سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

«بیانیه تشکلهای حوزوی پیرامون بیانیه نویسی های اخیر جریان واقفیه

باسمه تعالی

کَأَیِّن مِّن نَّبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَکَانُواْ وَاللّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ

 

-با اندکی بررسی در تاریخ انقلاب، روشن می‌شود، اساس تاسیس و مجمع منشعَب روحانیون مبارز تهران، با اختلاف بر سر قدرت و از سر انحصارطلبی و اتهام زنی به دیگران شکل گرفته است. لذا سرشت مجمع با قدرت طلبی عجین شده و جالب است سالهای بعد، برای ماندن در قدرت با بخشی از رقبای خود ائتلاف کرده و به طور علنی مردم را به رای دادن به آنها تشویق کردند تا نشان دهند، انقلاب و عدالت و مردم و امام همگی بهانه و دستاویز رسیدن به قدرت است. چه آنکه در سال 88 با دمیدن در آتش فتنه با دشمنان ملت همراه شدند و با بیانیه های آشوبگرانه خود علیه رای ملت، زبان خصمانه علیه نظام گشودند و زبان خصم را بر نظام باز کردند. 

 

- همین افراد چهارسال بعد، اختلافات خود با رقیب را کنار گذاشتند و وقتی سهمی از قدرت نصیبشان شد، دیگر انتقاد و اعتراض به ساختار رای گیری و روند انتخابات را کنار گذاشتند!

امروز نیز اگر بعد از نامه های مسئول خاکستری خود، بیانیه ای علم کرده و حالت طلبکارانه به خود گرفته اند، به این خاطر است که حس می کنند سهمی در قدرت ندارند و اگر امروز نیز افرادی در داخل دولت با اینها دست دوستی بدهند مانند هشت سال گذشته زبان به کام می گیرند! 

 

-مجمع روحانیون مبارز سالهاست در میان طلاب و روحانیت مقبولِ جامعه منزوی است و در طی این سالها طلاب جوان هیچ علاقه ای به تفکرات آنها نشان نداده اند و لذا جمع این مجمع از همان تعدادی که دهه شصت بوده، فراتر نرفته است، بلکه تقلیل هم یافته و با توجه به عملکرد ناموزون این گروه، برخی از اعضا از آن کناره گیری کرده اند!  

 

-اعضای این مجمع در ابتدای انقلاب با تندروی و افراط بخشی از جامعه را از انقلاب دور کردند و بعد از طی زمان، در دوران اصلاحات به تردید و پشیمانی دچار شده و با تفریط و عقب نشینی از آرمانهای امام و مردم بخش دیگری از جوانان و مردم را به بیرون از دایره انقلاب سوق دادند و اینک در ادامه همان سیر قهقرای خویش دو دلی و ندامت و خستگی خویش را به دیگران تسری می دهند.

 

-بیانیه ژورنالیستی و سیاست زده جریان واقفیه انقلاب بدون توجه به این امر که این افراد و این تفکر سالهایی در این ممکلت یا مجری بودند و یا حامی مجریان، سیاهه‌ای است که جمعی جوان مطالبه گر با سفارش دیگران نوشته اند! پسندیده تر این بود اعضای این مجمع که سالها در قوه قضاییه و مقننه و مجریه و .... سایر نهادهای کشور مسئولیت داشتند، گزارشی از عملکرد خود به ملت می دادند و در برابر ملت خاضعانه سر تسلیم و پوزش فرود می آوردند و با شرمندگی کناره گیری خود را از عالم سیاست اعلام می‌کردند.

 

-روحانیت اشرافیِ غیرصادقِ قدرت طلب، هیچ گاه مقبول ملت ایران نخواهد بود و با حرکت در سایه و مظلوم نمایی نمی توان سابقه تیره یک گروه منحرف و بحران زده را پاک نمود. 

در چله دوم انقلاب طلاب و روحانیون جوان انقلابی، با گذر از مردابهای متعفن گوشه و کنار رودخانه خروشان انقلاب اسلامی، با تجدید بیعت با امام راحل رحمة الله علیه و و امام حاضر انقلاب حفظه الله، به توفیق الهی در خدمت به انقلاب و مردم تا پای جان خواهد ایستاد. 

