سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

??استفتا در مورد عقیم سازی کارتن خوابها??

در پی اظهارات برخی افراد مبنی بر #عقیم_سازی معتادان و کارتن خوابان #جمعیت_طلاب_انقلاب_اسلامی در استفتایی از مراجع عظام حکم شرعی این اقدام را جویا شدند. متن استفتا این جمعیت به این شرح است:

باسمه تعالی
محضر مبارک حضرات آیات عظام مراجع معزز و گرانقدر تقلید حفظهم الله تعالی
سلام علیکم و رحمه الله
در روزهای اخیر برخی از مسئولین مبارزه با مفاسد اجتماعی اعلام کرده اند که در میان هزاران کارتن خواب در تهران، برخی زنان بی سرپرست وجود دارند که کارشان، فرزندآوری و فروش آنهاست. وجود این افراد علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی و بهداشتی متعدد، موجب رواج اعتیاد و فحشا می شود.
مسئولین برای حل این معضل، بجای برخورد عقلانی، جامع و مبنایی، طرح "عقیم سازی زنان و مردان معتاد کارتن خواب" را مطرح کرده اند.
حال از محضر مبارک شما سوال می شود:
1. آیا عقیم سازی بصورت کلی #جایز است؟
2. آیا شرایط فعلی، موجب تبدیل شدن و حلیت #اضطراری چنین احکامی می شود؟
3. آیا مسئولین مرتبط، در صورت دستور یا اقدام به اجرای طرح، #ضامن هستند؟
4. در صورت وجود مجوز شرعی برای اعقام مسلمین مذکور، حدود و شیوه تشخیص آن به چه نحوی است؟
از بذل توجه و عنایتی که می‌فرمایید سپاسگزاریم.
جمعیت طلاب انقلاب اسلامی
14دی 1395
@jtollab

اقدام فرهنگی برای اعتراض سیاسی!

از سوی جمعی از طلاب صورت می گیرد؛

تماشای فیلم «یتیم خانه ایران» در واکنش به سخنان ضد ایرانی نخست‌وزیر انگلیس
دبیر اجرایی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی با اشاره به اقدام ضد ایرانی نخست وزیر کشور انگلیس، گفت: جمعی از روحانیان تهران در اعتراض به سخنان ضد ایرانی نخست وزیر انگلیس به تماشای فیلم ضد انگلیسی یتیم خانه ایران می روند.

حجت الاسلام عامری دبیر اجرایی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان ضد ایرانی نخست وزیر کشور انگلستان، گفت: جمعی از طلاب حوزه علمیه تهران بنا دارند در روز پنج شنبه 2 دی ماه با تماشای فیلم ضد انگلیسی «یتیم خانه ایران» در یکی از سینماهای تهران اعتراض خود به این سخنان را نشان دهند.

وی با اشاره به هدف این اقدام، تاکید کرد: با توجه به جسارتی که نخست وزیر انگلیس اخیرا نشان داده است تصمیم بر این شد با تماشای این فیلم ضد انگلیسی اعتراض خود را نشان دهیم، به دیگر افراد انقلابی نیز توصیه می کنیم به جای تجمعات غیر قانونی مقابل سفارتخانه ها بهتر این است که این فیلم را تماشا کنند، زیرا با این کار فیلم هایی از این قبیل و کارگردانان تشویق می شوند.

دبیر اجرایی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی، ادامه داد: با ساخت فیلم هایی از این قبیل واقعیت نکبت بار کشورهایی مانند انگلیس که تعبیر رهبر انقلاب است برای جهانیان نمایان می شود.

حجت الاسلام عامری با اشاره به علت حضور طلاب در یکی از سینماهای عمومی تهران، گفت: برخی پیشنهاد اکران خصوصی این فیلم را دادند ولی بنا این بود با مردم این فیلم تماشا شود، به نظر می رسد بخشی از متدینان جامعه به حضور در سینماها تمایلی ندارند، متاسفانه به خاطر عملکرد نامناسب برخی مسؤولان سینما پس از دوره اصلاحات به سمت ابتذال رفته است و برای این که این فضا شکسته شود تعدادی از روحانیان و اساتید حوزه قصد دارند با تماشای این فیلم فاخر اعتراض خود را به فضای نامناسب سینماها و همچنین سخنان نخست وزیر انگلیس نشان دهند.

