سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

پیام تسلیت به مناسبت رحلت آقا مجتبی

 

العالم حی و ان کان میتا

ضایعه سنگین و دردناک ارتحال جانگداز استاد اخلاق و عالم ربانی حضرت آیت‌الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه بار دیگر قلب حضرت حجت عجل الله فرجه، رهبر انقلاب، علما و متدنین را داغدار کرد. خیل عظیم جوانان مومن که هر ساله در این ایام منتظر افاضات حضرت استاد بودند در آستانه اربعین حسینی باید غم فقدان استاد خویش را نیز تحمل کنند.

آن فقید سعید که در پرتو عمل به معارف قرآن و آموزه‌های عترت طاهرین علیهم السلام به معانی کمال نایل آمدند در پرتو آن رواق معرفت جان جوانان طلبه و دانشجو را با طهارت دل و طهارت نفس مطهر خویشن می ساخت گخ روغن چنین چلچراغی فکر و اندیشه مریدان و ارادتمندان ایشان را در فتنه ها از اسیب محفوظ و مصون نگه  داشت و بی تردید فقد ایشان ثلمه‌ای در کیان علم و اخلاق است که حقیقیتا لا یسدها شی را در پی خواهد داشت.

بی‌شک تهران گنجینه‌ای گرانقدر از علم و عمل و تقوا و بصیرت را از دست داده است که بدیلی برای آن یافت نمی‌شود. حوزه علمیه تهران جای مرجع بزرگواری را میان خود خالی می‌بیند که رایحه حضرت امام خمینی را داشت. آقا مجتبی هم مباحث و هم ردیف شخصیتی مانند شهید آقا مصطفی بود که امام او را امید آینده اسلام می‌دانست؛ در آستانه اربعین یکی از امیدهای اسلام دار فانی را وداع گفت و در جنت اعلی به دیدار استاد و مرید خویش حضرت امام شتافت.

او که سالها سلوک عاشورایی را برای مومنین ترسیم می‌نمود، در اربعین عاشورا به مقصد مطلوب رسید و حضرت امام حسین علیه السلام  را ملاقات نمود. زندگی ساده و سراسر نور و ولایت‌مداری او می‌تواند الگوی کاملی برای طلاب و روحانیون امروز باشد و آثار علمی به جای مانده از ایشان منشا بالندگی و برکات فراوانی در حوزه علمیه و برای طلاب خواهد بود.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی ارتحال این مرجع تقلید جهان تشیع، عالم وارسته، فقیه نامدار و اصولی نامور، شاگرد گرامی حضرت امام و استاد معزز اخلاق را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و به خصوص حوزه علمیه تهران و طلاب و مومنین تسلیت عرض کرده و از عموم مردم شریف و بازاریان و طلاب تهران دعوت می‌نماید با حضور گسترده در مراسم تشییع پیکر پاک و مراسم بزرگداشت ایشان ادای دینی به خدمات غیرقابل جبران این عالم فرزانه داشته باشند.

 


محکومیت توهین به آیت الله خوشوقت

 باسمه تعالی
العلماء ورثه الانبیاء
متاسفانه شاهد بودیم که در پی فرمایشات استاد معظم اخلاق، حضرت آیت‌الله خوشوقت در محرم امسال پیرامون برخی وقایع تاریخی حماسه کربلا و نحوه عزاداری مردم در سوگ اباعبدالله‌الحسین(ع)، برخی کج‌اندیشان و نابخردان در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و یا با ارسال پیامک‌های سخیف به یکدیگر، نسبت به این عالم ربانی و استاد اخلاق اهانت‌هایی را روا داشتند.
از این رو جمعیت طلاب انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن توهین به علما و به خصوص علمای اخلاق و به طور اخص آیت‌الله خوشوقت، وظیفه خود می‌داند در رابطه با خطری که پیش روی جامعه قرار دارد هشدار دهد.
اگر بنا باشد پس از اظهار نظر هر عالمی، عوام متعصب علیه آن نظر و عالم مواضع توهین‌آمیز گرفته و موجب هتک حرمت علما شوند دیگر چه چیزی از دین باقی می‌ماند؟ مگر نه آن است که وظیفه عوام تقلید و تبعیت از عالمان است و باید در مشکلات دینی خود به علما رجوع نمایند؟ حال اگر در این میان اختلاف نظری بین علما وجود داشته باشد نیز این وظیفه عالم دیگری است که به نحو احسن پاسخ دهد چنانچه سیره علما رضوان الله علیهم از ابتدای تاریخ تشیع تا کنون همین بوده است، نه آنکه عوام به تشخیص خویش علیه عالمی موضع بگیرند! در این موارد نهایتوظیفه عوام این است که به عالم دیگر مراجعه کنند چرا که نظر هر عالم برای خود او و مقلدانش حجت است.
در این مورد نیز حضرت آیت الله خوشوقت نظر عالمانه و محققانه خویش را در مورد یک واقعه تاریخی بیان داشته‌اند وکسی را ملزم به پیروی از آن نکرده‌اند.
جمعیت طلاب انقلاب اسلامی ضمن عذرخواهی از محضر شریف امام زمان(عج) و نیز آیت‌الله خوشوقت، همچنان متدینین را به مجالس اخلاق این استاد گرانقدر دعوت می‌کند چرا که ایشان آنچنان که از مقام معظم رهبری حکایت شده است پناه‌گاهی حقیقی در هنگام طوفان‌های زمانه است.
همچنین یادآور می‌شویم ضروری است مومنان و عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) با هوشیاری کامل اسباب دست فتنه‌گران نشوند و از پرداختن به اموری که جز شادی دشمن و اختلافات درونی نتیجه‌ای ندارد پرهیز کرده و در این برهه حساس به جای پرداختن به حواشی بی‌فایده به پیام اصلی نهضت حسینی که همانا مبارزه با ظلم و فساد است توجه نموده و فریادها و عصبانیت خویش را در برابر دشمن مشترک و استکبار جهانی و وهابیت به کار گیرند.

 جمعیت طلاب انقلاب اسلامی