 

ذَلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ

 

دهه فجر 1400 

 

.مجمع نمایندگان طلاب تهران 

.بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه تهران 

.جمعیت طلاب انقلاب اسلامی 

.خانه رسانه طلاب 

.مجمع جهادی طلاب و روحانیون انقلابی و ولایی تهران 

.کانون نخبگان تبلیغ حوزه علمیه

.گروه جهادی بلاغ مبین

.تشکل حوزوی سعداء قم

.ستاد ترویج احکام (تهران)


پیشنهاد گرامی داشت فاجعه فیضیه و شهدای طلبه

 

-انقلاب اسلامی ایران را شاید بتوان مردمی ترین انقلابی نامید که در فرآیندی حدود 15 ساله، با آگاهی و رشد شجاعت و همدلی همه مردم توانست تومار یک حکومت خودکامه را در هم پیچید. 

به نظر در این میان بتوان حوزه علمیه و روحانیت و طلاب را پیشگام این حرکت الهی و مردمی دانست.

 

-#روحانیت_اصیل از آغاز همراه با حضرت امام خمینی(ره) و در پیشانی نهضت ضد استبدادی در کنار مردم مظلوم جانفشانی کرد و علاوه بر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشت و شکنجه دید و به تبعید رفت و جمعی نیز به شهادت رسیدند. 

 

-نقطه عطف و درخشان مبارزه حوزه و طلاب با طاغوت، در فاجعه فیضیه سال 1342 رخ نمایان کرد و در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام، شاگردان صادقین در خون تپیدند. این حادثه مقدمه قیامهای بعدی مردم و نقطه شروع سراشیبی حکومت طاغوت بود.

 

-مع الاسف از آنجا که این فاجعه در ایام نوروز و دوم فروردین اتفاق افتاده است، مورد توجه و بررسی مناسب قرار نمى گیرد.  

از این رو شایسته است، هر ساله، سالگرد قمری آن گرامی داشته شود و در سالروز شهادت امام ششم، یاد و خاطره طلاب شهید انقلاب زنده گردد.

انقلابی که با علم و فقاهت برگرفته از مکتب جعفری آغاز و با غیرت و شجاعت مدرسه حسینی ادامه یافت و پیروز شد. 

 

*به یقین شهدای انقلاب، در اعلی علیین نیازی به این چنین مراسمی ندارند، اما در مسیر تحقق حوزه و طلبه انقلابی، تذکر و اسم شهدا به این راه برکت خواهد بخشید.  

*لذا پیشنهاد می شود مراکز مدیریت حوزه و مدارس علمیه سراسر کشور در 25 شوال در کنار عزاداری پرشور و شعور برای رییس مذهب تشیع، #شهدای_طلبه علی الخصوص شهدای مظلوم فیضیه و نیز شهدای طلبه مدافع حرم را نیز تکریم نمایند. 

 

#جمعیت_طلاب_انقلاب_اسلامی

6شوال 1439 

30 خرداد 1397

 

 

 ایتا 

https://eitaa.com/jtollab

 

 سروش 

http://sapp.ir/jtollab?


جشن پاسخگویی به جای خاطره گویی

باسمه تعالی  

 

چهل سال از انقلاب اسلامی مردم ایران می گذرد که ملت مسلمان با اراده الهی، خود را از چنگ طاغوت و استبداد و ذلت رهانید و به آرمانهای بلندی مانند عدل و آزادی و استقلال و عزت روی آورد.

ملت عزیز، دراین چهل سال فراز و فرودهای فراوانی را تحمل نموده و در سختی ها و شادی های نظام اسلامی پای خواسته های به حق خویش ایستاده است. 

اینک در آستانه ایام الله دهه فجر و ورود به چهل سالگی انقلاب اسلامی، پیشنهاد می شود به جای #خاطره_گویی از  مسئولینی که سالهاست برخی مناصب را به عهده دارند، #جشن_پاسخگویی را برگزار نماییم! 

