سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

شهدای حج به دلیل مبارزه حق علیه باطل به شهادت رسیدند

 خبرگزاری رسا: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم گرامیداشت شهدای حج با عنوان کربلای حجاز که عصر دیروز در مسجد امام حسین(ع) تهران برگزار شد گفت: گردهمایی برائت از مشرکین دنیا را به لرزه انداخته است.

آیت الله محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم الاسلام) با تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر (ع) و همچنین سالروز شهادت شهدای حج خونین گفت: روزهای در پیش رو از همیت زیادی برخوردار است

 دشمنان تلاش می کنند که عقائد ما را تضعیف کنند، با بیان شبهات می خواهند به هدف خودشان برسند و لذا شناخت نسبت به امام معصوم یکی از وظایف مهمی است که باید هریک از ما به آن توجه داشته باشم.

وی افزود: چرا این شهدا در حج سال 1366 به شهادت رسیدند؟ اساسا این سلسه کاروان شهدا که در تاریخ اسلام از زمان طلوع اسلام آغاز شده تا به امروز تداوم داشته و استمرار خواهد داشت از ویژگیهای مکتب اسلام و شهادت در راه خداوند متعال است، شهادت رسالت و شعار اسلام است این شهادت برای رویارویی حق علیه باطل اتفاق افتاده است خداوند متعال می فرماید: الذین آمنوا یقاتلون فی سبیل الله والذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت فقاتلوا أولیاء الشیطان إن کید الشیطان کان ضعیفا.  (نساء 76)

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم الاسلام) به شهادتهایی که در تاریخ اسلام رخ داده است اشاره و تاکید کرد: حادثه تاریخی کربلا و به دنبال آن تا زمان جنگ تحمیلی، شهدای 17 شهریور و تا شهدای مکه مکرمه همچنین شهدایی که در عراق، لبنان، سوریه، بحرین و دیگر کشورهاس اسلامی شاهدیم برای چیست؟ برای دفاع از دین و اسلام اتفاق افتاده، برای حفظ ارزشها، ارزشهایی که ائمه اطهار(علیهم الاسلام) در دوران زندگی خودشان برای آن جهاد کردند و همه آنان در صدر این لیست به شهادت رسیدند.

آیت الله اختری به نقش دشمنی شیطان اشاره و تصریح کرد: در مقابل ما، شیطان و دشمنان اسلام و دشمنان قرآن بوده اند باید به این نکته توجه کنیم،  هر کجا یک مسلمان کشته می شود دست ناپاک  آل سعود به آنها آغشته است تمام این تکفیری ها که می شنویم، طالبان، القاعده، النصره، داعش ساخته و پرداخته آل سعود است، یعنی با پول اینها و تفکر مستکبرین جهانی مانند انگلیس و امریکا ایجاد شده اند.

وی به آغاز مراسم برائت از مشرکین در ابتدای انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن برای مخافت با این حرکت به مبارزه پرداختند زیرا دیدند این حرکت دنیا را به لرزه در می آورد، اما الان می بینیم که در داخل امریکا پرچم آن کشور به آتش کشیده می شود و علیه انگلیس و امریکا در کشور خودشان شعار داده می شود. امروز می بینیم این مردمی که شهادت را از مقتل امام حسین(ع) آموخته و به میدان آمده اند، همیشه سرافراز اند، این مکتب امام باقر (ع) است.دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم الاسلام) به جایگاه علمی امام باقر(ع) پرداخته و افزود: امام باقر(ع) تبلور جایگاه علمی امامان است، امامان قبل از ایشان فرصت نمایاندن علم خود را نداشتند اما این امام عزیز فرصت پیدا کرد علم پیامبر(ص) را بشکافد و لذا پیامبر (ص) به جابر فرمود: تو فرزند علی ابن حسین(ع) را می بینی، سلام من را به او برسان، او علم را می شکافد.

وی در پایان سخنان خود  این روزها را روزهای دعا دانست و برای سلامتی مقام معظم رهبری و عظمت ایران و مسلمانان دعا کرد.

در پایان این مراسم مستند قربانگاه زائران با حضور گارگردان این مستند پخش شد.