سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

بیانیه جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در محکومیت اقدام ظریف

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم والشیطان العظیم


باسمه تعالی
امام خامنه ای: «کاری که علی‌العجاله باید کرد این است که در اتّخاذ مواضع انقلابی، باید صراحت داشت؛ یعنی رودربایستی نکنیم. مواضع انقلابی را، مبانی امام بزرگوار را صریح بیان کنیم، خجالت نکشیم، رودربایستی نکنیم، ترس نداشته باشیم و بدانیم که «وَ للهِ‌ جُنودُ السَّم?واتِ وَ الاَرضِ وَ کانَ اللهُ عَزیزًا حَکیمًا». 
(4/6/94 دیدار رئیس‌جمهور و اعضاى هیأت دولت‌)


در سایت وزارت خارجه به نقل از یک منبع مطلع آمده است که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک برخورد اتفاقی با رییس جمهور شیطان بزرگ آمریکا مصافحه کرده است. در حالی که در طول سفر هیات ایرانی به سازمان ملل ملت ایران منتظر مواضع انقلابی و صریح رییس جمهور و وزیر امور خارجه بودند آنچه از سفر به جا ماند عکس یادگاری آقای ظریف با کری و زانو زدن ایشان در برابر شاه کویت و در نهایت دست دادن ایشان با اوباما بود!


بر فرض صحت دیدار تصادفی آقای ظریف با اوباما توقع این بود ایشان به جای منفعل شدن و رو در بایستی راه خود را کج می کرد و اگر در بیان صحبتی انقلابی، ناتوان بود حداقل دست در دست شیطان بزرگ نمی گذاشت! مگر آنکه بپذیریم دست ایشان نیز تصادفی در دستان شیطان عظیم قرار گرفته است!


آیا آقای ظریف هنگامی که دست در دست اوباما داشت این توصیه دلسوزانه و هوشمندانه علامه جوادی آملی را به خاطر داشت که بعد از دست دادن با آمریکا باید انگشتهای خود را بشمارید؟


در حالی که ملت انقلابی ایران در غم از دست دادن جمع کثیری از هموطنان خود در فاجعه منا به سر می برد، داغی دیگر این بار توسط وزیر خارجه کشورمان بر قلبهای مجروح ملت وارد شد!


جمعیت طلاب انقلاب اسلامی با تاکید بر این نکته راهبردی امام خامنه ای که چه برجام تصویب بشود و چه نشود سیاست ما در مقابل امریکای قاتل اغواگر ریاکار تغییر نخواهد کرد، اقدام آقای محمدجواد ظریف را توهینی به ملت انقلابی ایران دانسته و آن را محکوم میکند. انتظار این است مسئولین دیپلماسی کشور به جای توجیهات بدتر از گناه به خاطر این اقدان نابه جای خود از ملت ایران و خانواده های شهدا عذرخواهی کنند.


همچنین نهادهای مسئول مانند مجلس شورای اسلامی باید به دقت این اقدام خلاف را بررسی و نتیجه و با قاطعیت جلوی اقدامات مشابه را بگیرد گرچه ملت بصیر ایران نشان داده است همواره در تبعیت از رهبری و دفاع از انقلاب از خواص و نهادها جلوتر هستند.