یقینا برای بیان خاطرات می توان از بایگانی ها و کتاب خاطرات بهره جست اما اینکه در این چهل سال برخی افراد که بعضا تمام چهل سال را بر مسندی بوده اند، چه خدمتهایی به مردم و انقلاب کرده اند مغفول مانده است و لذا بایسته و شایسته است عملکرد برخی نهادها و افراد شفاف و روشن گردد. 

از این رو پیشنهاد می شود السابقون انقلاب این بار نه برای خاطره گویی که برای پاسخگویی به مردم، رو به ملت بنشینند و به پرسشها و دغدغه های آنان پاسخ دهند.

توقع آن است آنهایی که در این سالها به هر طریقی مسئولیتی داشته اند داوطلبانه و مشتاقانه به این پیشنهاد پاسخ مثبت دهند در غیر این صورت اگر درخواستی برای دیدار و گفتگو، از سوی گروهها و تشکلهای حوزوی و دانشگاهی به ایشان ارسال گردید اجابت نمایند.

به یقین پاسخهای صادقانه و ارائه کارنامه ای شفاف از فعالیتهای مسئولین می تواند برای ملت امیدبخش باشد و جنگ روانی دشمن را بی اثر نماید!

 

#جمعیت_طلاب_انقلاب_اسلامی 

8 بهمن 96


قوای قضاییه و مجریه برای میانمار چه کرده اند؟

مطالبات و پرسشهای جمعیت طلاب انقلاب اسلامی از روسای قوه مجریه و قضاییه در مورد عملکرد این قوا در برابر فجایع میانمار 

 

??خدمت حضرت آیت الله آملی لاریجانی 

رییس محترم قوه قضاییه 

سلام علیکم؛ 

چند روزی است، مجددا انتشار اخبار کشتار وحشیانه مسلمانان مظلوم #میانمار که نه سر جنگ با کسی دارند و نه داعیه قدرت، روح و احساس مردم عدالت طلب و ظلم ستیز ایران را به درد آورده است. این در حالی است هیچ صدایی از داعیه داران دروغین بشر دنیا شنیده نمی شود.

در دیدار اخیر امام خامنه ای با حضرت عالی و زیر مجموعه شما، ایشان فرمودند:

"قوه‌ قضائیه #باید در موضوعاتی همچون تحریم‌ها، مصادره‌های آمریکایی‌ها، تروریسم و یا حمایت از شخصیت‌های مظلوم دنیا همچون شیخ زکزاکی و یا حمایت از مسلمانان #میانمار و کشمیر، از جایگاه #حقوقی وارد شود و نظر #حمایتی و یا مخالفت خود را #قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود."

حال با توجه به اتفاقات اخیر و دستور امام خامنه ای، تقاضا داریم گزارشی از اقدامات دستگاه قضا، در این باره را برای ملت بزرگوار ایران ارائه نمایید. و اگر تا کنون اقدام مؤثری رخ نداده است دلایل این امر را شرح دهید. 

در این راستا شایسته و بایسته است که فضلای حوزه و حقوقدانان به عنوان تشکلهای تخصصی غیردولتی، و نیز سایر اقشار جامعه با ایجاد پویشهای حقیقی و مجازی و صدور بیانیه، به یاری قوه قضاییه بپردازند. 

باتشکر 

#جمعیت_طلاب_انقلاب_اسلامی

96/6/15

 

 

??جناب حجت الاسلام دکتر حسن روحانی 

رییس محترم جمهور 

سلام علیکم؛ 

در ایامی به سر می بریم که مردم مظلوم #میانمار تحت ظالمانه ترین و وحشیانه‌ ترین فشارها و کشتارها قرار دارند. در برابر دیده گان بهت زده مردم جهان با سنگدلی زنان و کودکان کشته می شوند و از مدعیان حقوق بشر که به خاطر اعدام یک قاچاقچی یا تروریست علیه ایران پرونده می سازند صدایی بلند نمی شود!