وی در پایان، گفت: این اقدام از سوی خانه رسانه طلاب انجام می پذیرد و جمععیت طلاب نیر به این اقدام کمک خواهند کرد تا اهداف مورد نظر محقق شود.


خیزش علیه اسلام امریکایی از خانی آباد تا سعادت آباد!

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ کَثِیرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَیَأْکُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَیَصُدُّونَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا یُنْفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِیمٍ (تویه:34)

با گذشت حدود یک سال از  جنایت مکه و منا و شهادت جمعی از زائران مظلوم خانه خدا در آن فاجعه، هنوز رژیم سعودی ابهامات این حادثه اسفناک را برای امت داغدار اسلام روشن نساخته است و  مفتی‌های حرام خور وهابی نیز همراه با حاکمان بی لیاقت آن جنایت را به اشتباه قضا و قدر الهی تفسیر می‌کنند فلذا فتوا می دهند نیازی به عزاداری و عذرخواهی ندارد و باید بی‌چون و چرا آن را پذیرفت و دیگر از آن سخن نگفت!

  مسلما آینده جهان اسلام را ملتها رقم خواهند زد و در این مسیر منتظر دولت های وابسته نخواهند شد،  همانطور که امروز به اراده ملتها از محمدرضا پهلوی و صدام و قذافی و حسنی مبارک و بن علی و ... در جغرافیای جهان اسلامی خبری نیست. به زودی شاهد فروپاشی رژیم سعودی و بازگشت حجاز به امت اسلام خواهیم بود و فرزندان خمینی(ره) قبله اول و قبله فعلی مسلمین را با هم از چنگال اشغالگران نجات خواهند داد و اسلام ناب محمدی(ص) را دست در دست هم در آنجا حاکم خواهند کرد.

 در سالگرد شهدای منا و سالروز هفدهم شهریور هم زمان با ایام شهادت امام محمد باقرالعلوم علیه السلام، خیزش مردمی علیه اسلام امریکایی در مساجد تهران ضمن توسل و عزاداری، محراب مساجد را محل حرب و جهاد کبیر علیه تفکرات منحط و متحجرانه وهابیت و صهیونیست خواهد نمود.

 به همین منظور و به جهت گرامی داشت ائمه بقیع علیهم السلام و شهدای هفدهم شهریور و حج خونین سال 66 و فاجعه مکه و منا، سومین سال مراسم با عنوان «کربلای حجاز» و تحت سلسله جلسات توسل و تدبر با عنوان «خیزش علیه اسلام آمریکایی» برگزار خواهد شد. به منظور تاکید بر فراموش نشدن جنایت مکه و منا هر مراسم با نام دو تن از شهدای مکه و منا در استان تهران و البرز مزین شده است.

  یقینا این فهرست تمام آنچه در ایران اسلامی می گذرد، نیست و امروز تک تک مساجد و تکایا و حتی خانه‌های ما مملو از نفرت علیه شیطان بزرگ و #شجره_ملعونه وهابیت و آل‌سعود است و اکنون که حج ابراهیمی مجددا تعطیل شده است، همگام با کمپین بین المللی #به_کدامین_گناه و خیزش مجازی برائت از مشرکین، فریاد برائت خود از کفار ، مشرکین و منافقین را این گونه اعلام خواهیم نمود.


درخواست توصیه از محضر امام مد ظله

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر فقیه فرهیخته حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

پس از سالها آرزوی طلاب تهرانی به واقعیت پیوست و عن قریب با مولا و مقتدای خود امام خامنه ای دیدار خواهند کرد و از رهنمودها و توصیه های ایشان محظوظ خواهند شد. .

ایشان در دیدارهای گذشته خود با طلاب و روحانیون در شهرهای مختلف و به خصوص حوزه علمیه قم راهبردها و نقشه راه دقیقی را برای حوزه های علمیه ترسیم نموده اند و اینکه تا امروز تا چه میزان طلاب و اساتید و مسئولین حوزه توانسته اند در راستای منویات ایشان قدم بر دارند سخن دیگری است.

