سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

#روحانیت_اصیل در کلام #شهید_بهشتی

?? وای به روزی که علمای یک امتی در صدد برآیند طبق پسند مردم حرف بزنند، خواه مردم مرتجع و کهنه پرست باشند، خواه مردم نوپرداز نوپرست. وظیفه عالم گفتن #حق است، خواه با کهنه جور در آید خواه با نو. حق از کهنه هایی است که هر چه کهنه تر شود، قیمتش بیشتر است. 

?? هر کس #عمامه بر سر گذاشت و #عبا بر دوش انداخت، #روحانی نیست و در جامعه #روحانیون نیز باید برنامه پاکسازی به مورد اجرا در آید. 

?? #علمای_اسلام اگر در مقام #ولایت، دنیاطلبی کردند، اگر اخلاق آنها اخلاق #طاغوتی شد، اگر اینهایی که تا قبل از ولایت فقیه، با مردم خاکی و متواضع بودند، حال برای مردم قیافه گرفتند ..  من اصلا می گویم اینها فقیه جامع الشرایط نیستند..

?? عناصر ناصالح کم و بیش در لباس #روحانیت وجود دارد و باید به دست خود روحانیت حساب اینها روشن شود و کنار زده شوند!

?? روحانیت می گوید من همان #خادم_ملت و خدمتگزار #بی_منت می خواهم باشم. 

?? ایفای مسئولیت خطیر و سازنده بوسیله #روحانی ایجاب می کند که خود روحانی اهل #علم باشد و خودش درباره قرآن و اسلام درس بخواند و کتاب و سنت را بفهمد، چون می خواهد دیگران را #تزکیه کند. 

?? روحانی بدون #مردم و بعد از مردم نمی تواند رسالتش را ایفا کند. 

??پیوند روحانیت با #روستا و #روستایی، یک پیوند ریشه دار است. 

?? روحانی اگر می خواهد بیانگر اسلام برای مردم باشد و آنها را موعظه کند، باید در #قلب مردم جای داشته باشد و در #متن مردم زندگی کند.

??روحانیت انحصارطلب نیست، این هم از آن دروغهای شاخدار است. از کسانی که در صدد تحمیل عقیده، فکر و اندیشه به دیگران هستند بیزارم.

??شما ای روحانیین عزیزی که مسئولیتهای مختلف #ولایت_فقیه و گوشه ای از اعمال این ولایت فقیه را عهده‌دار شدید، شما را به خدا سوگند،  لباس پوشیدن تان، اخلاق و رفتار و معاشرت تان، نشست و برخواست تان، آمد و شدتان، منزل و ماوایتان،  همه چیزتان چنان باشد که این مردم ببینند شما کسانی هستید که از علم و تقوای اسلامی و آشنایی با مسائل روز امت اسلام و جهان، سهمی مطلوب و مقبول دارید.  

?? سنگر #تبلیغ را نمی شود خالی کرد، آن هم امروز که دشمنان اسلام سراغ نوجوانها، جوانها و عموم مردم حرکت می کنند، با آن وسوسه انگیزیها و با آن زبان چرب و نرم، منافقانه می خواهند همه را از راه به در کنند. 

?? #روحانی باید #پیشتاز و پیشگام در مبارزات سیاسی گسترده نیرومند همراه با زد و خورد و کشته شدن و کشتن باشد تا یک #روحانی_تمام باشد.  

?? #عالم #متعهد #مسئول نه از پذیرش مسئولتهای ریاست اگر تکلیف شد، سر باز می زند و مقدس بازی و مقدس مآبی در می آورد و نه دنبال ریاست می رود و دوز و کلک می چیند.

?? #روحانیت #آگاه و متعهد و مسئول، حداقل در حد نظارت همه جانبه و تمام عیار، به عنوان #معتمدان_ملت، در جریان کارهای کشور برای همیشه #نظارت خواهد کرد. 

?? آنچه در اسلام برای ما اصالت دارد، روحانیت نیست، عالم، عامل متعهد مسئول است. این عالم اگر بخواهد ریاست بپذیرد مثل یک بار سنگین شاق می پذیرد، نه مثل یک معشوقی که سالها به آن عشق می ورزید و حالا به وصالش رسیده...  

#جمعیت_طلاب_انقلاب_اسلامی