مرگ بر امریکا 
جمعیت طلاب انقلاب اسلامی



حمایت تشکلها و گروههای تبلیغی حوزوی ازطرح امر به معروف مجلس

بسم الله الرحمن الرحیم
متاسفانه با گذشت سی و پنج سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از اصول مهم بر زمین مانده قانون اساسی اصل هشتم می‌باشد که در طی این سالها هر جناح و گروه سیاسی چه در مجلس و چه در دولت بر سر کار آمده نسبت به این اصل بی‌توجه بوده و در تفصیل و تعیین حدود و ثغور آن تلاش مهمی نکرده است. این در حالی است که طبق بند اول اصل سوم قانون اساسی: «دولت‏ جمهور اسلامی‏ ایران‏ موظف‏ است‏ برای‏ نیل‏ به‏ اهداف‏ مذکور در اصل‏ دوم‏ (یعنی اصول دین و کرامت انسانی)، همه‏ امکانات‏ خود را برای‏ ایجاد محیط مساعد برای‏ رشد فضایل‏ اخلاقی‏ بر اساس‏ ایمان‏ و تقوی‏ و مبارزه‏ با کلیه‏ مظاهر فساد و تباهی به کار برد. بی‌شک یکی از راهکارهای مهم ایجاد محیط با فضیلت اخلاقی اقامه امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه می‌باشد.
عدم بیان شرایط، حدود و کیفیت امر به معروف در اصل هشتم قانون اساسی یکی از خلاءهای مهم اجرای این فریضه در جامعه است.
به نظر می‌رسد تشکیل نهادهایی مانند: ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای امر به معروف و نهی از منکر در بسیج، نیز گره‌ای از این امر باز نکرده و نتوانسته آن گونه که شایسته و بایسته است این "واجب فراموش شده" را به یادها آورد.
عدم شفافیت در تعریف قانونی و حد و حدود امر به معروف و نهی از منکر یکی از دلایل کم توفیقی این نهادهاست. از سوی دیگر رفتارهای نامناسب برخی افراطیون دیروز و تفریطیون امروز –که در دامان دشمنان نظام پناهنده شده‌اند- این مفهوم ارزشمند و والا  را تا حدودی خدشه‌دار نموده است.
در طول این سالها، بی‌توجهی به این فریضه تا جایی پیش رفته است که حتی تذکر لسانی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر هزینه‌ساز می‌باشد! در چند سال اخیر به وفور  شاهد اخبار جراحت و آسیب‌دیدگی و ضرب و شتم افراد متدین و به خصوص طلاب و روحانیون توسط عاملان منکر در جامعه بوده‌ایم که حتی در این مهم خون عده‌ای بی‌گناه نیز ریخته شد و در راه اقامه امر به معروف و برخورد با منکرات، شهد شهادت نوشیدند که نمونه اخیر آن شهادت طلبه فاضل و بسیجی علی خلیلی است که هنوز یک سال از شهادت او نگذشته است.
برخی افراد نگران ناامنی در جامعه به بهانه امر به معروف و نهی از منکر هستند و برخی ناجوانمردانه مساله‌ای دلخراش را به این فریضه نسبت می‌دهند حال آنکه تا به امروز نا امنی‌ها از سوی عاملان منکر و علیه آمران به معروف بوده است. و اکثر مجروحین آن حوادث طلاب و روحانیونی بوده‌اند که با رعایت آداب و شرایط شرعی، اقدام به امر به معروف و نهی از منکر نموده‌ و با این حال مورد تعرض قرار گرفتند!
آیا این به حق است که مجرمین و کسانی که ناهنجاری ایجاد می‌کنند در امنیت باشند و کسی که وظیفه قانونی و شرعی خود را انجام می‌دهد در اضطراب و دلهره به سر ببرند؟ آیا ادامه این روند منجر به تسلط اشرار بر محلات و اماکن عمومی و ...؛ و نیز جری شدن مجرمان و گناهکاران نمی‌شود؟ و آیا نظم اجتماعی به مخاطره نمی‌افتد؟ آیا با پیش‌روی این وضع امنیت اخلاقی جامعه در معرض آسیب قرار نمی‌گیرد؟ آیا دولت محترم در قبال این امور وظیفه‌ای ندارد؟
پس از سالها، امروز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در قالب طرحی راهکارهای اجرایی شدن اصل هشتم قانون اساسی را بررسی و در قالب قانون در حال تصویب آن هستند که در این باره باید گفت:
اولا: به جاست از این اقدام مجلس قدردانی و تشکر شود و به یقین این اقدام شایسته، مورد حمایت همه دلسوزان نطام و اسلام است و در این حمایت، طلاب و روحانیون که زخم خورده اقامه امر به معروف و نهی از منکر هستند، از هیچ تلاش و مساعدتی به مجلس محترم کوتاهی نخواهند کرد.
ثانیا: متاسفانه با شروع به کار مجلس برای تصویب این قانون هیاهوهایی از بعضی نهادها بلند شد که مشخص نیست برای چیست و ضابطه‌مند شدن امر به معروف  نهی از منکر چه زیانی برایشان دارد؟ علی رغم این که همه نهادها درجمهوری اسلامی موطفند راه برای اجرای بهتر احکام شرعی باز کنند!
ثالثا: شایسته است مجلس محترم توجه نماید از آنجایی که این فریضه یک امر شرعی و فقهی می‌باشد حتی المقدور از توان علمی علما و اندیشمندان حوزه علمیه به خوبی بهره‌مند شود و در مسیر تصویب این قانون مهم از مشورت و معاضدت فکری و علمی علما و فقها غافل نشود.
رابعا: باید توجه داشت یکی از جنبه‌‍‌های مهم امر به معروف و نهی از منکر چنانچه در اصل هشتم قانون اساسی هم آمده است عمل به این فریضه نسبت به حاکمیت است. انتقاد و نظارت مردم، فرهیختگان و جراید بر حکومت از شاخصه‌های یک نظام مبتنی بر دین است از این رو مجلس محترم باید نسبت به این موضوع هم اندیشه نماید و به این وسیله مبنایی برای تصویب قانون جرم سیاسی نیز ایجاد نماید.
مع الاسف عده‌ای می‌کوشند امر به معروف و نهی از منکر را تنها در مباحثی مانند: پوشش مردم خلاصه کنند در حالی که به تعبیر مقام رهبری:  این جز دهم کار است! و مهمترین بخشهای این فریضه مطالبه از مسئولین است و بالاترین تخلّفها، آن تخلّفها و جرایمى است که پایه‏هاى نظام را سست کرده به نومید کردن مردم، کج نشان‏دادنِ راه راست، گمراه کردن انسانهاى مؤمن و بااخلاص، سوءاستفاده از اوضاع و احوال گوناگون در جامعه اسلامى، کمک به دشمن، مخالفت با احکام اسلامى و تلاش براى به فساد کشاندن نسل مؤمن و به بی‌اعتنایی کشاندن مردم می‌انجامد.
بزرگنمایی برخی اقدامات نا به جا در مواضع عده‌ای خاص در مورد امر به معروف و نهی از منکر توسط برخی گروه‌های سیاسی به نظر در راستای همین امر است تا حضور نیروهای ارزشی در جامعه را در مسایلی خُرد خلاصه کنند و با بیان نشانی غلط، خود را از زبان نقد انقلابی جوانان مومن ایمن بدارند.
خامسا: در این قانون حتما برای کسانی که احتمالا قصد سو استفاده از این قانون را دارند و یا به طور خودسرانه و خلاف قانون پا را از تذکر لسانی فراتر می‌نهند تنبیه و مجازاتی دیده شود تا این بسته خوب و مناسب تکمیل گردد.
سادسا: اگرچه تصویب این قانون امری پسندیده و مورد حمایت می‌باشد اما باید توجه داشت یکی از شرایط امر به معروف احتمال اثر گذاشتن است در این میان باید برای تاثیر این قانون در کنار تصویب آن از اقدامات فرهنگی موثر نیز غافل نبود چه آنکه متاسفانه در برخی موارد  دیده می‌شود شخصی مرتکب منکر عمل منکر خود را معروف می‌پندارد و برای چنین شخصی که معروف و منکر جا به جا شده است امر به معروف و نهی از منکر اثر نخواهد کرد. از این رو شایسته و وظیفه است نهادهای فرهنگی به خصوص صدا و سیما در فرهنگ‌سازی برای این فریضه با مجلس همراهی نماید تا زمینه را برای اجرای درست و همگانی این فریضه مهیا سازند و غوغاسالاری‌ها در این باره بی‌نتیجه بماند.
بی شک حوزه‌های علمیه و طلاب نیز کما فی السابق در نشر و ترویج و فرهنگسازی برای این فریضه مهم اقدام خواهند نمود.
ومن الله توفیق
 