اما اینکه ایشان وقتی را برای دیدار با طلاب تهرانی منظور داشته اند اتفاق مبارکی است که می تواند توصیه های خاص ایشان برای طلاب تهرانی بر برکت آن بیفزاید.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی ضمن تشکر از معظم له که افتخار این دیدار را به طلاب و روحانیون تهرانی داده اند از محضر امام و مقتدای خویش که پرورش یافته حوزه عملیه می باشد تقاضامند است در مورد مسائل ذیل اگر صلاح می دانند توصیه هایی به فزندان و شاگردان خود داشته باشند.

حضرت امام مد ظله

1. حضرتعالی اخیراً به طور مکرر پیرامون سکولار شدن حوزه علمیه و انقلاب زدایی از حوزه هشدار داده اید... امروز در حوزه علمیه و در پوشش عناوین مقدس استاد، آیت الله و مرجع تقلید و حتی علامه در صدد سکولار کردن و انقلاب زدایی از حوزه بر آمده اند. حال وظیفه طلاب جوان انقلابی در برابر این آیتالله ها و علامه های ساختگی که مروج اسلام امریکایی و یا تحجر و سکولاریزم در حوزه هستند چیست؟

2. حضرت امام راحل(ره) در نامه معروف خویش بر ضرورت تشکیل بسیج طلبه و دانشجو تاکید داشتند و امروز یکی از راهکارهایی که می تواند منجر به انقلابی شدن طلاب و حوزه گردد تقویت سازمان بسیج طلاب و روحانیون است. اما مع الاسف بسیج طلاب با نقص ساختاری مواجه است و این امر سبب شده از ظرفیت عظیم طلاب بسیجی-انقلابی، که تعدادشان کم هم نیست استفاده مناسب نگردد. لذا از فرماندهی معظم کل قوا خواستاریم که دستوری در راستای تغییر ساختار سازمان بسیج طلاب متناسب با این قشر که سبب چابکی و حضور بیشتر آن در صحنه های انقلاب گردد، صادر فرمایند همچنین توقعات خود را نیز از طلاب بسیجی بیان دارند.

3. همان گونه که حضرتعالی استحضار دارید و بدان معتقد نیز می باشید، امروزه تشکلها نقش اساسی در پیش برد اهداف نهادها و اقشار دارند? با این وجود ساز و کاری برای ایجاد و ثبت تشکلهای طلبگی و حوزوی که در کارهای سیاسی و انقلابی فعالیت می کنند وجود ندارد و بخشهایی از حوزه تنها به کارهای فرهنگی و تبلیغی آن هم با این پیش شرط که وارد مسائل سیاسی نشوند و یا فقط در کلیات ورود نمایند مجوز می دهند. لذا به نظر حضرتعالی آیا اصولاً وجود چنین تشکلهایی در حوزه ضرورت دارد و اگر چنین است برای تحقق آن چه باید کرد؟

4در بهمن ماه سال نود در خطبه های نماز جمعه یکی از نقاط ضعف انقلاب اسلامی عدم رشد متوازن اخلاق نسبت به سایر عرصه هایی است که در آن پیشرفت داشته ایم. بی شک حوزه علمیه مهمترین نهاد اخلاقی کردن جامعه است و شاید کوتاهی حوزه این عقب ماندگی اخلاقی را موجب شده است. حال به نظر حضرتعالی برای رفع این نقیصه حوزه چه وظیفه ای دارد؟

در پایان ضمن تشکر مجدد از امام خویش تاکید میکنیم طبق فرموده حضرتعالی ما خود را سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی میدانیم و از قصور و تقصیراتی که در تحقق حوزه مطلوب شما داشته ایم پوزش می طلبیم. انشاء الله دعای خیر شما عاقبت به خیری فرزندان شما را در پی داشته باشد.

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

22/12/95


فهرست پیشنهادی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی برای انتخابات مجلس خبرگا

انتشار فهرست نامزدهای مجلس خبرگان رهبری توسط جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم و حضور برخی افراد در این فهرست نشان از این داشت که این فهرست با توجه به برخی مصلحت سنجی ها و ملاحظه کاری ها و یا احیانا فشار گروههای خاص تهیه شده است. بیانات بزرگان جامعه مدرسین و معیارهایی که برای اعضای این فهرست اعلام کرده اند و عدم تطابق آن معیارها با برخی مصادیق معرفی شده مؤید این مطلب است.
از این رو در پی مراجعات مکرر امت حزب الله و به خصوص جوانان مومن انقلابی، "جمعیت طلاب انقلاب اسلامی" ضمن احترام به جامعه مدرسین فهرست ذیل را برای مجلس خبرگان پیشنهاد می دهد:

1-آیت الله شیخ احمد جنتی
2-آیت الله شیخ محمد یزدی
3-آیت الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی
4-آیت الله شیخ محمدباقر باقری کنی

5-آیت الله شیخ محمدعلی موحدی کرمانی
6-آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی
7-آیت الله شیخ محمد محمدی ری شهری
8-آیت الله شیخ محمد امامی کاشانی
9-آیت الله شیخ علیرضا اعرافی
10-حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی مومن پور
11-آیت الله سید هاشم بطحایی
12-آیت الله سید هاشم حمیدی
13-آیت الله شیخ محمدعلی تسخیری
14-آیت الله شیخ نصرالله شاه آبادی
15-آیت الله شیخ عباسعلی اختری
16-دکتر محسن اسماعیلی

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

@jtollab


نامه به فقهای شورای نگهبان در مورد اجتهاد آقای روحانی

باسمه تعالی
 محضر مبارک فقهای محترم شورای نگهبان (دامت توفیقاتهم)
سلام علیکم ورحمة الله
طبق قانون یکی از شرایط حضور در مجلس خبرگان رهبری داشتن ملکه اجتهاد است. همانگونه که مستحضر می باشید، در بدو امر ممکن است شخصی دارای این ملکه باشد اما با مرور زمان به علل مختلفی نظیر دوری از فضای درس و بحث، تغییر نگرش در افکار و... ملکه اجتهاد زائل شده یا تضعیف گردد. در این صورت چنین شخصی دیگر متلبس به آن ملکه نیست نمی توان او را حقیقتاً مجتهد نامید. شرایط دیگر مانند عدالت و التزام به قانون اساسی نیز همین گونه است.
در انتخابات پیش‌رو، شورای محترم نگهبان اعلام نموده است کسانی که در دوره قبل عضو مجلس خبرگان بوده‌اند و یا کسانی که در منصبی بوده‌اند که لازمه آن اجتهاد است و این امر مورد تایید امام یا رهبری بوده نیاز به امتحان ندارند و اجتهادشان محرز است. به نظر می‌رسد این مسأله نیاز به تجدید نظر داشته و نمی توان آن را به طور عام و مطلق بیان کرد؛ بلکه باید راهی برای تقیید آن باز نمود.
به عنوان نمونه جناب آقای حجت الاسلام دکتر حسن روحانی که در دوره‌های قبل خبرگان حضور داشته اند، امروز برای شورای نگهبان مجتهد تلقی می‌شود. در حالی که
اولا؛ در سوابق سیاسی و اجرایی ایشان منصبی که لازمه آن اجتهاد باشد موجود نیست.
ثانیا؛ در سابقه علمی وی هیچ گونه تأییدیه‌ای دال بر اجتهاد ایشان وجود ندارد.
ثالثا؛ کرسی درس و بحث یا تالیفی فقهی و اصولی از ایشان که مورد بررسی اهل خبره قرار گیرد تا اجتهاد ایشان مشخص شود یافت نشده است.
 
افزون بر این، با فرض تسلّم اجتهاد سابق ایشان، به نظر می‌رسد امروز باید نسبت به تبحّر وی در استنباط و تفقه به دیده تردید نگریست. جامعه ما در دوسال اخیر شاهد اظهار نظرات و اعلام مواضع متعددی از ایشان بوده که به صراحت با مبانی دینی و فقهی منافات دارد، یا دست کم قدرت و مهارت استنباط عالمانه ایشان از منابع دین را با تردید جدی مواجه کرده است. مواضع ناصحیح و نظرات ناپخته ایشان که در زمان خود با واکنش های شدید علما و مراجع و فقهای عظام و حتی رهبر معظم انقلاب مواجه شده است، این ظن قوی را ایجاد می کند که به سبب حضور متوالی در مناصب سیاسی و خدمتگزاری اجرایی و دوری از فضای درس و بحث حوزوی، معلومات ایشان غبار گرفته و به فراموشی گراییده و ملکه اجتهاد ایشان زائل شده است. این ظن قوی –اگر گفته نشود یقین-  جایی برای استصحاب بقای ملکه اجتهاد در ایشان باقی نگذاشته است.
 