اما نظر به اینکه رییس جمهور مجری قانون اساسی است و در اصل 154 آن به صراحت وظیفه دولت در حمایت از مستضعفین جهان مشخص شده است، تقاضا این است برای ملت بفرمایید دولت شما در راستای اجرای این اصل و برای حمایت از مظلومین میانمار چه اقداماتی انجام داده است؟ 

??دستگاه دیپلماسی دولت که به سرعت برای کشته شدگان حوادث تروریستی در اروپا واکنش نشان می دهد، تا کنون چه عمل موثری در راستای جلوگیری از نسل کشی مسلمانان در میانمار نموده است؟ 

??دستگاه سیاست خارجه که در این چند سال همواره دم از #مذاکره و حل مشکلات از طریق گفتگو زده است در رابطه با حل مشکل مردم میانمار تا کنون چه مذاکرات ثمربخشی و با چه نهادها و افرادی داشته است؟ 

??نماینده ایران در سازمان ملل متحد تا کنون برای مقابله این فجایع چه کرده است؟ 

با تشکر 

#جمعیت_طلاب_انقلاب_اسلامی

96/6/15


حوزه، جزئی از تشکیلات نظام اسلامی

متنی که #جمعیت_طلاب_انقلاب_اسلامی برای قرائت در محضر رهبری آماده کرده بود و توسط مدیریت حوزه تهران مورد تایید واقع نشد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حوزه جزیی از تشکیلات نظام اسلامی!


