که نمونه چنین حرکاتی که اخیرا پیش آمد و عده‌ای به نشانه اعتراض و مخالفت علیه یک شخصیت شعار دادند، لطمه و صدمه به کشور و نظام اسلامی است. 

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

مدرس سطح عالی حوزه علمیه با تاکید بر این‌که انسان متقی همه را از خودش بالاتر می‌داند اظهار داشت: با توجه به آیه 75 سوره نساء اساس تقوا، اطاعت است، در این آیه می‌فرماید ایمان هم ظاهری است و هم باطنی. یعنی تسلیم حکم الهی با میل قلبی و بدون هیچ اکراه و ناراحتی در دل، بنابراین اگر می‌خواهیم متقی باشیم باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را اطاعت کنیم.

وی با اشاره به داستان میرزای شیرازی و تحریم تنباکو از قدرت ایمان روحانیت یاد کرد و گفت: این داستان حاکی از آن است که روحانیت تا چه حدی می‌تواند نفوذ داشته باشد، آن زمان ارتش نبود ولی یک روحانی توانست تا درون کاخ نیز نفوذ کند چرا که میرزا بر دل‌ها حکومت می‌کرد اما امروز متاسفانه برخی با رفتارهای نامناسب خود کار را خراب می‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) در ادامه با اشاره به بصیرت حضرت عباس(ع) در اطاعت از امام خود افزود: ایشان در قضیه امان‌نامه اگر چه می‌توانست پاسخ شمر را بدهد اما با کسب اجازه از امام حسین (ع) به این امر اقدام کرد و این یعنی اطاعت از مولا، این یعنی تبعیت. 

حجت الاسلام و المسلمین مقدس با تاکید بر این‌که هر چه مقام معظم رهبری بفرمایند باید چشم بگوییم و مطیع امر مولی باشیم گفت: ما باید برای رضای خدا خادم باشیم، اگر اطاعت نکنیم، اگر عمل نکنیم خواندن علوم دینی نیز بی فایده است.

وی با بیان این‌که مردم به روحانیت اصیل و لباس پیغمبر از صمیم قلب اعتقاد دارند خاطرنشان کرد: این اعتقاد به اشخاص نیست بلکه به احترام به لباس پیغمبر است و این وظیفه روحانیون و طلاب را بسیار سنگین می‌کند.

این استاد اخلاق در پایان با اشاره به برخی بداخلاقی‌های موجود در جامعه به اهمیت احسان و نیکی نمودن به یکدیگر و رابطه مهربانانه با مردم تاکید کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست، مستند «کوچه مقدس» برگزیده جشنواره فیلم عمار پخش شد و پس از آن سید جمال عودسیمین کارگردان این مستند، ضمن ارائه گزارشی از نحوه تولید این اثر و بازتاب پخش در مردم به انتقادات و پرسش‌های طلاب شرکت کننده پاسخ داد.

لازم به ذکر است این نشست اولین نشست از دومین سلسله همایش­های حوزه و روحانیت بود و نشست­های بعدی با همین موضوع با حضور آیت الله قرهی و حجج اسلام رشاد و تقوایی در دیگر مدارس علمیه تهران برگزار خواهد شد.

گزارش تصویری = http://rasanews.ir/NSite/FullStory/Photo/?Id=158190

 


دست نوشته ای از آقا مجتبی علیه الرحمه

دست خط آقا مجتبی قبل از آخرین جلسه هفتگی ... این دست درر تاریخ هفت مهر ماه 91 نوشته شده است و اخرین جلسه هفتگی ایشان در روز چهار شنبه 12 مهر بود... ایشان نوشته است: از دوستان اهل بحث و جلسه و مسجد و دیگران تقاضای حلیت و طلب عفو می کنم و از دعای خیر خود مرا محروم ننمایند. با دست خالی و امید به مغفرت و فضل و رحمت الهی می روم و همه را به خداوند متعال و غفور و رحیم می سپارم. 11 ذی القعده الحرام 1432 مجتبی تهرانی 

آقا مجتبی