1.مجمع نمایندگان طلاب تهران
2.جمعیت طلاب انقلاب اسلامی
3.کانون نخبگان تبلیغ
4.خانه رسانه طلاب
5.ستاد ترویج احکام دین (شعبه تهران)
6.موسسه فرهنگی - تبلیغی آسمان انتظار
7. موسسه حیات طیبه
8.گروه تبلیغی خادمان ام ابیها علیها السلام
9.گروه تبلیغی – جهادی پویش اندیشه
10.مجموعه فرهنگی سید الشهدا علیه السلام (قیطریه)
11.گروه شکوفه‎های آسمانی
12.گروه معنویت نوین
13.گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر بشیر
14.جمعیت طلاب حامی بیداری اسلامی
15.گروه تبلیغی - جهادی شهید ابراهیمی
16.گروه فرهنگی - تبلیغی نور المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم
17.بنیاد ترویج فرهنگ و علوم اسلامی
18.گروه تبلیغی المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم
19.موسسه سیره علما
20.موسسه فرهنگی - تبلیغی قول سدید حق
21.گروه تبلیغی – جهادی یاوران منجی عجل الله تعالی فرجه
22.گروه تبلیغی آفتاب


پیام تسلیت در پی در گذشت آیت الله مهدوی کنی

بسم الله الرحمن الرحیم

العالم حی و ان کان میتا

در گذشت حضرت آیت الله مهدوی کنی حشره الله مع الانبیاء و الاوالیاء بار دیگر حوزه علمیه، طلاب و عموم متدینین را داغدار کرد.

این معلم اخلاق و مجاهد عامل همواره در زمانهای حساس و خاص به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی خالصانه خدمت نمود و با وجود عظمت علمی همچون سربازی مطیع در هر زمان و موقعیتی که فرمان رهبری را می شنید اطاعت امر میکرد سوابق مسئولیتی ایشان به روشنی موید این امر است که همواره بر مدار تکلیف و ولایت مداری گام بر می داشت.

منش و سیره ایشان همواره الگوی عملی یک روحانی انقلابی صریح  برای طلاب جوان بود. از خداوند منان می خواهیم ما را ادامه دهنده راه علمای عامل و شهدا قرار دهد. 

 

جمعیت طلاب این ضایعه را به امام زمان عجل الله فرجه الشریف و مقام معظم رهبری امام خامنه ای (دامت برکاته) و مراجع عظام تقلید ادام الله ظلهم و خیل کثیر شاگردان ایشان در حوزه و دانشگاه تسلیت عرض کرده و علو درجات را برای آن عالم وارسته خواستار است.


پیام تسلیت به مناسبت شهادت طلبه فاضل، علی خلیلی

بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ

حج41

امام خامنه‌ای: «همه‏ آحاد مردم باید وظیفه‏ى امر کردن به کار خوب و نهى کردن از کار بد را براى خود قائل باشند. این، تضمین‏ کننده‏ حیات طیبه در نظام اسلامى خواهد بود. عمل کنیم تا آثارش را ببینیم. امر به معروف، یک مرحله‏ گفتن و یک مرحله‏ عمل دارد. مرحله عمل، یعنى اقدام با دست و با زور. این مرحله، امروز به عهده حکومت است و باید با اجازه‏ حکومت انجام بگیرد و لا غیر. اما گفتن با زبان، بر همه واجب است و همه باید آن را بدون ملاحظه انجام بدهند». (19/ 10/ 1368)

شهادت طلبه فاضل  و غیور جناب آقای علی خلیلی که در راه دفاع از ناموس و درحین وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر به وقوع پیوست را محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری امام خامنه ای، طلاب و فضلای حوزه های علمیه و به خصوص حوزه علمیه تهران و به طور ویژه به خانواده ایشان تسلیت عرض می نماییم.

این طلبه غیور چندمین فردی است که در پی انجام تکلیف شرعی و دینی تذکر لسانی، مورد ضرب و شتم مجرمین قرار گرفته است و به درجه شهادت نایل گردیده است. یقینا علی خلیلی و امثال او اینک در جوار رحمت پروردگار خویش آرمیده اند و اجر وظیفه شناسی خود را خواهند گرفت. اما جا دارد همان گونه که امام خامنه ای تاکید داشته اند: « مأمورین رسمى چه مأمورین انتظامى و چه مأمورین قضائی حق ندارند از مجرم دفاع کنند. باید از آمر و ناهى شرعى دفاع کنند. همه دستگاه حکومت ما باید از آمر به معروف و ناهى از منکر دفاع کند. این، وظیفه است‏» 71/4/2
قوای سه گانه و سایر نهادهای مسئول بیان کنند در راستای وظیفه شرعی و قانونی خود در نهی از منکر عملی تا کنون چه اقدام قایل توجهی انجام داده‌اند؟ پس از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز اصل هشتم قانون اساسی که مختص فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است خاک می‌خورد و لایحه و طرحی دراین باره از سوی هیچ دولت و مجلسی ارائه نشده است.