طلبه و حوزه عصر انقلاب، جدای از وظایف خطیر فردی که به عهده دارد، بایست یک نگاه تشکیلاتی نیز داشته باشد. به این معنا که خود را جز تشکیلات عظیم نظام اسلامی بداند. تشکیلاتی که ماموریتی به وسعت جهان و به کمک مستضعفین (نه شعیان و نه حتی فقط مسلمین) دارد. ریشه حل بسیاری از مشکلات حوزه علمیه، در سطوح مختلف، اصلاح یا تغییر همین نگرش به جایگاه حوزه است.
لازمه این نگرش، شناخت درست، عمیق و دقیق از انقلاب و نظام اسلامی است. آن گونه که امام خمینی(ره) تاکید دارند؛ نظام اسلامی در مواجهه با تمام احکام، هیچ مزاحمی ندارد و امام خامنه‌ای بیان می‌دارد که بالاترین معروف تقویت نظام اسلامی است. شاید مشکل امروز ما تعدد مراجع نباشد بلکه تعدد ولی و امام باشد! در سطح مراجع هنوز برخی بزرگواران فتواهایی می‌دهند که در حیطه اختیار ولی فقیه و راس تشکیلات نظام است.
تا زمانی روحانیت و حوزه خود را جز این تشکیلات نبیند ولایت‌پذیری‌اش کاربردی نیست و هر طلبه و استاد و حوزه جزیره‌ای جدا افتاده است که مشغول به کار خود و احیانا کارهای ایشان تکراری و یا بدون اولویت است که در نهایت عاملین آن سرخورده می‌شوند.
ضمن این تفکر است که بعضا ممکن است حتی برخی دستورات اخلاقی فردی تغییر اولویت دهد. برای نمونه هیچ کس منکر آثار و برکات نماز شب و عبادات مستحبی نیست، چنانچه به فرمایش رهبری، تعبد و تکیه به خداوند، یکی از ویژگیهای فرد انقلابی است. اما سخن در نوع بیان و مقدار ضریب دادن به برخی مسایل است. آیا مقایسه جوان امروز با نوع خوراک و جغرافیای حال حاضر با علمای سلف نجف و قم درست است؟ به نظر امروز در راستای تقویت نظام اسلامی باید به روایات دیگری هم توجه کرد. مثلا روایات متعددی که کمک به فقرا و حل مشکلات مستضعفین از نظر کیفی در مقایسه با کمیت بسیاری از عبادات مستحبی ارزشمندتر است. اگر پیامبر معظم می‌فرمایند: «اگر کسی به امور مسلمین توجه نکند مسلمان نیست» چرا امروز که رهبری غمخواری امت را یکی از اصول اساسی وظایف روحانیت و طلاب می‌داند در کلاسهای اخلاق به طور پررنگ مطرح نمی گردد که اگر طلاب دغدغه غمخواری ملت را نداشته باشند به جایی نمی‌رسند؟
البته در این مسیر اولا هدف باید رضای خدا باشد نه آنکه با نگاه سیاسی و معطوف به قدرت، در ثانی توجه شود که طلبه مددکار اجتماعی نیست و هدف و غایت بالاتری دارد که باید توامان با علم و معرفت و معنویت هم باشد.
طلبه عصر انقلاب را نباید با علمای سلف سنجید که اصلا بستر تشکیلاتی و نظام سازی برایشان مهیا نبود. خط قرمز و معیار اصلی هر کاری در این نگاه تشکیلاتی تضعیف یا تقویت نظام اسلامی است. وحدت بین فرق، جایگاه فلسفه و عرفان، نزاع اصولی و اخباری، تحول در کتب، اختلافات سیاسی، حضور طلاب در عرصه‌های جدید تبلیغی مانند فضای مجازی و فیلم و سینما و.... همگی باید با این معیار تشکیلاتی سنجیده شود و این جایی است که باید محققان و دانشمندان حوزه در مورد آن کنکاش و اظهار نظر نمایند. در این راستا برنامه‌ریزی‌ها و فعالیتهای تبلیغی، پژوهشی و آموزشی (در پاسخ به شبهات) جهت دیگری می‌یابد.
امروز باید رابطه معنویت و سیاست به گونه‌ای دیگر باز تعریف شود. راهکارهای انتقاد از عملکرد بزرگان و شیوخ حوزه با رعایت کمال احترام باید تبیین گردد. در این میان چه بسا عده‌ای با آیت‌الله‌سازی و علامه‌سازی، هر گونه انتقاد از متحجرین و سکولارهای مقدس مآب را محکوم و در صدد بستن دهان منتقدین به بهانه توهین به مراجع و علما باشند! بایسته است تبیین شود مطالبه‌گری و امر به معروف و نهی از منکر صحیح حاکمیت و نهادهای نظام چطور باشد؟ حضور فرهنگی و اعتقادی ما در سطح دنیا و کشورهای دیگر چگونه باشد؟ همه اینها نیز باید در قالب معاضدت تشکیلات مرکزی و تحت امر امام عادل الهی صورت گیرد.
برای حضور در این عرصه‌ها جایگاه گروهها و تشکیلات خرد حوزوی باید مشخص گردد تا در سطح کوچکتر و محدودتر کار تشکیلاتی را بیاموزند و افزون بر این جزیی از بدنه بزرگ نظام اسلامی گردند. تشکلهایی که امروز به دلیل ضعف نظام حوزه در آموزش تخصصی در حوزه هر کدام به طور خودجوش مشغول به فعالیت هستند.
اما آسیب این راه مبارک، به فرموده امام راحل و حاضر محافظه‌کاری و اشرافیت می‌باشد که قتلگاه انقلاب هستند. دفاع صنفی و قبیلگی و تعصب متحجرانه بر دفاع از هم لباسی به جای دفاع از حق یکی از عوامل محافظه‌کاری است. آزاداندیشی و آزادی بیان منطبق بر استدلال و روش منطقی نشان بارز و سابقه‌دار حوزه های علمیه است. اگر در حوزه خفقان حاکم شود و اندیشه سرکوب شود و به جای شوق استدلال و بحث علمی، ترس از اظهار نظر جایگزین شود حوزه خاصیت خود را از دست خواهد داد.
در این راستا هیچ کس حق ندارد خود را صاحب و اصل نظام و تشکیلات بداند و بر این مبنا راه هر گونه نقد و بیان راهکارها را سد نماید. رهبری  معظم متعلق به همه ملت است و انقلابی بودن مقول به تشکیک است و هیچ کس حق ندارد خود را مفسر تام و تمام کلام رهبری بداند و ضمن این تفسیر، دیگران را که احیانا تفسیر دیگری دارند منزوی کنند. 

