سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

پیشنهاد در مورد خبرگان: 1-ضبط و پخش امتحانات 2-برگزاری مناظرات ع

محضر مبارک دبیر شورای نگهبان 

حضرت آیت الله احمد جنتی 

سلام علیکم

انقلاب اسلامی که با رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی و حضور آگاهانه ملت شریف ایران تحقق یافت، در طول تاریخ و در میان انقلابهای جهانی بی‌نظیر بود چرا که جدای از ابعاد معنوی و الهی آن، در کمترین زمان ممکن با اتکا بر آرای حقیقی ملت مبتنی بر جمهوری اسلامی ایران تحقق یافت و پس آن بلافاصله قانون اساسی به عنوان میثاق ملی در معرض آرای ملت واقع شد و با رای بالایی مورد اقبال مردم شریف ایران قرار گرفت.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شاکله نظام اسلامی مبتنی بر اصل قویم و وزین "ولایت مطلقه فقیه" است که تحقق این مهم مرهون دقت نظر، بینش و بصیرت اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری می‌باشد. از این رو خبرگان ملت در مجلس قانون اساسی شرط ویژه و اختصاصی اعضای این مجلس را "اجتهاد" دانستند و در قانون اساسی بدان تصریح کردند.

با توجه به اهمیت بالای مجلس خبرگان رهبری و جایگاه علمی و فقاهتی اعضای آن مجلس محترم، و اینکه درصد قابل توجهی از ثبت نام کنندگان در اظهارات رسانه ای ‌و سیاسی شان بر «شفاف سازی»، و نظارت و «تعیین صلاحیت مردمی» تأکید داشته و «دانستن را حق مردم می دانند» پیشنهاد می شود

اولا: ضمن آنکه از همه افراد ثبت نام شده امتحان گرفته می شود، این امتحانات ضبط صوتی و تصویری شود.

ثانیا: در مجامع علمی میان داوطلبین مجلس خبرگان رهبری مناظره علمی برگزار و آن نیز ضبط شود. 

سپس، آن امتحان و همچنین مناظرات هم از شبکه 4 سیما -شبکه نخبگان- و شبکه رادیویی معارف -که دروس خارج فقه و اصول و ... حضرات مراجع معظم را پخش می‌کند- پخش شود و یا فیلم امتحان شفاهی عزیزان ثبت نام کننده در معرض محافل علمی حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد تا از یک سو شأن افراد حفظ شود و از سوی دیگر جایگاه و قوت علمی عزیزان شناخته شود چه آنکه برخی از این افراد سالهاست در عرصه های خدمتگزاری و اجرایی و سیاسی هستند و اثر علمی و یا کرسی تدریس از آنان مشاهده نشده است تا بتوان در مورد مقام علمی و اجتهاد آنان دقیق سخن گفت. بی‌تردید این مهم، سبب طیب خاطر ملّت شده و می تواند در شور و حضور حداکثری ملت موثر باشد.

رونوشت: 

رییس سازمان صدای و سیمای جمهوری اسلامی دکتر محمد سرافزار 

رییس حوزه‌های علمیه کشور آیت الله حسینی بوشهری جهت استحضار

 

telegram.me/jtollab