خون پاک امثال علی خلیلی می‌بایست دستگاههای مربوط را بیدار کرده و هر چه سریعتر ضمن مجازات مجرمین این حادثه به عنوان اقدامی کوتاه مدت؛ به سرعت اقداماتی ریشه ای و اساسی برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند تا التیامی به زخم مومنین و خانواده شهدای امر به معروف باشد و جامعه اسلامی را به سمت حیات طیبه سوق دهد.

یقینا تا زمان اقدام دستگاهها و نهادهای مربوط همانگونه که امام خامنه‌ای در حرم رضوی تاکید داشتند جوانان انقلابی فعالیتهای خودجوش خود در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ادامه داده و وسعت می بخشند.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی بار دیگر ضمن تسلیت شهادت این طلبه غیور به خانواده محترم ایشان، خود را در غم از دست دادن این برادر طلبه با خانواده ایشان شریک می داند و از اینکه حوزه علمیه تهران این طلبه انقلابی را دست داده است اظهار تاسف می نماید.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

شهید علی خلیلی


بیانیه جمعیت طلاب در لبیک به فرمایشات رهبری در حرم رضوی

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمایشات راهگشا و حکیمانه امام خامنه ای در حرم مطهر رضوی مبنی بر ادامه فعالیتهای خود جوش فرهنگی جوانان مؤمن و انقلابی علاوه بر آنکه انگیزه ما را در ادامه این فعالیتها دوچندان نمود تکلیفی خطیر بر عهده همه ما گذاشت .

در همین راستا اعضای جمعیت طلاب انقلاب اسلامی که از سال 1389 برای پیش برد آرمانهای فرهنگی و علمی نظام مقدس اسلامی و تلاش برای تحقق منویات امام خمینی و امام خامنه ای گرد هم جمع شدند با لبیک به بیانات امام خامنه ای، بیش از پیش و با انگیزه و عمق و وسعت بیشتری فعالیتهای خود را استمرار خواهد داد.

ان شاء الله با عنایت خاصه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحناه فداه و دعاهای امام خامنه ای برای فرزندان مؤمن و انقلابی خویش در تداوم این اهداف توفیق یابیم.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

 

 


بیانیه محکومیت هتک حرمت حرمهای صحابه رسول اعظم

بَراءَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ إِلَى الَّذینَ عاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِکینَ (توبه: 1)

بار دیگر اسلام آمریکایی و صهیونیسم اسلامی چهره شیطانی خود را بیش از پیش نشان داد و با هتک حرمت حرم صحابه رسول خدا صلی الله علیه و آله که ستارگان این امت هستند آشکار گشت اسلام آمریکایی خدمتکار  و عمله کفر و استکبار است.

بی‌تردید در ورای این عمل خبیثانه و غیر انسانی دشمن درجه یک اسلام یعنی شیطان بزرگ آمریکای خون‌خوار و سگ دست‌آموز آن، رژیم حقیر صهیونیستی قرار دارد و قباحت این عمل موجب نخواهد شد تا جوانان بیدار مسلمان به جای برخورد با عروسک‌گردانان این ماجرا، فریب این نمایش را بخورند! عاملان اصلی این جنایت غیر انسانی همان‌هایی هستند که توهین به پیامبر رحمت در قالب کاریکاتور و فیلم موهن را آزادی بیان می دانند، قرآن کتاب صلح را آتش می‌زنند مساجد را در عراق، بحرین و پاکستان و افغانستان تخریب می‌کنند. و در برابر هر گونه اهانت به مقدسات سکوت می‌کنند. چرا که هر مسلمانی می داند نبش قبر حرام و احترام صحابه رسول خدا واجب است.

رژیم نامشروع صهیونیستی که با افروخته شدن بیداری اسلامی و از دست دادن پایگاه راهبردی خود در مصر در حال جان کندن است، همراه با سران منافق عرب فتنه‌ای را در سوریه تدارک دیدند تا به زعم خام خود بتوانند در برابر مقاومت حزب الله عزیز کارزاری بسازند؛ اما اکنون پس از دو سال توفیق چندانی کسب نکرده‌اند و لذا برای انحراف افکار عمومی از واقعیات سوریه بازی خطرناکی را آغاز کرده و می پندارند می‌توانند با تحریک غیرت و تعصب جوانان جهان اسلام مسیر بیداری اسلامی را تغییر و برادران مسلمان را در برابر یکدیگر قراردهند. نقشه ای که سال‌هاست با فریادهای وحدت آفرین امام خمینی و امام خامنه‌ای نقش بر آب شده است که نمونه اخیر آن فرمایشات امام المسلمین در اجلاس علما و بیداری اسلامی بود.

