سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

برای پیشرفت اخلاقی، باید مطیع امر رهبری باشیم

 

اولین جلسه از سلسله نشستهای «انقلاب، اخلاق، حوزه»  
خبرگزاری رسا ـ تولیت مدرسه علمیه خاتم الاوصیا(عج) تهران با تاکید بر این‌که باید کاملا مطیع فرامین رهبر معظم انقلاب باشیم ، خواندن علوم دینی بدون اطاعت از امر رهبری را بی‌فایده دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست «انقلاب، اخلاق، حوزه» از سلسله نشست­های راهبردی حوزه و روحانیت، بعد از ظهر روز سه شنبه هشتم اسفندماه به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی و پایگاه بسیج طلاب شهید غفاری در مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست حجت الاسلام و المسلمین مقدس خیابانی، تولیت مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج)، ضمن توصیه به طلاب مبنی بر این‌که ما در زمینه اخلاق و خودسازی باید ابتدا از خود شروع کنیم افزود: قرآن و روایات بر حفظ کلمه توحید و توحید کلمه تاکید بسیار دارند و این به معنای آن است که ما باید در همه چیز از جمله گفتار و کردار به مسئله توحید توجه داشته باشیم.

این استاد اخلاق افزود: ما ضمن عبرت از تاریخ و الگوگیری از بزرگان دین باید در همه امور فرامین الهی، آیات و روایات و اطاعت محض از انبیا و ائمه معصومین(ع)، فقها و مراجع دین و به ویژه مقام معظم رهبری را حفظ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مقدس با توجه به سخنان سال گذشته رهبری در نماز جمعه افزود: طبق بیان ایشان ما در همه عرصه‌های سیاسی، علمی، صنعتی و ... پیشرفت داشته‌ایم لکن در اخلاق و معنویت رشدی نکرده­ایم و باید این نقطه ضعف به وسیله روحانیت و طلاب حوزه‌های علمیه برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم تبریز گفت: لزوم حفظ وحدت و حفظ آرامش به خصوص از سوی طلاب یک امر ضروری است چرا که در غیر این صورت عدم رضایت مقام معظم رهبری را در پی خواهد داشت.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) خاطرنشان کرد: ما باید کاملا مطیع فرامین رهبر معظم انقلاب باشیم چرا که نمونه چنین حرکاتی که اخیرا پیش آمد و عده‌ای به نشانه اعتراض و مخالفت علیه یک شخصیت شعار دادند، لطمه و صدمه به کشور و نظام اسلامی است. 

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

مدرس سطح عالی حوزه علمیه با تاکید بر این‌که انسان متقی همه را از خودش بالاتر می‌داند اظهار داشت: با توجه به آیه 75 سوره نساء اساس تقوا، اطاعت است، در این آیه می‌فرماید ایمان هم ظاهری است و هم باطنی. یعنی تسلیم حکم الهی با میل قلبی و بدون هیچ اکراه و ناراحتی در دل، بنابراین اگر می‌خواهیم متقی باشیم باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را اطاعت کنیم.

وی با اشاره به داستان میرزای شیرازی و تحریم تنباکو از قدرت ایمان روحانیت یاد کرد و گفت: این داستان حاکی از آن است که روحانیت تا چه حدی می‌تواند نفوذ داشته باشد، آن زمان ارتش نبود ولی یک روحانی توانست تا درون کاخ نیز نفوذ کند چرا که میرزا بر دل‌ها حکومت می‌کرد اما امروز متاسفانه برخی با رفتارهای نامناسب خود کار را خراب می‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) در ادامه با اشاره به بصیرت حضرت عباس(ع) در اطاعت از امام خود افزود: ایشان در قضیه امان‌نامه اگر چه می‌توانست پاسخ شمر را بدهد اما با کسب اجازه از امام حسین (ع) به این امر اقدام کرد و این یعنی اطاعت از مولا، این یعنی تبعیت. 

حجت الاسلام و المسلمین مقدس با تاکید بر این‌که هر چه مقام معظم رهبری بفرمایند باید چشم بگوییم و مطیع امر مولی باشیم گفت: ما باید برای رضای خدا خادم باشیم، اگر اطاعت نکنیم، اگر عمل نکنیم خواندن علوم دینی نیز بی فایده است.

وی با بیان این‌که مردم به روحانیت اصیل و لباس پیغمبر از صمیم قلب اعتقاد دارند خاطرنشان کرد: این اعتقاد به اشخاص نیست بلکه به احترام به لباس پیغمبر است و این وظیفه روحانیون و طلاب را بسیار سنگین می‌کند.

این استاد اخلاق در پایان با اشاره به برخی بداخلاقی‌های موجود در جامعه به اهمیت احسان و نیکی نمودن به یکدیگر و رابطه مهربانانه با مردم تاکید کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست، مستند «کوچه مقدس» برگزیده جشنواره فیلم عمار پخش شد و پس از آن سید جمال عودسیمین کارگردان این مستند، ضمن ارائه گزارشی از نحوه تولید این اثر و بازتاب پخش در مردم به انتقادات و پرسش‌های طلاب شرکت کننده پاسخ داد.

لازم به ذکر است این نشست اولین نشست از دومین سلسله همایش­های حوزه و روحانیت بود و نشست­های بعدی با همین موضوع با حضور آیت الله قرهی و حجج اسلام رشاد و تقوایی در دیگر مدارس علمیه تهران برگزار خواهد شد.

گزارش تصویری = http://rasanews.ir/NSite/FullStory/Photo/?Id=158190