در ذیل به برخی مواضع ایشان در سالهای اخیر اشاره می‌شود تا آشکار گردد این گونه سخنان از لسان یک طلبه فاضل هم خارج نمی‌شود، چه رسد به یک مجتهد و فقیه!
 
مستحضرید که فعل معصوم به عنوان یکی از منابع فقهی مورد اتفاق و فقها و مستند مجتهدان در بسیاری از احکام شرعی است. در دو مورد به طور مشخص جناب آقای حجة الاسلام دکتر حسن روحانی برداشتهای خلاف مبانی اصولی و استنباطهای بعیدی از دو واقعه تاریخی به عنوان فعل معصوم ارائه داده اند.
اول: ایشان فرمودند: «درس و پیام امام حسین(ع) درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر است و درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد. در شب تاسوعا امام حسین(ع) خیمه‌ای برپا کرد و عمر سعد را به مذاکره دعوت نمود؛ امامی که آگاه است که فردا او و یارانش توسط همین عمر بن سعد و یاران نادانش به شهادت خواهند رسید، اما خواست که با دنیا اتمام حجت کند و از همین‌رو در آن شب، ساعت‌ها با عمر سعد مذاکره کرد، تا نتیجه رویارویی آنان به جنگ ختم نشود.» 30/7/93
این سخنان غیر منطقی و خلاف موازین اجتهادی که با واکنش ائمه جمعه و علما واقع شد، بعدها توسط رهبر معظم انقلاب نیز مورد نقد و اعتراض قرار گرفت. معظّم له با استفهام توبیخی تصریح کردند: «یک عدّه‌ای در قضیّه‌ی مذاکره و مسئله‌ی مذاکره سهل‌انگاری میکنند، سهل‌اندیشی میکنند، مطلب را درست نمیفهمند. عمق مسائل را نمیفهند. وقتی صحبت مذاکره میشود، میگویند آقا شما چرا با مذاکره‌ی با آمریکا مخالفت میکنید؟ خب امیرالمؤمنین هم مذاکره کرد با فلان‌کس، امام حسین هم مذاکره [کرد]. خب اینها نشان‌دهنده‌ی سهل‌اندیشی است، نشان‌دهنده‌ی نرسیدن به عمق مسئله است. این‌جور نمیشود مسائل کشور را تحلیل کرد؛ با این نگاه عامیانه و ساده‌اندیشانه نمیشود به مصالح کشور رسید. اوّلاً امیرالمؤمنین که با زبیر یا امام حسین که با ابن‌سعد حرف میزند، او را نصیحت میکند؛ بحث مذاکره‌ی به معنای امروزی نیست؛ مذاکره‌ی امروزی یعنی معامله، یعنی یک چیزی بده، یک چیزی بگیر. امیرالمؤمنین با زبیر معامله میکرد که یک چیزی بده، یک چیزی بگیر؟ امام حسین با ابن‌سعد معامله میکرد که یک چیزی بده یا یک چیزی بگیر؟ [هدف‌] این بود؟ تاریخ را این‌جور میفهمید؟ زندگی ائمّه را این‌جور تحلیل میکنید؟» 15/7/94
 