بی‌تردید آتش خشم مقدس جوانان امت اسلام در سینه انباشته شده و در روز موعود بر سر آمریکا و رژیم نامشروع صهوینیستی و وهابیت خبیث هم‌چون رعدی فرود خواهد آمد.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی آمادگی خود را در کنار سایر جوانان غیور امت اسلامی برای هر گونه اقدام در دفاع از اماکن مقدس اسلامی و شیعی اعلام نموده و منتظر فرامین ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای و مراجع عظام تقلید حفظهم الله هستیم تا به تکلیف خود در این باره عمل نماییم. از این رو هر گونه اقدام ارتش مقتدر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با این حرکت شوم را حمایت می‌کنیم و از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم با تشکیل فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی و مذاکره با اتحادیه عرب این مساله را پی‌گیری نماید و با دولت‌های حامی این عمل شنیع برخورد جدی صورت گیرد.

ان‌شاء الله به زودی ستاد بازسازی حرمین شریفین و سایر اماکن مقدس اسلامی در سراسر جهان تشکیل و جهان اسلام از لوث وجود هادم الحرمین و وهابیون صهیونیست پاک خواهدشد. «وَ أَمَّا الَّذینَ فی‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَتْهُمْ رِجْساً إِلَى رِجْسِهِمْ وَ ماتُوا وَ هُمْ کافِرُونَ» (توبه: 125) و تمدن درخشان اسلامی «با شاخصه‌‌هاى ایمان، علم، اخلاق و مجاهدت مداوم» بر ویرانه‌های کاخ‌های ظلم و ستم بنا خواهد شد و هدیه ای برای جهان بشریت خواهد بود. «إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً (معارج 6-7)


پیام تسلیت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در پی رحلت آیت الله خوشوقت

العالم حی و ان کان میتا

انا لله و انا الیه راجعون

حوزه، طلاب و مردم تهران هنوز در اندوه از دست دادن عالم عامل حضرت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی (رضوان الله علیه) بودند و غم رحلت ایشان تسکین نیافته بود که خبر ارتحال استاد معظم اخلاق حضرت آیت الله عزیز الله خوشوقت (رضوان الله علیه) غمی دیگر بر قلوب مردم تهران افزود.

امروز مردم تهران عالمی را از دست دادند که طبق فرمایش امام خامنه‌ای، تکیه گاهی در طوفانهای حوادث بودند و فقدان این کوه علم و تقوا و صبر بی تردید نقیصه ای در شهر تهران و عالم تشیع است که جایگزینی نخواهد داشت.

آیت الله خوشوقت در ایام پایانی عمر خویش آماج ناجوانمردانه برخی هتاکی‌ها قرار گرفتند و این دلسوخته اباعبدالله و اهل بیت علیهم السلام توسط جمعی نا آگاه مورد تهمت واقع شدند، که البته جز رسوایی برای هتاکان ثمری نداشت. به یاری خدا مردم دین دار تهران با حضور پرشکوه خود در تشییع پیکر پاک این عالم ربانی عشق و ارادت خود را به علما و به خصوص آیت‌الله خوشوقت نشان خواهند داد.

حضرت استاد علیرغم جایگاه علمی و اجتماعی خویش، همواره در صحنه‌های حساس انقلاب، با تکلیف گرایی وارد عرصه می‌شد و به نتیجه امر کاری نداشت نمونه بارز آن شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود. رفتار و منش و سلوک این عالم ربانی و اسوه معنویت، الگویی روشن برای طلاب جوان و انقلابی خواهد بود.

سرانجام پس از سالها مجاهدت علمی و عملی، در اوج گمنامی و در جوار بیت الله، استاد اخلاق و عارف بالله به لقاء الله پیوست. جمعیت طلاب انقلاب اسلامی این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم، حضرت امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید و جامعه روحانیت و طلاب تهران، شاگردان و ارادتمندان و مردم تهران تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجات را از خداوند منان خواستار است.

 

ویژه نامه (کلیلک کنید)