سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی فرزند حوزه است.

 

حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، شامگاه روز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «روحانیت انقلابی، روحانیت سکولار» که به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) لویزان برگزار شد گفت: کسی در اصل مطلب انقلاب مانده باشد نمی‌تواند یار رهبر باشد. قبل از سفر اخیر مقام معظم رهبری به قم نزد آیت الله نوری همدانی بودم ایشان فرمودند در حوزه قم مدرسی داریم که می گوید مارا چه به سیاست! در حالی که انقلاب اسلامی فرزند حوزه علمیه است، انقلاب اسلامی فرزند قم است و سخنان چنین افرادی و لو استاد حوزه باشند از پایه و اساس بی معناست.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این‌که امام از مدرسین بنام حوزه علمیه قم بودند گفت: امام فحلی بودند و تمام علما از شاگردان امام هستند. وی خطاب به طلاب و روحانیون تصریح کرد: برخی از ما به جای این‌که کمک کنیم ماشین انقلاب به پیش برود چوب لای چرخ می‌گذاریم! عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با اشاره به این‌که برخی در رابطه با انقلاب‌های منطقه می‌گویند بیداری انسانی گفت: این بیداری‌ها اسلامی است نه انسانی و آنها اشتباه می‌کنند. حجت الاسلام شجونی افزود: هنوز امام به جماران نرفته بودند من از سفر لیبی و مصر و از دیدار با قذافی و انور سادات می‌آمدم، جوانان مصری به خطیب احترام زیادی می‌گذاشتند و تا می‌فهمیدند من خطیب هستم کلی احترام می‌گذاشتند و از امام و ایران تعریف می‌کردند، وقتی آمدم برای امام گزارش کردم که انقلاب شما به همه ممالک اسلامی رفته است و جوانان لیبی و مصر به شما سلام رساندند، امام نگاهی به من انداختند و فرمودند «انشالله انشالله دعاکن دعاکن». عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر تلاش طلاب به تقویت علمی خود گفت: طلاب باید همیشه و همه جا یادداشت داشته باشند در یک دفتر نکات و مطالب مورد توجه و آیات و روایات را بنویسند.

طلاب باید تلاش کنند به تدریج همه مطالب را آموخته و توانایی عمل در هر پستی برای انقلاب را کسب کنند. عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با اشاره به تهاجمات فرهنگی غرب گفت: غربی‌ها در چهار کشوری اسلامی هند، ترکیه، عراق و ایران چهار مزدور خائن کاشتند که مظاهر تمدن و بی‌حجابی را بیاورند و مردم را نسبت به روحانیت بدبین کنند. حجت الاسلام شجونی افزود: هندوستان زمان امام زین العابدین (ع) مسلمان شد و هزار سال کشور اسلامی بود اما سیصد سال انگلیسی‌ها رفتند در هندوستان و این کشور را به جایی رساندند که هر چیزی را می‌پرستیدند. وی با بیان اینکه رضاخان تلاش کرد بغض نسبت به روحانیت را در دل مردم بکارد گفت: همه مراجع مثل امام و همه وعاظ مثل شهید مطهری نشدند و نباید انتظار داشت همه طلاب یک جور باشند.

عضوشورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خطاب به طلاب و روحانیون خاطرنشان کرد: انقلاب فداکار می‌خواهد به دنبال حد اعتدال نباشید بلکه به دنبال رهبری باشید و پای انقلاب بایستید، این وظیفه طلاب است. حجت الاسلام شجونی با اشاره به کثرت دیدارهای مقام معظم رهبری با دانشجویان نسبت به طلاب اظهار داشت: طلاب در مساجد نشسته‌اند و از نظر انقلابی بودن روبه راه هستند و حوزه مانند دانشگاه نیست که دنیا آنها را تحریک کند تا چموشی کنند. وی تاکید کرد: طلاب هرجا می‌روند با دانشجویان رفیق شوند و سعی در تبادل اطلاعات داشته باشند. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تحریک طلاب برای اقدامات تند نسبت به انتخابات، به طلاب هشدار داد و گفت: فیلتر شورای نگهبان در مقابل نفوذ فتنه‌گران و ساکتین فتنه ایستاده است و رهبری نیز مراقب اوضاع هستند صحیح نیست طلاب وارد فضای پیشگویی‌های انتخاباتی بشوند و از درس بمانند.

حجت الاسلام شجونی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: رویه جامعه روحانیت مبارز رو به جوان گرایی بوده است و بازهم جوان گرایی خواهد کرد. وی همچنین با هشدار نسبت به القائات دشمنان تاکید کرد: مرجع تقلیدی نداریم که ولی فقیه را قبول نداشته باشد و در خط ولایت نباشند، جنجال و اختلاف بدتر از قمار و شراب خواری است و طلاب و روحانیون باید مراقب باشند گرفتار جنجال و اختلاف نشوند. عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ افزود: ولایت فقیه در قرآن و روایات اهل بیت(ع) نیز آمده است و از آن طریق نیز قابل اثبات است. حجت‌الاسلام شجونی همچنین در رابطه با امام موسی صدر گفت: من چهار بار برای جشن آزادی لیبی دعوت شدم، به ما گفتند اگر اسم امام موسی صدر را بیاورید قذافی ناراحت می‌شود اما من عمدا اسمش را می‌آوردم، قذافی می‌گفت موسی از لیبی خارج شد و بعد از آن گرفتار شد. وی با تاکید بر این که باید انقلاب را با چنگ و دندان حفظ کنیم گفت: اگر مقام معظم رهبری در فتنه 88 نبودند بعضی روحانیان به انقلاب لطمه وارد کرده بودند. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این‌که خاندان پهلوی به مردم اهمیت نمی‌دادند و در سخنرانی های خود حتی یک بسم الله هم نگفتند گفت: مقام معظم رهبری داغ بر دلش است که شبانه روز مجبور به سخن گفتن است. وی با اشاره به شرایط پیش و پس از انقلاب گفت: 57 سال پدر و پسر پهلوی مملکت را خراب کردند و در این چند ساله نیز دشمنان با کودتاها و جنگ‌ها و تحریم‌ها نگذاشتند که ما خودمان را پیدا کنیم تا بتوانیم نظام را بسازیم. این روحانی مبارز دوران ستم‌شاهی با اشاره به درایت‌های امام و رهبری اظهار داشت: من چندین سال حرص این انقلاب را می خوردم که برای آن به زندان هم رفته‌ام اما الان خیالم راحت است که در راس مملکت رهبری قرار دارد که حواسش به همه جا است و غصه همه جا را می خورد از مردم بحرین گرفته تا جوانان غرب. عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت صداوسیما گفت: هیچ رژیمی به قدر جمهوری اسلامی فیلم‌ها و سریال‌های دینی و درست و حسابی نساخته است، طلاب باید برای انقلاب کار و تلاش کنند و مانند کسانی نشوند که یک گوشه‌ای نشسته‌اند و فقط غر می‌زنند. وی در پایان با بیان این‌که 80 کشور به ما فحش می‌دهند و رادیو تلویزیونشان ناسزا می‌گویند خاطرنشان کرد: دشمنان میلیاردی پول خرج می‌کنند برای خراب کردن انقلاب ما و ما باید در راه انقلاب ایستادگی کنیم. 

گزارش تصویری