سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

مراسم کربلای حجاز برای سال دوم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی عامری، استاد حوزه علمیه شامگاه دوشنبه 30شهریور در مراسم یاد‌بود شهدای حج خونین سال 66 که در مسجد سبحان تهران برگزار شد گفت: جنگ و جریان دفاع مقدس به این دلیل ارزشمند است که در آن زمان موضوع صفا و صمیمیت در مرتبه اول قرار داشت و همه مردم با خلوص نیت به جریان جنگ نگاه می‌کردند، ما نیز باید در هفته دفاع مقدس یاد آن دلاور مردی‌ها را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه در این روز‌ها به دلیل بی تدبیری آل سعود و وهابیون ما شاهد بودیم که تعداد زیادی از حجاج کشور‌های مسلمان در خانه الهی کشته شدند، که جای تاسف فراوان دارد تاکید کرد: عده‌ای با ریش و عده‌ای با لباس خود اسلام در مقابل اسلام می‌ایستند، برخی نیز با اشکال دیگر در این راه قدم بر می‌دارند، اما تمام این‌ها در یک نقطه که دشمنی با اسلام است وحدت دارند و هرجا که جنگ و خونریزی باشد این افراد نیز حضور دارند.

حجت الاسلام عامری با بیان مطلبی از امام راحل(ره) مبنی بر اینکه "آن چیزی که مشکل اساسی دنیای امروز است آمریکاست" اظهار داشت: امروز دین‌هایی که گرایش به آمریکا دارند مصداق این حرف هستند، در کل این دین‌ها خشونت و وحشی‌گری هستند، امروز در سرزمین‌های اشغالی شاهد هستیم که به بهانه یک جشن ساختگی به مسجد الاقصی حمله کرده‌اند و مقدسات مسلمانان را مورد هجمه قرار داده‌اند.

وی با متمایز خواندن یهودیان با صهیونیست‌ها، تاکید کرد: منش فکری یهودیان واقعی کاملا با صهیونیست‌ها متفاوت است و هرگز یک یهودی با ایمان دست به اعمال وحشیانه نمی‌زند، اما یهودیانی که گرایش به آمریکا دارند متاسفانه در اندیشه این هستند که باید مسجد الاقصی تخریب شود.

استاد حوزه علمیه با بیان مطلبی درباره اختلاف نظر خاخام‌های یهودی با صهیونیست‌ها، اظهار داشت: بسیاری از این خاخام‌ها با قرائت امریکایی از دین یهود مخالفند، قرائتی که منجر به جنایات متعددی در غزه و کل تاریخ منحوس رژیم صهیونیستی از سوی این جانیان شده است.

حجت الاسلام عامری به مسیحیت آمریکایی نیز اشاره کرد و بیان داشت: جرج بوش با دست مایه قرار دادن اعتقادات مذهبی و برداشت‌های غلط از دین مسیحیت به عراق حمله کرد و دست به جنایت زد، فرانسه نیز دقیقا همین منش فکری را دنبال می‌کند و با حجاب و شعائر دینی دشمنی می‌کند.

وی اظهار داشت: رفتار‌های متحجرانه رژیم سعودی نیز هیچ تفاوتی با سردمداران رژیم صهیونیستی ندارد، جنایاتی که امروز عربستان در یمن انجام می‌دهد دقیقا همان رفتاری است که رژیم اشغالگر قدس با مردم مظلوم غزه می‌کند.

استاد حوزه علمیه با ریشه‌یابی رفتار متخاصمانه سران آل سعود، بیان داشت: سردمداران امروز عربستان با حمله به شیعیان در منطقه دست به جنایات متعددی می‌زنند، تحرکاتی که امروز ما در کشور سوریه شاهد هستیم همگی از سوی سران خبیث آل سعود و با توجیه نبرد با شیعیان شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام عامری با انتقاد شدید از رفتار دوگانه غرب در قبال ایران، خاطر‌نشان کرد: غرب با اسلام در ایران مخالف است، زیرا در ایران اسلام ناب در جریان است، اما هرگز این حقوق بشر ساختگی از سوی غرب در برابر جنایات مختلف صورت گرفته در عربستان جبهه گیری نمی‌کند و اعدام قاچاقچیان را در ایران دست مایه فشار بر ملت ما قرار می‌دهد.