برای نمونه؛ رهبری شخصی را در اظهار نظر دینی سهل‌اندیش می‌داند و استاد فرزانه دیگری در قم نظرش این است که او در حوزه پخته نشده است، توسط شورای نگهبان به عنوان مجتهد برای مجلس خبرگان تایید صلاحیت می‌شود! اینکه فقهای شورای نگهبان نظری متفاوت با رهبری و مراجع داشته باشند امری طبیعی و قابل قبول است، اما سخن این است این اختلاف نظر جزیی در مورد دیگران نیز مجاز است و یا آنکه با یک اختلاف جزیی افراد ضد ولایت فقیه خوانده می‌شوند؟
طبق امر رهبری، همه نهادها، بلااستثنا باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. اما از باب مثال امروز مسئولان یک نهاد معظم فرهنگی، که 16 سال است با یک مدیریت اداره می‌شود، به هیچ وجه پاسخگوی عملکرد خود نیستند که با وجود بودجه کلان، دفاتر استانی، دانشگاه و انتشارات و سینما و... چه اقدام مؤثر و مثبتی در فرهنگ کشور داشته‌اند! ایجاد خبرگزاری و سایت و بعضا اقدامات سیاسی جناحی چه تناسبی با وظایف ذاتی این سازمان دارد؟ و یا در یک موسسه بزرگ مطبوعاتی سالهاست خروجی آن یک روزنامه خنثی و بعضا مساله‌دار و حمایت از فتنه‌گران است و برای ملت هیچ مشخص نیست بودجه بیت المال در آن چطور هزینه می‌شود؟ مسوول مربوطه نیز خود را ملزم به پاسخگویی به افکار عمومی نمی‌داند!
عملکرد بنیاد مستضعفان و سازمان اوقاف و شورای سیاستگذاری نماز جمعه نیز این چنین است! اگر نقد و اعتراضی هم بیان شود پای رهبری را به میان می‌کشند تا دهانها بسته شود.
چطور باید پذیرفت وقتی امام راحل ساختمان‌سازی در حوزه را زیاده‌خواهی و مغایر با تحصیل و معنویت می‌داند مسئولین حوزه دغدغه نداشتن ساختمان را داشته باشند و یا به نام امام خمینی حوزه‌ای مجلل و پر هزینه ساخته شود و باز مسئول مربوطه پاسخگوی عملکرد خود نباشد! همین انتقاد به حرم حضرت امام و تولیت آن مجموعه نیز وارد است! آیا با گذشت زمان این نظرات امام باید بازبینی شده و تغییر کند و یا آنکه این عملکردها مغایر نظر امام است؟
وجود تشکیلات انقلابی در حوزه علمیه می‌تواند برای نظارت و رسیدگی علمی و مستدل و منطقی و در طول تشکیلات اصلی نظام اسلامی، با رهبری امام عادل الهی نقش سربازی حوزه برای نظام را ملموس‌تر و حقیقی‌تر نماید.
-جمعیت طلاب انقلاب اسلامی
-خانه رسانه طلاب
شهریور 1396

 

 


پیشنهادی برای تقویت نماز جمعه

??نامه سرگشاده جمعیت طلاب به حجت‌الاسلام تقوی

نماز جمعه باید کلاس درس باشد و بار انقلاب را به دوش بکشد/ این افراد را برای تقویت نماز جمعه پیشنهاد می کنیم.

????

??باسمه تعالی 

خدمت حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی دامت توفیقاته

رییس محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

سلام علیکم؛ 

??نماز جمعه از ابتدای انقلاب، جایگاه روشنگری، فریاد علیه ظلم و استکبار و تجمیع قلوب مومنین بوده است. این جایگاه که در خود بزرگانی مانند حضرات آیات طالقانی، شهدای محراب، خامنه‌ای، مشکینی، جوادی‌آملی و ... را دیده است و باید قلب تپنده فرهنگ و خط مقدم جنگ اعتقادی باشد، این روزها به دلایل متعدد با شرایط آرمانی و مورد نظر امام و رهبری فاصله بسیاری گرفته است. 

بخشی از این امر به نوع ساختار و نظام شورای سیاستگذای و ستادهای نماز جمعه باز می‌گردد که نیاز به برنامه بلند مدت و استفاده از نظرات فضلا و دانشمندان دارد. اما یک بخش دیگر مربوط به محتوا و افراد است که در کوتاه مدت قابل ترمیم است.