دوم: ایشان اخیرا در جمع استانداران بیان داشتند: «امیرالمؤمنین مشاهده کردند که در فارس شلوغ است و کسی نمی‌تواند اداره کند و سیاستمدار پخته‌ای را و برخی مواقعی تا حدی قابل قبول بود زیادبن ابیه را استاندار فارس کرد که وی پدر عبیدالله‌بن زیاد بود، اما الان دولت یک همچنین فردی را قرار دهد، چه می‌شود؟ حالا آن امیرالمؤمنین با آن عظمت، بضاعت و مقام و سیاست است ما کجا و او کجا؟ ما باید خاک پایش را توتیای چشم کنیم». این در حالی است که مورخان اسلام اتفاق دارند زیاد بن ابیه در دوران استانداری بر فارس یکی از افراد وفادار به نظام علوی بوده است. 
صرف نظر از این دو مورد که به وضوح نشان دهنده عدم دقت فقهی اصولی ایشان و فقدان عمق لازم برای اجتهاد است، اظهار نظرهای معروف دیگری هم از ایشان منتشر شده که نمایانگر برخورد سطحی ایشان با دیدگاههای فقهی است. مثلاً:
-هیچ‌کس در ممیزی، بالاتر از وجدان افکار عمومی نیست؛ آنها می‌دانند به استقبال چه کتابی بروند و چه کتابی را در انزوا قرار دهند. صاحبان فرهنگ ما نیاز به ارشاد و گشت ارشاد ندارند.
-تقسیم هنرمندان به هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی بی معناست.
-حکومت وظیفه ندارد مردم را با اجبار و شلاق به بهشت ببرد.
-پلیس وظیفه‌اش اجری قانون است نه اجرای اسلام.
با توجه به مطالب فوق الذکر امروز اجتهاد جناب آقای حجت الاسلام دکتر حسن روحانی با تردید جدی مواجه است. لذا مستدعی است برای حفظ جایگاه مجلس خبرگان ترتیبی اتخاذ فرمایید که وجود شرط اجتهاد در ایشان مجدداً احراز شود.
وفّقنا الله وإیّاکم لمرضاته
والسلام علیکم و رحمة الله
 
جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

پیشنهاد در مورد خبرگان: 1-ضبط و پخش امتحانات 2-برگزاری مناظرات ع

محضر مبارک دبیر شورای نگهبان 

حضرت آیت الله احمد جنتی 

سلام علیکم

انقلاب اسلامی که با رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی و حضور آگاهانه ملت شریف ایران تحقق یافت، در طول تاریخ و در میان انقلابهای جهانی بی‌نظیر بود چرا که جدای از ابعاد معنوی و الهی آن، در کمترین زمان ممکن با اتکا بر آرای حقیقی ملت مبتنی بر جمهوری اسلامی ایران تحقق یافت و پس آن بلافاصله قانون اساسی به عنوان میثاق ملی در معرض آرای ملت واقع شد و با رای بالایی مورد اقبال مردم شریف ایران قرار گرفت.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شاکله نظام اسلامی مبتنی بر اصل قویم و وزین "ولایت مطلقه فقیه" است که تحقق این مهم مرهون دقت نظر، بینش و بصیرت اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری می‌باشد. از این رو خبرگان ملت در مجلس قانون اساسی شرط ویژه و اختصاصی اعضای این مجلس را "اجتهاد" دانستند و در قانون اساسی بدان تصریح کردند.

با توجه به اهمیت بالای مجلس خبرگان رهبری و جایگاه علمی و فقاهتی اعضای آن مجلس محترم، و اینکه درصد قابل توجهی از ثبت نام کنندگان در اظهارات رسانه ای ‌و سیاسی شان بر «شفاف سازی»، و نظارت و «تعیین صلاحیت مردمی» تأکید داشته و «دانستن را حق مردم می دانند» پیشنهاد می شود

اولا: ضمن آنکه از همه افراد ثبت نام شده امتحان گرفته می شود، این امتحانات ضبط صوتی و تصویری شود.

ثانیا: در مجامع علمی میان داوطلبین مجلس خبرگان رهبری مناظره علمی برگزار و آن نیز ضبط شود. 

سپس، آن امتحان و همچنین مناظرات هم از شبکه 4 سیما -شبکه نخبگان- و شبکه رادیویی معارف -که دروس خارج فقه و اصول و ... حضرات مراجع معظم را پخش می‌کند- پخش شود و یا فیلم امتحان شفاهی عزیزان ثبت نام کننده در معرض محافل علمی حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد تا از یک سو شأن افراد حفظ شود و از سوی دیگر جایگاه و قوت علمی عزیزان شناخته شود چه آنکه برخی از این افراد سالهاست در عرصه های خدمتگزاری و اجرایی و سیاسی هستند و اثر علمی و یا کرسی تدریس از آنان مشاهده نشده است تا بتوان در مورد مقام علمی و اجتهاد آنان دقیق سخن گفت. بی‌تردید این مهم، سبب طیب خاطر ملّت شده و می تواند در شور و حضور حداکثری ملت موثر باشد.

رونوشت: 

رییس سازمان صدای و سیمای جمهوری اسلامی دکتر محمد سرافزار 

رییس حوزه‌های علمیه کشور آیت الله حسینی بوشهری جهت استحضار

 

telegram.me/jtollab