سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

حکومت از منظر شهید صدر

در شب ولادت حضرت امام جواد علیه السلام هیات ماهانه جمهیت طلاب برگزار شد در این مراسم یادبود شهید صدر نیز برگزار شد و حجت الاسلام باقرزاده سخنرانی کرد که خلاصه صحبتهای وی در ذیل آمده است.

حجت الاسلام سیدکمیل باقرزاده:

زندگی امام جواد سراسر جهاد سیاسی است. در دوره ای که جامعه گرفتار بلایی است به نام نفاق. و حاکمان مثل مامون با ریا و تزویر  حاکم شده اند. 

شهید صدر رضوان الله تعالی علیه در دوران خفقان و پیچیده ای که صدام و حزب بعث ایجاد کرده بودند برای ریشه کن کردن اسلام، همچون امام جواد جهاد سیاسی کرد و نقاب تزویر را برانداخت.

حکومت از نظر شهید صدر، یعنی رعایت. 

یعنی حفظ. تعریف او از حکومت اسلامی این است رعایت شئون مردم بر اساس احکام اسلام. لذا به حاکم می گویند راعی و به مردم می گویند رعیت. اصل و اساس این کلمات از اینجاست.  بعضی این را بد برداشت کردند و راعی را به چوپان تعبیر می کنند. مساله این نیست. 

آن حاکمی مشروعیت دارد که شریعت را بیشتر رعایت کند. اقتصاد و سیاست و فرهنگ و امنیت همه آن طور که شریعت تنظیم کرده رعایت شود.

نقش مردم در اینجا از نظر شهید صدر این است که خودشان زمینه ساز بالفعل شدن حکومت هستند.. اگر امت نباشند، امام معنا پیدا نمی کند.

انتخابات یکی از نمادهای مشارکت سیاسی مردم است. که هم حق است هم تکلیف. 

باید با بالارفتن مشارکت، حکومت اسلامی را تقویت کرد تا مقاومت حکومت بیشتر شود.

در این انتخابات درجه اول مشارکت حداکثری و تحقق اصل حضور مردم 

درجه دوم انتخاب مسوولانه.

شهید صدر امت رشیده را این طور تعریف می کند اولا می داند تکلیفش چیست ثانیا قیام می کند برای آن تکلیف لذا در انتخابات باید یک امت رشیده بروز کند.

وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد #شهید_صدر درس خارج خود را با این عبارت شروع کرد "لقد تحقق الیوم حُلُم الانبیاء علی ید الامام الخمینی" یعنی امروز آرزوهای انبیا به دست #امام_خمینی محقق شد.

@jtollab

دعاهای ماه رجب فقط فردی نیست 

یا من ارجوه لکل خیر، رییس جمهور خوب هم یک خیر است.