سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

مراسم تجلیل از مادران شهدای طلبه و روحانی

خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای روحانیت از سوی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی و سازمان بسیج طلاب استان تهران شب گذشته در مسجد انصارالحسین(ع) برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام شاهانی، رییس سازمان بسیج طلاب استان تهران با اشاره به جایگاه و ارزش شهید و شهادت گفت: روحانیت باید ویژگی های شهدا را بیان کنند و چنین برنامه هایی باید به  صورت گسترده برای تجلیل و قدر دانی از پدران و مادران و همسران شهدا برگزار شود.

وی افزود: اگر می خواهیم جامعه با فرهنگ جهاد و شهادت و ارزش‌های والای آن ارتباط برقرار کند باید همواره یاد و خاطره و ویژگی های شهدا را برای مردم بازگو کنیم.

 حجت الاسلامشاهانی تاکید کرد: روحانیت باید در این مسیر پیشگام باشد تا یاد و نام شهدا زنده بماند.

 رییس بسیج طلاب استان تهران همچنین از برگزاری همایش روحانیون رزمنده استان، همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) خبر داد و گفت: در استان تهران حدود 1200 رزمنده روحانی داریم که تلاش می‌کنیم با برگزاری چنین همایش ها و نکوداشت هایی از مقام آنها تجلیل کنیم و قدر دان زحمات و مجاهدت های آنان باشیم. همچنین در این مراسم از خانواده شهیدان روحانی شهید محمود غفاری و شهید قهرمانی تجلیل به عمل آمد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید جواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی شب گذشته در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای روحانیت در مسجد انصار الحسین(ع) تهران که به همت بسیج طلاب تهران و جمعیت طلاب انقلاب اسلامی برگزار شد طی سخنانی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان و جاری کردن روحیه جهاد و مجاهدت را وظیفه روحانیون دانست چرا که بر اساس روایت هر کس در دل خود آرزوی شهادت نداشته باشد منافق است.

وی تاکید کرد: متاسفانه وعاظ ما نیز نسبت به موضوع مجاهدت و شهادت و بیان جایگاه آن در نزد خداوند متعال،قرآن کریم و روایات کم همت و کم عنایت هستند در حالی که مساله جهاد و مجاهدین و شهید و شهادت بسیار مهم است به طوری که در قرآن کریم حتی به صدای پای اسبان رزمنده ها و دود سلاح آنها قسم یاد شده است که نشان دهنده عظمت رزمنده و جایگاه جهاد و مجاهدت است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی هوایی در ادامه با اشاره به این که براساس معارف دینی تسلیم شدن در منافات با مقوله جهاد و شهادت است، افزود: شاهد بودیم که در زمان دولت اصلاحات به این ارزش‌ها کم توجهی شد و ما در این دوره ضررهای اساسی دیدیم که اعلام کردند دیگر تاریخ مصرف این مسائل و این جوانان تمام شده است.

وی  با بیان این‌که حتی این شهید امربه معروف نیز در بین طلاب ما مظلوم واقع شد گفت: ما برای انصراف مردم از یارانه وسط میدان می آییم اما جوان ما در میدان مبارزه با منکر مجروح شد یا جوانان دیگری در فتنه 88 شهید و مجروح شدند و کسی حرفی نزد.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که جریان روحانیت هنوز هدایتگر است، گفت:اگر عظمت جهاد و مجاهد در یک جامعه تضعیف شود حتما آن جامعه تسلیم خواهد شد اما امروز می‌بینیم یکی از بزگترین عواملی که باعث شده رهبری در بین مردم جای داشته باشد پیگیری ارزش های جهاد و شهادت است.

این پژوهشگر حوزوی وضعیت بیان جهاد و شهادت را برای هادیان جامعه زنگ خطری دانست و بیان داشت:اگر امتی یاد شهادت را زنده نگه دارد و ارزش ها را در جامعه خود در جریان قرار دهد حیات طیبه ای برای آن امت ایجاد می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جلسات تجلیل از خانواده های شهدا و رزمندگان و ایثارگران را بسیار مهم، موثر و مفید ارزیابی و عنوان کرد: چنین جلساتی مقدس و روحانی است و ما وظیفه داریم این مطلب را تبیین کنیم که خداوند برای هر کسی باب شهادت را باز نمی‌کند بلکه آن را برای بندگان خاص خود در نظر گرفته است و مدال افتخار آن نصیب هرکسی نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی هوایی در پایان با تاکید بر این‌که هنوز روحانیون در جامعه ما جایگاه و احترام دارند گفت: اگر احیانا حرکت‌هایی انجام می شود به خاطر رفتار و عملکرد بعضی ها است و البته توطئه دشمنان نیز در این زمینه اثرگذار است اما اگر فرهنگ جهاد و شهادت را زنده نگاه داریم خواهیم دید که مجتهدها پرورش خواهند یافت.