??در تهران که بایستی مواضع انقلابی ام‌القرای جهان اسلام به سراسر کشور و جهان اسلام برسد، و بخشی از بار انقلاب را به دوش بکشد، مع‌الاسف خطبه‌ها به تکرار فهرست‌وار و گاه کلمه‌کلمه مواضع رهبری و سپس تقویم تاریخ بدل شده است و نقش برخی از امامان جمعه به یک سخنران معمولی که بعضا کارش خواندن بولتن‌هاست تنزل پیدا کرده است! این وضع در برخی شهرها و شهرستانها هم دیده می‌شود. 

 در حالی که به تعبیر رهبری معظم خطبه نماز جمعه باید کلاس درس عمومی سراسری باشد و برای این منظور امام جمعه برای هر بار خطبه خواندن تا هشت ساعت مطالعه کند! تحلیل محتوای خطبه‌های اخیر برخی ائمه جمعه محترم نشان از این دارد گویا از مطالعات با این کمیت خبری نیست و یا دارای کیفیت لازم نیست.

??از سوی دیگر در بیان مباحث روز و جوان‌پسند و جذب جوانان توفیقی وجود ندارد و برخی ائمه جمعه دچار محافظه کاری در بیان مواضع شده اند. چه آنکه طبق فرموده مقام معظم رهبری وظیفه و مسئولیت جذب جوانان با امام جمعه و بوسیله محتوای خطبتین است.

??عدم حضور فعال در مدیریت فرهنگی و اجتماعی و نبود ارتباط مردمی از جمله ضعفهای دیگر وضع موجود به خصوص در تهران است. 

از این رو پیشنهاد ما این است که فارغ از راهکارهای عمیق بلند مدت، در اقدامی فوری برای تقویت این نهاد مردمی و مقدس، می‌توان افراد زیر را که هم شهرت به تقوا داشته و هم از جهت علم و فضل در سطح قابل قبولی می‌باشند و هم انقلابی بوده و هم در بین مردم به ویژه جوانان و فرهیختگان جایگاهی مناسب و نیز در مسایل روز قدرت تحلیل مناسب دارند،  به عنوان امام جمعه موقت تهران و یا کلان شهرهای دیگر استفاده نمود. 

البته ذکر نام این بزرگواران تنها از باب ذکر مصادیق است و یقینا افراد متعدد دیگری نیز می‌توان به این فهرست افزود.  

-آیت‌الله دکتر مهدی هادوی تهرانی 

استاد حوزه، رئیس هیئت علمی بعثه مقام رهبری، مولف 

-آیت‌الله دکتر محسن اراکی 

امام جمعه دزفول، عضو مجلس خبرگان، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، استاد حوزه، مولف

-آیت‌الله صادق آملی لاریجانی 

عضو شورای نگهبان، رییس قوه قضاییه، مولف، استاد حوزه و دانشگاه

-حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه 

امام جمعه موقت دزفول، استاد حوزه و دانشگاه، رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، مولف 

-حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، عضو مجلس خبرگان، استاد حوزه و مولف

-حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری

امام جمعه دماوند، نماینده رهبری در اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، رییس سازمان ملی جوانان، رییس فعلی مرکز رسیدگی به امور مساجد 

-حجت‌الاسلام دکتر سیدابراهیم رییسی

معاون اول قوه قضاییه، تولیت آستان قدس رضوی، عضو خبرگان، استاد حوزه 

-حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی

تولیت حرم امام خمینی(ره)، استاد حوزه و مولف

-حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان 

معاونت فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مسئول نهاد رهبری دانشگاه هنر، رییس حوزه علمیه دارالحکمه مولف، واعظ 

-حجت‌الاسلام دکتر سیدمحمود علوی

رییس عقیدتی سیاسی ارتش، وزیر اطلاعات، عضو خبرگان رهبری

-حجت الاسلام دکتر محمد حاج ابوالقاسمی 

عضو مجلس خبرگان رهبری، استاد حوزه و مولف

باتشکر 

#جمعیت_طلاب_انقلاب_اسلامی

10 مرداد 1396