وی اسلام عربستان را اسلام آمریکایی معرفی کرد و ادامه داد: وهابیت خبیث حتی مزار امامان شیعه را نیز تخریب کرده است زیرا دین آمریکایی دین تخریب و کشتار است.

استاد حوزه علمیه با یادآوری جنایات سعودیان در جریان حج سال 66، تصریح کرد: عوامل آل سعود برائت از مشرکین را بهانه قرار دادند و تعداد زیادی از حجاج بی‌گناه را کشتند، اتفاقی که به‌قول امام راحل(ره) هتک حرمت مکه بود.

حجت الاسلام عامری با تشریح ریشه فکری داعش، ابراز داشت: گروهک داعش نیز نماینده اسلام آمریکایی است، زیرا این بحث فراتر از شیعه و سنی است، در طول تاریخ هم ما شاهد بودیم که هیچ کدام از علمای اصیل اهل سنت دستور به تخریب اماکن مذهبی ندادند.

وی وهابیت را هم راستا با صهیونیسم دانست و گفت: وهابیون به دلیل ریشه نداشتن و دور بودن از اصالت دست به جنایت می‌زنند، دقیقا همانند اسراییل که به خود ریشه می‌دهد وهابیون نیز ریشه خود را تاریخی جلوه می‌دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان مطلبی در خصوص نقش آمریکا و انگلیس در منطقه، تاکید کرد: از وقتی که پای این دو کشور به منطقه خاورمیانه باز شد ما شاهد هستیم که فرقه سازی و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی نیز به‌وجود آمد.

حجت الاسلام عامری حکومت آل سعود را حاکمیتی منفعل خواند و تصریح کرد: سعودیان افرادی عیاش هستند و هیچ چیزی از خود ندارند و در تمام موارد مهم وابسته به غرب هستند.

وی با تقبیح رفتار غرب در قبال مردم مظلوم سوریه، گفت: امروز ما شاهد هستیم که اروپاییانی که با ارسال سلاح مردم سوریه را بدبخت کردند، در مقابل تلویزیون‌ها از مهاجران سوری حمایت می‌کنند.

استاد حوزه با هشدار در خصوص اتمی شدن عربستان، گفت: در سال‌های آینده قطعا کشور‌های غربی آل سعود را نیز مانند اسراییل به سلاح اتمی مسلح می‌کنند و قطعا جهان نیز هیچ واکنشی به این جریان نشان نخواهد داد.

حجت الاسلام عامری موضوع کشتار حجاج را مهم خواند و تاکید کرد: باید فاجعه حج سال 66 همیشه زنده نگه داشته شود و این جنایت برای تاریخ هر ساله از سوی مردم مرور شود.

وی با انتقاد از برخی رفتار‌های دو‌گانه در داخل کشور، گفت: برخی متاسفانه در مقابل برخی مسایل پیش پا افتاده موضع می‌گیرند اما متاسفانه نه به شعار مرگ بر آمریکا اعتقادی دارند و نه برای خطرات اطراف حرم حضرت زینب(س) احساس خطر می‌کنند.

استاد حوزه علمیه مردم ایران را ظلم ستیز خواند و گفت: در منش فکری ما بر اساس آیات قرآن از مظلوم حمایت می‌شود و بنا بر منویات مقام معظم رهبری مقابله با ظالم در اولویت تفکر ما قرار دارد.


وی ریشه تمام اتفاقات ناگوار در جهان را امریکا دانست و تصریح کرد: در فتنه 88 نیز ما شاهد بودیم که دست آمریکا در کار بود و عوامل آمریکا بودند که ایجاد تنش در جامعه می‌کردند.

حجت الاسلام عامری در پایان، تاکید کرد: در منش فکری ما وحدت همیشه در اولویت قرار دارد و مخالفت با جریان تفرقه بر انگیز میان شیعه و سنی نیز در خط مقدم تفکر جامعه اسلامی ما قرار دارد.

 

گفتنی است این مراسم به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی و عقیدتی نظارت حوزه 187 ناحیه مقاومت بسیج شهید مطهری برگزار شد./856/پ203/ص